Welkom bij Carnavalaalstkoentje: uw dagelijkse portie Oilsjt Carnaval!! // De carnavalsstoet was van uitmuntend hoog niveau! Eirg, Bedesterd, De Schoitkitten en Pladasj wonnen élk in hun categorie! // De blog staat vol sfeerverslagjes: vanaf de 'Voorbereiding' en ons bezoek bij ALLE 71 de AKV's tot en met de Popverbranding en het 'Slotartikel'! // Aalst Carnaval 2024 was een plezante, vrij rustige editie! // Volg ook ons YouTube-kanaal 'Koentje75', met daarop veel nieuwe stoetclipjes, maar ook de Stoetfilms vanaf 2010! // Nico Poppe Leo is de 40e Arendprins! // Peter Van Keer & Seppe Baeten stelden zich voor als Kandidaten-Prins Aalst 2025! Binnenkort volgen Johan & Sjalen nog! // De hertrekking voor de 95e stoet is een feit! In de (voorlopige) versie zonder stoppende AKV's, is 't Es Noig de stoetopener en mogen De Snotneizen afsluiten! // Fan van de blog(s) & mediapartner AjoinPedia? Check dan zéker ook onze sociale media! // 'Weir leven mé giejl ons ❤️ vér Oilsjt Carnaval: aftellen naar de 95e editie op 2, 3 & 4 maart 2025!'

dinsdag 10 januari 2017

1 Jaar Later... Verliezend Kandidaat-Prins 2016 Cali perst ongenoegen uit over Prinsenverkiezing!

Foto: ©Patrick De Boeck & ©Carnavalaalstkoentje

ONGENOEGEN

Met een uitgebreid kranteninterview in Het Laatste Nieuws, gaat Christophe Corthals 'De Cali' dieper in op wat hij noemt  
'zwart op wit bewijzen dat ik verdiende om te winnen' tijdens de vorige Prinsverkiezing!

Hij heeft het ook over 'sterke vermoedens dat lokale politici hem hebben gesaboteerd'.
Harde woorden...


Cali heeft het afgelopen jaar niet stil gezeten, zo blijkt nu...

Cali postten op 5 januari al op facebook:
"Beste vrienden,
zoals beloofd ging ik jullie op de hoogte houden van de strijd voor gerechtigheid bij de stad Aalst.
Vandaag ben ik voor de laatste maal bij onze burgemeester mogen gaan om dit te bespreken waar ik nogmaals wil benadrukken dat hij de enige is die de moeite gedaan heeft dit probleem op te lossen en dit in 4 vergaderingen.
Na 1 jaar van geduld, heb ik vandaag vernomen dat er geen oplossing komt!!!
In principe was morgen (6 januari) mijn vooropgestelde einddatum.


Ik laat jullie nu al weten dat heel mijn verhaal van begin tot einde nationaal in de pers komt, dit ben ik jullie echt verschuldigd.
Ten eerste dat ik en mijn gezin dit voor altijd achter ons wil laten, ten tweede omdat ik wil strijden voor een verkiezing gekozen door het volk en zonder politiek, en ten derde dat ik al mijn carnavalsvrienden en vriendinnen die dezelfde droom als ik hebben van prins te worden, allemaal hiertoe kans moeten hebben en niet een paar enkelingen onder ons!!!
'Aalst vergeet je nooit', is bij deze echt eens van toepassing!

Grtz Cali."


ONTGOOCHELING


De ontgoocheling was en is enorm.

Zo nipt verliezen, met amper 4 puntjes, kwam hard aan...
Maar na de heisa rond de puntentelling, zette Cali alvast Prins Dennis uit de wind...

Cali op 22 januari 2016 tegen ons:
"Ik heb nooit gewild dat ze die titel van Dennis als Prins moeten afnemen of wat dan ook.
Kijk, waar het om draait is dat de stad fouten maakte!
En daarvoor wil ik gaan:
een 'eerlijke' compensatie en op z'n minst de erkenning van die fouten.

GUIDO BIEBAUT


In het krantenartikel viseert jurylid en lokaal politieker Guido Biebaut dat hij benaderd en gevraagd werd om niet op Cali te stemmen...

Biebaut vermeld ook '2 schepenen', maar noemt die niet bij naam.
Guido vernoemt ook in een zin 'juryleden die Dennis wel, en Cali geen succes toewensten'...
"We rekenen erop dat ge uw punten zo geeft, dat Dennis niet kan verliezen.
Guido, gij wilt toch ook niet dat dat metserke prins wordt, zeker? Moeten we dáár een heel jaar mee werken?"
REACTIES


Enkele juryleden zijn op zijn minst misnoegd...

-> Eén reageerde aan onze redactie:
"In de 7 jaar dat ik in de pool juryleden zit, ben ik nooit benaderd, noch door een gezagsdrager, noch door een organiserend ambtenaar, om mijn jurering te beïnvloeden."

-> Anderen via facebook:

• Leslie Goossens:
"Carnavalaalstkoentje, ik was jurylid en zeker niet benaderd door eender wie, ik zou me ook niet laten beïnvloeden..."

• Wendy Wauters:
"Ik ben ook niet benaderd geweest en heb niets gezien..."

FANS


De fans van Cali juichen het artikel in HLN toe.

Cali mocht rekenen op een grote schare trouwe fans, die wat graag wilden dat hun 'held' één of andere compensatie zou gekregen hebben vanuit de stad...

Dat Cali en Dennis zo nipt eindigden is een historisch feit.
Dat voor sommigen de 'manier van vraagsttelling' (verwijzend naar de 'term' 1e Nacht van de Toezichters) beter kan, is al een lang vaststaande conclusie.

Toch is enige nuancering nodig!
Temeer omdat er na elke jurering, door de deurwaarder 5 van de 30 enveloppen vernietigd worden en dus de uitslag evengoed anders kon geweest zijn.

Eén jaar na de feiten komt het 'verhaal' terug boven!
Een verhaal dat juist pas grote proporties begon aan te nemen in de nationale media, en zelfs Cali raakte er danig onder de indruk van. 

Het stopte tijdens de live-uitzending van Oilsjt Mjoezik


Cali, 22 januari 2016:
"Het is de fout van derden, niet Dennis, die moet nu van zijn jaar als Prins genieten!
Dennis is mijn vriend, het was nooit mijn bedoeling dat het verhaal zo uit de hand zou lopen. Dennis heeft het verdiend, en niemand mag hem die titel nog afnemen."

Een verhaal met altijd 2 zijden aan de medaille, ook al begrijpt iedereen wel het 'gevoel' van deze sympathieke carnavalist!


• Toch koos Cali opnieuw voor de nationale pers...
• Op TV OOST zei hij te hopen om in de toekomst aangesteld 
   te worden als Prins, zonder een verkiezing...

Artikel: HLN + eigen berichtgeving! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten