Welkom bij Carnavalaalstkoentje: uw dagelijkse portie Oilsjt Carnaval!! // Aalst Carnaval 2024 was een legendarische editie vol hoogtepunten! Eirg, Bedesterd, De Schoitkitten en Pladasj wonnen élk in hun categorie! // De blog staat vol sfeerverslagjes: vanaf de 'Voorbereiding' en ons bezoek bij ALLE 71 de AKV's tot en met de Popverbranding en het 'Slotartikel', maar ook alles wat erna kwam van 'Prijsuitreikingen' // Volg ook ons YouTube-kanaal 'Koentje75', met daarop veel nieuwe stoetclipjes, maar ook de Vollédige Stoetfilms vanaf 2010! // Op 5, 6 & 7 april genoot de Orendwoik van hun 41e Arendcarnaval, onder leiding van Prins Nico! // Peter Van Keer, Seppe Baeten & Johan 'Droeven Badmoesj' Pessemier stelden zich voor als kandidaten-Prins 2025! Binnenkort volgt Karel Van de Winkel 'De Sjalen' nog en zijn er al zeker 4 gegadigden om de 71e Aalsterse Prins Carnaval te worden! De Prinsverkiezing vindt plaats op zaterdag 17 oktober 2024! // De hertrekking voor de 95e stoet is een feit! In de (voorlopige) versie zonder stoppende AKV's, is 't Es Noig de stoetopener en mogen De Snotneizen afsluiten! // Fan van de blog(s) & mediapartner AjoinPedia? Check dan zéker ook onze sociale media! // 'Weir leven mé giejl ons ❤️ vér Oilsjt Carnaval: aftellen naar de 95e editie op 2, 3 & 4 maart 2025!'

zaterdag 1 november 2014

Gil De Boeck wint 'Gaa Porteplum 2014'!

          (Foto's ©Carnavalaalstkoentje)

AS ONS POEP VERBRAND

Niemand minder dan Gil De Boeck,
mocht zich bekroond zien tot winnaar van de Gaa Porteplum 2014!
De schrijver van de beste carnavalstekst,
gaf meteen een optreden waarop hij zijn briljante liedje liet horen aan het grote publiek!

Gil De Boeck is een jong, creatief talent.
Hij kan al goed overweg met isomocreaties
en zijn carnavalsgroep is AKV Dèst-Goe Schief!

Dat Gil nog meer in z'n mars heeft,
bewees hij met z'n muzikaal talent:
liedjes schrijven én zingen dus...


Het clipje van Gil bekijken? Dat doe je HIER

Carnavalaalstkoentje had een interview met Gil...


Carnavalaalstkoentje:
"Hier staat een gelukkig man,
vertel eens..."

Gil De Boeck:
"Ik heb de eerste keer meegedaan nu
en ik wist al enkele dagen dat ik genomineerd was, maar...
Winnaar van de Gaa Porteplum,
wie had dat ooit durven dromen!" 



Carnavalaalstkoentje:
"Hoe ben je nu ook in die Oilsjterse muziekwereld gerold?"

Gil:
"Verleden jaar had ik al zelf een lieken geschreven...
Enkele weken terug kwam het idee om het toch maar in te sturen.
Ik was daar al heel blij mee
en nu...nu win ik ook nog!"




Carnavalaalstkoentje:
"Liedjes schrijven, is dat het begin van een nieuwe passie"

Gil:
"Stoetliedjes schrijven zal me ook wel liggen,
ik heb nog ideeën, maar het 'moet passen'...
Mijn liedje over de Popverbranding is een lied over
'hét moment' voor iedere carnavalist!"



Carnavalaalstkoentje:
"Eerlijk gezegd: je liedje is erg aangrijpend,
zowel tekst als muziek..."

Gil:
"Je staat op de Mert of het Vredeplein en dat gevoel bij de verbranding is onbeschrijfelijk, maar ik heb het dan toch maar proberen te verwoorden en te zingen in dat liedje...
En blijkbaar is dat gevoel ook bij Porteplum opgevallen,
want zij kozen het...
Echt... ik kan het nog steeds niet geloven!"


Geen opmerkingen:

Een reactie posten