Welkom bij Carnavalaalstkoentje: uw dagelijkse portie Oilsjt Carnaval!! // De carnavalsstoet was van uitmuntend hoog niveau! Eirg, Bedesterd, De Schoitkitten en Pladasj wonnen élk in hun categorie! // De blog staat vol sfeerverslagjes: vanaf de 'Voorbereiding' en ons bezoek bij ALLE 71 de AKV's tot en met de Popverbranding en het 'Slotartikel'! // Aalst Carnaval 2024 was een plezante, vrij rustige editie! // Volg ook ons YouTube-kanaal 'Koentje75', met daarop veel nieuwe stoetclipjes, maar ook de Stoetfilms vanaf 2010! // Nico Poppe Leo is de 40e Arendprins! // Peter Van Keer & Seppe Baeten stelden zich voor als Kandidaten-Prins Aalst 2025! Binnenkort volgen Johan & Sjalen nog! // De hertrekking voor de 95e stoet is een feit! In de (voorlopige) versie zonder stoppende AKV's, is 't Es Noig de stoetopener en mogen De Snotneizen afsluiten! // Fan van de blog(s) & mediapartner AjoinPedia? Check dan zéker ook onze sociale media! // 'Weir leven mé giejl ons ❤️ vér Oilsjt Carnaval: aftellen naar de 95e editie op 2, 3 & 4 maart 2025!'

vrijdag 4 april 2014

*REPORTAGE / INTERVIEW* Even voorstellen: 'De Joe' als Kandidaat Prins Carnaval 2015!

(Foto's & Filmpje ©Carnavalaalstkoentje/©koenje75)

INLEIDING

Onder ruime Persbelangstelling stelde 'De Joe' zich in
't Paviljoen voor op donderdag 3 april 2014.

Meteen werden de blauwe pulls, t-shirts en gadgets getoond...
Want 'De Joe' wil het nu al duidelijk maken: de eerste Kandidaat-Prins voor 2015 is hij!


Carnavalaalstkoentje was erbij en maakte volgend sfeerverslag.

STUNT


Met een live skype-telefoongesprek met
3-voudig Prins Carnaval Michel Cleemput vanuit Tenerife

(Prins 1971, 1973 en 1978),
werd duidelijk gemaakt dat het carnavalstalent al lang aanwezig was:



WIE IS JOE

Carnavalaalstkoentje:
"Wie is Joe?"

De Joe:
"Ik ben Joeri Mens, geboren in 1973 en woonachtig te Hofstade.
Maar iedereen noemt mij 'De Joe'!
Getrouwd met Greta en vader van 2 kids: Robbe en Lotte.
Ik verdien mijn boterham als chauffeur bij ILVA."



BAND MET CARNAVAL


Carnavalaalstkoentje:
"Welke band met carnaval?"

De Joe:
"Het zit in de familie.
Mijn grootmoeder Elza Aelbrecht en mijn moeder Myriam Kiekens waren cantinières.
Als 5-jarige stapte ik al mee met 'De Kornissesloipers'...
En daarna nog volleerd entertainer op jonge leeftijd op jeugdprinsverkiezingen en allerlei feestjes...

Bij Possensje was ik ooit één van de stuwende krachten en in 2003 ook 'sleppendrauger' geweest van 'Den Baal'.
Vanaf 2004 medestichter en lid van AKV Beschomt en sinds 2012 ben ik daar ook voorzitter...
En de opvolging is er ook al...
Onze Robbe werd Prins van z'n school SBS Hofstade...
't Zit hier echt in het bloed!"



TOESTEMMING


Carnavalaalstkoentje:
"Hoe kwam je op het idee Kandidaat-Prins te willen worden?"

De Joe:
"Als 18 a 19-jarige waren we als vrienden eens bezig 'wanneer we Prins Carnaval willen worden'...
Ik heb het over onder meer Baal, Tony, Tommeke, Board, Jurgen....
Maar vooral hielp ik met veel van die mannen mee,
zodat ik het voor mezelf steeds uitstelde...

2 jaar terug is het nog eens ter sprake gekomen thuis
en mijn vrouw heeft een liedje voor mij gezongen op mijn verjaardag:
ik kreeg zo de 'toelating' om kandidaat te zijn...
Ja, je moet 'afspraken' maken,
want kandidaat zijn vergt veel van jezelf, je partner, je gezin en je omgeving..."


Het liedje dat z'n vrouw Greta voor hem zong:



SUPERMAN


Carnavalaalstkoentje:
"Waarom dit logo gekozen?"

De Joe:
"Dit logo is duidelijk en herkenbaar,
volgens sommigen zitten er kenmerken van mij in..."


Kristof Devos: (Prins 2011)
"De Joe doet alles voor je,
hij is de 'Superman' van de decors en herstelt soms op het laatste moment nog kleine dingen,
hij is onmisbaar in een team en nu mag HIJ zich eens als 'Superman' bewijzen!"



SUPERTEAM


Carnavalaalstkoentje:
"Het team van een kandidaat is vaak even belangrijk als de kandidaat zelf..."

De Joe:
"Ik mag rekenen op een sterk team, met medestanders over de grenzen van De Prinsencaemere en De Prinsengarde heen...
En dat is een uitstekende basis..."


Kristof Devos: (Prins 2011)
"De Joe koos voor een traditionele campagne,
vandaar dat we hier er zo vroeg bij zijn.
Hij wil dan ook 'alles' meemaken,
en daarom kiest hij om er nu al mee uit te pakken.
Zo willen we ons kenbaar maken bij het grote publiek!"



PODIUMTALENT


Carnavalaalstkoentje:
"Podiumervaring, is dat iets voor jou?"

De Joe:
"Ik heb een tiental kandidaten-Prins prima gesteund,
vaak 'in de schaduw'.
Nu, met zingen heb ik weinig ervaring,
maar volgens velen valt het wel mee en ik ben niet bang om plots aan de andere kant van het podium te staan..."



MEDIA


Carnavalaalstkoentje:
"Wat moeten we nog meer weten van jou?"

De Joe:
"Op 23 en 24 augustus hou ik mijn eetfestijn in Sint-Paulus in de Botermelkstraat,
het campagnebal gaat door op zaterdag 25 oktober in de Flora.
Mijn campagnelokalen zijn 't Paviljoen op de Grote Markt, The Dutch Inn op 't Statieplein en Bowling De Kat op 't Vredeplein.
Op mijn facebookpagina gaan we veel updates geven en ja, ook via geschreven media en websites of 'je carnavalsblog' brengen we hopelijk nog veel nieuws hé.
Ik ben er klaar voor: groeten van 'De Joe vér 2015'..."



INFO

Wie de weekendactiviteiten wilt ontvangen per sms,
gelieve je GSM nr te mailen naar:
Joeriver2015@gmail.com

Voor alle bestellingen (pulls, polo's en stickers),
of uw activiteit aan Joe te laten weten:
Joeriver2015@gmail.com


CAMPAGNELIEDJE



We wensen Kandidaat-Prins 'De Joe' veel succes en een geslaagd campagnejaar toe!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten