Welkom bij Carnavalaalstkoentje: uw dagelijkse portie Oilsjt Carnaval!! // De carnavalsstoet was van uitmuntend hoog niveau! Eirg, Bedesterd, De Schoitkitten en Pladasj wonnen élk in hun categorie! // De blog staat vol sfeerverslagjes: vanaf de 'Voorbereiding' en ons bezoek bij ALLE 71 de AKV's tot en met de Popverbranding en het 'Slotartikel'! // Aalst Carnaval 2024 was een plezante, vrij rustige editie! // Volg ook ons YouTube-kanaal 'Koentje75', met daarop veel nieuwe stoetclipjes, maar ook de Stoetfilms vanaf 2010! // Nico Poppe Leo is de 40e Arendprins! // Peter Van Keer & Seppe Baeten stelden zich voor als Kandidaten-Prins Aalst 2025! Binnenkort volgen Johan & Sjalen nog! // De hertrekking voor de 95e stoet is een feit! In de (voorlopige) versie zonder stoppende AKV's, is 't Es Noig de stoetopener en mogen De Snotneizen afsluiten! // Fan van de blog(s) & mediapartner AjoinPedia? Check dan zéker ook onze sociale media! // 'Weir leven mé giejl ons ❤️ vér Oilsjt Carnaval: aftellen naar de 95e editie op 2, 3 & 4 maart 2025!'

woensdag 12 februari 2014

'Den Bienaver' spijst hongerige carnavalsmagen aan d'hallen met zijn 'hamburgerkot'! (Opgelet: kans op 'saas on a leppen')

(Foto's ©Carnavalaalstkoentje: Den Bienaver, foto 1 = met klant Pascal)

BIENAVER

Carnavalaalstkoentje had...honger!
Komen we toevallig niet 'Den Bienaver' tegen...
Hamburgerverkoper, maar ook Carnavalist!

Carnavalaalstkoentje:
"Wie we daar hebben... Een bekend gezicht!
Maar stel je toch nog eens voor aan mijn bloglezers..."


Den Bienaver:
"Ja Koen, ik ben 'Den Bienaver' hé..
Hongerigen spijzen hier in de buurt van d'hallen is mijn job!"



1998

Carnavalaalstkoentje:
"Je was ooit zelf kandidaat-Prins?"

Den Bienaver:
"Dat klopt, in 1998...
Ik heb de legendarische hit 'Saas on a leppen' gezongen.
Een lied dat een hit werd tot ver buiten Aalst en je nog steeds veel hoort, een 'klassieker' dus!"


Den Bienaver - Saas on a leppen:
(Clipversie van 'Mijn Restaurant')




CARNAVALIST

Carnavalaalstkoentje:
"Nu nog steeds carnavalist?"

Den Bienaver:
"Zeker dadde!
In de huidige carnavalswereld help ik veel mee achter de schermen...
Soms nog een lieke zingen...
Maar 'geen druk meer', ik doe het enkel nog voor het plezier!
Ik heb voor carnaval mijn plaats hier, tussen de carnavalisten:
ze eten een hamburger of een hot-dog, een 'klapke' doen...
Eigenlijk doe ik dit graag!"



Carnavalaalstkoentje:
"Hoe ziet jouw carnaval er dan uit?"

Den Bienaver:
"Ik heb mijn vaste stek op het Keizerlijk Plein...
Dat doet dan wel soms 'zjier' als ik de stoet zie passeren.
Maar met carnaval doe ik enkel mijn 'kot' open op zondag en maandag.
Dinsdag met de Voil Jeanettenstoet begint MIJN CARNAVAL!

Op één dag wil ik dan alles inhalen om er weer een jaar tegenaan te kunnen!"



BERICHT AAN DE CARNAVALISTEN

Den Bienaver:
"Mijn 'hamburgerkot' is nu bijna elke dag open tot zeker 0u of 1 uur zelfs.
Als ge een hongerken hebt: altijd welkom, ook voor een 'klapke'.."


We danken 'Den Bienaver' voor deze toffe babbel
(en de lekkere hamburger)!




1 opmerking: