Welkom bij Carnavalaalstkoentje: uw dagelijkse portie Oilsjt Carnaval!! // De carnavalsstoet was van uitmuntend hoog niveau! Eirg, Bedesterd, De Schoitkitten en Pladasj wonnen élk in hun categorie! // De blog staat vol sfeerverslagjes: vanaf de 'Voorbereiding' en ons bezoek bij ALLE 71 de AKV's tot en met de Popverbranding en het 'Slotartikel'! // Aalst Carnaval 2024 was een plezante, vrij rustige editie! // Volg ook ons YouTube-kanaal 'Koentje75', met daarop veel nieuwe stoetclipjes, maar ook de Stoetfilms vanaf 2010! // Nico Poppe Leo is de 40e Arendprins! // Peter Van Keer stelde zich voor als Kandidaat-Prins Aalst 2025! // Ook het andere carnavalsnieuws zijn we niét vergeten! // Fan van de blog(s) & mediapartner AjoinPedia? Check dan zéker ook onze sociale media! // 'Weir leven mé giejl ons ❤️ vér Oilsjt Carnaval: aftellen naar de 95e editie op 2, 3 & 4 maart 2025!'

maandag 12 maart 2018

Aalsterse zanger Peter Delclef scoort met 'Afzien Zonder Jou' / opnames aan Werkhallen en De Dwarsligger!


AFZIEN ZONDER JOU

Peter Delclef vergeet 'zijn' stad niet!

• Aalsterse zanger scoort Vlaamse hit 'Afzien Zonder Jou'.
• Carnavalaalstkoentje had een uitgebreid interview...


Peter:
"Ik probeer nu al jarenlang te timmeren aan mijn eigen stijl en ik denk dat ik ze gevonden heb!
Nederlandstalige pop is dan misschien niet zo populair als schlager of kleinkunst, het is een genre dat me aanspreekt en dat mijn stem goed ligt.
Andy Free is de componist en tekstschrijver van 'Afzien Zonder Jou', mijn laatste 'plaat'.
Geen onbekende, want hij heeft heel wat grote hits geschreven voor onder meer Jimmy Frey, Anja Yelles, Danny Fabry, Jo Vally en zelfs de Belgische groep Venus in de jaren 80.
 

Kortom, decennia lang componist, tekstschrijver en producer. Maar ook zelf zanger van diverse Vlaamse hits.
Voor mij schreef hij ook 'Het Bloed', mijn vorige successingle die heel wat airplay kreeg.
Maar over 'Afzien Zonder Jou' zijn de kritieken nog beter!"



Peter:
"Het is een popnummer dat nogal 'zwaar' klinkt van titel, maar in werkelijkheid een vrij luchtig, herkenbaar liedje is, dat blijft 'plakken' in je hoofd.
Een heel mooie, spontane song en toen ik het voor het eerst hoorde, was ik heel gecharmeerd. Andy zelf ook trouwens, want hij plakte mijn stem op dat nummer. Een grote eer. 'Zonnige popmuziek' is misschien wel de juiste naam."



Peter:
"Vanuit de productie kwam de vraag naar een geschikte locatie voor een video- en promoclip.
Omdat ook MENT TV betrokken was, zochten we een bijzondere plaats, liefst met voldoende licht en kleur.
En waar kun je die beter vinden dan in ons eigen Aalst aan de kleurrijke werkhallen? Bovendien werd de tweede hotspot de 'Dwarsligger'. Een kunstwerk dat volgens 'buitenstaanders', die het niet alleen op de 'prijs' quoteren, een perfect gegeven is met een groot potentieel. Je kan het huren voor recepties aan de Dender zelf. Dat heb je nergens, zo'n toplocatie! En met dronebeelden erbij om het helemaal waar te maken.

Chauvinistisch als ik was, ging ik naar het Administratief Centrum en de betrokken diensten, met de hoop dat ze wilden meegaan in dit verhaal: een videoclip opnemen in 'mijn' Oilsjt. En dat bleek geen probleem! De datum werd vastgelegd op één van de laatste nazomer-zondagen van 2017, eind september.
Bovendien had ik maar één dag om alle shots in te blikken, en moest die 'Dwarsligger' ook écht 'dwars liggen'... Maar het is méér dan geslaagd."



Peter:
"Voor een gewone Vlaming is het een eyecatcher op zich om, los van carnaval, toch de schoonheid van kleuren en figuren te ontdekken van wat zich in en om de werkhallen afspeelt.
Ik had dan nog het geluk dat ik de wagen van De Vismooil'n als decor
mocht gebruiken. Met één van mijn grootste idolen erbij, George Michael!
De combinatie van kleur, beweging (door de windmolens van De Zieke Zjieratten-Twiekierenniet'), een paar sprekende koppen én de omgeving van één van de allermooiste graffitimuren van ons land, DOET je kijken naar die clip.
Als Aalstenaar, maar ook als kijker van bv. een MENT TV.
Eén van de weinige kanalen waar het betere Vlaamse lied nog een kans krijgt."



Peter:
"Het was de bedoeling om voor half maart mijn clip op (MENT) TV te hebben en, afhankelijk van hun oordeel, zou het al dan niet gespeeld worden.
Groot was de vreugde, toen bleek dat ze niet alleen de clip eerder beginnen uitzenden zijn, maar bovendien hem heel regelmatig draaien. De airplay is zeer goed en het nummer werd enthousiast onthaald.

Elke dag krijg ik er respons op en radiozenders, van de kust tot Limburg, contacteren me met de vraag wie ik ben en / of ze dit lied mogen programmeren. Voorlopig is het een droom die uitkomt. Kijk, elke zanger wil ooit succes hebben en ik ben er me van bewust dat dat héél moeilijk is, maar tot nu mag ik spreken van een nooit eerder ervaren feedback.
Ik zing in de eerste plaats voor mijn plezier en dat had ik zéker bij dit liedje...

Alle elementen om Oilsjt in the picture te zetten op een positieve manier.
Kortom, stadspromotie avant la lettre."



AALSTERSE HITS

Peter zong al heel wat grote Aalsterse hits, vooral in het 'tragere genre'.

'Ask een keersken bran', 'Vastelauved, 't Es Mor Droi Daugen', 'In Oilsjt Toch' en 'Ik Leef In Oilsjt'.
Maar ook elk jaar stoetliedjes. In 2017 en 2018 voor Lekken en Plekken, maar eveneens Schiefregt'Oever 2018.
 

Enkele jaren terug kreeg hij ook enige naambekendheid bij 'De Muziekklas' van Radio 2, waar hij nipt verloor in de finale.
Hij timmert op een juiste en realistische manier aan zijn muzikale weg!


En de Aalsterse groepen die hun materiaal in beeld brachten in de clip...

Peter:
"Wie me persoonlijk kent, weet dat ik gedurende het jaar vaak kom kijken naar de opbouw van de wagens. Het fascineert me énorm. Voor de AKV's uit de video, ben ik de week erna speciaal afgekomen met... bier. Klinkt cliché, maar iedereen was er méér dan blij om.

Aan alle carnavalisten: veel respect voor al wat jullie over hebben om onze stoet te creëren! En dat zeg ik met gans mijn (carnavals)hart..."


We wensen Peter dan ook veel succes en bedanken hem voor dit interview!


DE VIDEOCLIP

We kunnen er wel over vertellen, maar dit is hem dus, de prachtige videoclip:

Reportage: ©Carnavalaalstkoentje & Peter Delclef

Foto's: ©Carnavalaalstkoentje (portret Peter) & ©R. Matthieu (fotografie clip + opname)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten