Welkom bij 'Carnavalaalstkoentje'

zaterdag 25 november 2017

Aalst Carnaval 2018 - Kaarten Prinsenverkiezing opnieuw in recordtijd de deur uit!


RACE VOOR TICKETS

Tickets Prinsenverkiezing alweer in recordtijd uitverkocht!

Zaterdagochtend 25 november om 10u zat zowat elke carnavalist, liefst nog extra gesteund door familie, vrienden, kennissen en 'opgevorderde goede zielen', te klikken achter zijn PC op de websitelink van CC De Werf!

Met één seconde vertraging werkte deze link.

Om 10u00min01sec logden we in, als 'nr 325'

Enkele seconden later was het al te laat hoorden we van diverse bronnen...

Eerst werden we een klein kwartiertje in 'Wachtrij' geplaatst...


Om 10u14 konden we onze kaart 'verzilveren':



Gevolgd door de bevestiging...

4 DECEMBER TOT 18 DECEMBER



• Betalen aan de balie van cultuurcentrum De Werf. 
• Dit kan enkel persoonlijk vanaf maandag 4 december 2017 om 10u, tijdens de openingsuren van de ticketbalie van De Werf: van maandag tot vrijdag van 10 tot 18.45 uur, zaterdag van 9 tot 13.45 uur (gesloten op zondag). 
• Gereserveerde tickets die uiterlijk op maandag 18 december 2017 nog niet werden afgehaald aan de balie, worden opnieuw vrijgegeven voor verkoop. 
• Dit zal enkel via de balie van De Werf gebeuren vanaf woensdag 3 januari tot en met zaterdag 20 januari, 12u.

OPGELET! 

• Vergeet niet de bevestigingsmail mee te brengen (mail afprinten)
• Om misbruiken te voorkomen zal geen enkel ticket worden afgeleverd zonder de onderstaande documenten:
- voor je persoonlijke ticket (persoon X):
- je eigen identiteitskaart (X) ter controle van je rijksregisternummer
- de reservatiebevestiging die je per e-mail ontving na het plaatsen van je bestelling
- voor je (eventuele) tweede ticket (persoon Y):
- kopie van de identiteitskaart van de tweede persoon (Y);
- met de handtekening van persoon Y en de vermelding "Ik verleen hierbij toestemming om mijn ticket voor de Verkiezing Prins Carnaval 2018 te laten afhalen door persoon X."

2e POGING

Om 10u10 ondernamen we via onze 2e PC nog een poging...

Een 'wanhoopsdaad'...


Om 10u40 kwam het verwachte antwoord...

Een beetje logisch:


KANDIDOTEN

Elk jaar weer zorgt deze 'rush' voor een stressmoment bij de kandidaten-Prins!

Uit rondvraag bleek dat Alex en Peter op voorhand élk beschikten over minder dan 500 kaarten (elk 450).
Omdat dat (veel) te weinig is, riepen ze op om massaal kaarten bij te bestellen.
Volgens sommige 'neutrale carnavalisten' was dat juist niét de bedoeling.
En keerde men in 2017 terug naar het systeem van 'gedeeltelijke losse kaartenverkoop', om te vermijden dat de kandidaten alles 'opkochten' door en voor hun fans.

Anderzijds begrijpen we die kandidaten ook. Met minder dan 500 kaarten, kun je onmogelijk je ganse achterban van een kaart voorzien.



ZINLOZE FRAUDE?

In de pers (na eerdere berichten op facebook) doken geruchten op over 'Identiteitsfraude', waarbij onbekenden ID-gegevens van anderen zouden gebruikt hebben om tickets te bestellen.
Iets wat eerste schepen Ilse Uyttersprot bevestigde.

Toch wel merkwaardig, dat iemand tijdens de 'grote seconde' dat men amper tijd had om zijn (max.2 kaarten) te bestellen, dit zou overwegen.
Gezien men de ID-kaart 'moet' bewijzen / tonen bij het afhalen.

Een 'oud zeer' dat elk jaar opduikt...
Er bestaat nu eenmaal 'geen ideale oplossing'...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten