Welkom bij Carnavalaalstkoentje: uw dagelijkse portie Oilsjt Carnaval!! // De carnavalsstoet was van uitmuntend hoog niveau! Eirg, Bedesterd, De Schoitkitten en Pladasj wonnen élk in hun categorie! // De blog staat vol sfeerverslagjes: vanaf de 'Voorbereiding' en ons bezoek bij ALLE 71 de AKV's tot en met de Popverbranding en het 'Slotartikel'! // Aalst Carnaval 2024 was een plezante, vrij rustige editie! // Volg ook ons YouTube-kanaal 'Koentje75', met daarop veel nieuwe stoetclipjes, maar ook de Stoetfilms vanaf 2010! // Nico Poppe Leo is de 40e Arendprins! // Peter Van Keer & Seppe Baeten stelden zich voor als Kandidaten-Prins Aalst 2025! Binnenkort volgen Johan & Sjalen nog! // De hertrekking voor de 95e stoet is een feit! In de (voorlopige) versie zonder stoppende AKV's, is 't Es Noig de stoetopener en mogen De Snotneizen afsluiten! // Fan van de blog(s) & mediapartner AjoinPedia? Check dan zéker ook onze sociale media! // 'Weir leven mé giejl ons ❤️ vér Oilsjt Carnaval: aftellen naar de 95e editie op 2, 3 & 4 maart 2025!'

vrijdag 16 september 2016

Kandidaat-Prins Ronny ver 2017 schenkt 2800 euro met opbrengst 100km van Bornem aan OLV-kinderafdeling!

Foto: ©Patrick De Boeck, schenking cheque 2800 euro

HART

Een Prins Carnaval moet een sociaal persoon zijn en steeds een maatschappelijke rol vervullen.
Hij is de 'vertegenwoordiger' van het Aalsterse volk, een gans jaar lang!

Maar ook de Kandidaten-Prins willen wat graag een positief signaal geven over hun engagement.
Zo stapte Ronny met een reeks teamgenoten de 100 km van Bornem half augustus!

Hun doel? Geld inzamelen ten voordele van zieke kindjes...

Foto's: ©Team Ronny, 100 km

Kandidaat-Prins Ronny:
"Ik geef toe, het was een enorme uitdaging.
Heel veel voorbereiding hadden we niet hé,
maar puur 'op karakter' ben ik die vrijdag 12 augustus begonnen aan die 100 kilometer!"



Ronny:
"100 kilometer is héél zwaar,
maar met het gedacht dat we dit deden ten voordele van zieke kinderen om die te kunnen helpen, dan zet je door!

Pas 23 uur en 6 minuten later kwam ik aan: moe, maar voldaan!
En de vele 'bleinen' op onze voeten verdwenen bij de evaluatie die we konden opmaken..."



Ronny:
"Met heel veel blijdschap, kon ik melden dat wij op 'den dodentocht' een fenomenaal bedrag bij elkaar gestapt hebben.
Onze hoop was ergens een 1000 euro.
Daar wilde ik voor tekenen.
Maar als we nadien de optelsom maakten,
lag het bedrag flink hoger!"


Foto: ©Patrick De Boeck, schenking cheque 2800 euro

Ronny:
"Alles bij elkaar kunnen we hier liefst een cheque van 2800 euro overhandigen aan de kinderafdeling van het OLV ziekenhuis!
Da's méér dan een 'droom',
ik ben supertrots!

Echt niet verwacht dat we zoveel zouden bij elkaar halen.
Maar ik bedank uit de grond van mijn hart ook mijn 'superteam'!
Want dat kon énkel doordat we samen dit gerealiseerd hebben.
Bedankt!!!"


SFEERFOTO'S

We bedanken Ronny voor het interview
en Patrick De Boeck voor de foto's!

1 opmerking: