Welkom bij Carnavalaalstkoentje: uw dagelijkse portie Oilsjt Carnaval!! // De carnavalsstoet was van uitmuntend hoog niveau! Eirg, Bedesterd, De Schoitkitten en Pladasj wonnen élk in hun categorie! // De blog staat vol sfeerverslagjes: vanaf de 'Voorbereiding' en ons bezoek bij ALLE 71 de AKV's tot en met de Popverbranding en het 'Slotartikel'! // Aalst Carnaval 2024 was een plezante, vrij rustige editie! // Volg ook ons YouTube-kanaal 'Koentje75', met daarop veel nieuwe stoetclipjes, maar ook de Stoetfilms vanaf 2010! // Nico Poppe Leo is de 40e Arendprins! // Peter Van Keer & Seppe Baeten stelden zich voor als Kandidaten-Prins Aalst 2025! Binnenkort volgen Johan & Sjalen nog! // De hertrekking voor de 95e stoet is een feit! In de (voorlopige) versie zonder stoppende AKV's, is 't Es Noig de stoetopener en mogen De Snotneizen afsluiten! // Fan van de blog(s) & mediapartner AjoinPedia? Check dan zéker ook onze sociale media! // 'Weir leven mé giejl ons ❤️ vér Oilsjt Carnaval: aftellen naar de 95e editie op 2, 3 & 4 maart 2025!'

woensdag 15 maart 2017

Verkiezing Arendprins 2017 - De Laatste 'Rush': Slotinterview met Cristoph & Kiekes!

Foto's: ©Patrick De Boeck, ©Carnavalaalstkoentje 
             & ©Hans Stieperaere

WIE WORDT ARENDPRINS?

In de vroege ochtend van zondag 19 maart, weten we wie Prins Potrel opvolgt als Prins van de Arendwijk!

Zaterdag kiest 'Onzen Orend' in de Flora haar Prins Carnaval.


WIE IS WIE?

Reeds op 30 juli 2016 werden beide kandidaten voorgesteld op ons blogje: KLIK

2 toffe kandidaten, elk hun verhaal...

Wij hadden ons 'slotinterview', vlak voor 'hun' weekend!

CHRISTOPH


Christoph:
"Ik ben Christoph Van de Gucht, 28 jaar,
gehuwd met Kristel en wij hebben 2 jonge dochtertjes.
Ik ben werkzaam als chauffeur bij Movianto (groothandel geneesmiddelen).
Ik zit niet bij een carnavalsgroep,
maar ik mag rekenen op de steun van flink wat groepen!

Ik heb al altijd een nauwe band gehad en een groot hart voor 'n Orend.
Wie mij kent weet dat ik een voorvechter ben van het voortbestaan van dit feest.
Ik wil doodgraag dan ook Orendprinsj worden!"



Christoph:
"Een gans jaar hier naartoe geleefd, dus laat het nu maar komen.
Ik heb me ook bewust wat ingehouden de jongste tijd.
Gezonde stress is er wel, maar er waren 2 sportieve kandidaten.
Laat ons de 'finale' ook zo houden.

Ik ga een show brengen met entertainment, humor en een vlotte playback.
Da's altijd zwaar: je mag tot 7 minuten vullen, maar het moet 'overkomen'.
Mijn 'live' zal eveneens goed zijn.
Liedjes die de Arend waardig zijn en die 20 minuten, daar kun je heel wat mee doen om de jury te overtuigen.
Alles in een positieve context.

Ik zal er staan: respect voor alle supporters, veel ambiance en wie er Arendprins zal worden?
We starten met 50/50 kansen.
De winnaar zal sowieso een verdienstelijke Arendprins zijn,
daar ben ik van overtuigd!"



Kiekes:
"Ik ben Joeri Kiekens, maar iedereen kent me als 'Kiekes'...
26 jaar jong, carnavalsgroep AKV Wadesdavoriet.
Geboren en getogen op 'n Orend!
Werkzaam in een groothandel voor dakwerkmaterialen.
Genaamd Apok en gelegen in het Wijngaardveld in Aalst.

Als kind was ik wat trots dat er een 'eigen' carnavalsstoet reed door onze wijk.
En toen droomde ik al...
Een droom die hopelijk mag uitkomen in '17:
om zélf Prins te mogen zijn van 'n Orendwoik!"



Kiekes:
"De 'stress' is nog altijd niet aanwezig.
Mijn show hebben we al een tijdje voorbereid en de planning is goed gegaan rond repeteren etc.
De Arend is ludiek ook!
Het volkse van een playback, waarbij je komisch moet zijn gedurende enkele minuten, is fysisch soms zwaarder dan de live-show waarbij je je 3 liedjes brengt.
Kijk, je hebt je 500 inkomkaarten die je moet kunnen verkopen, dus je 'publiek' heb je al in theorie.
Het maximum aantal stemmen voor alle 2.

Dus moet ik de jury overtuigen:
kostuum, dans, beweging, humor en spontaniteit en een carnavaleske avond, de Arend waardig.
Dat wil ik brengen.
Wie er Arendprins zal worden? Ik zou het niet weten.
De kansen liggen 50/50, laat het een sportieve strijd zijn en dat de beste moge winnen!"


Veel succes voor beiden!

• Arendse Verkiezing:
  Zaterdag 18 maart, Flora vanaf 20u
• Arend Carnaval 'Kermis':
  Paasweekend 14, 15 & 16 april
• Arendse Carnavalsstoet:
  Paaszondag 16 april


Met dank aan Christoph en Kiekes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten