Welkom bij Carnavalaalstkoentje: uw dagelijkse portie Oilsjt Carnaval!! // De carnavalsstoet was van uitmuntend hoog niveau! Eirg, Bedesterd, De Schoitkitten en Pladasj wonnen élk in hun categorie! // De blog staat vol sfeerverslagjes: vanaf de 'Voorbereiding' en ons bezoek bij ALLE 71 de AKV's tot en met de Popverbranding en het 'Slotartikel'! // Aalst Carnaval 2024 was een plezante, vrij rustige editie! // Volg ook ons YouTube-kanaal 'Koentje75', met daarop veel nieuwe stoetclipjes, maar ook de Stoetfilms vanaf 2010! // Nico Poppe Leo is de 40e Arendprins! // Peter Van Keer & Seppe Baeten stelden zich voor als Kandidaten-Prins Aalst 2025! Binnenkort volgen Johan & Sjalen nog! // De hertrekking voor de 95e stoet is een feit! In de (voorlopige) versie zonder stoppende AKV's, is 't Es Noig de stoetopener en mogen De Snotneizen afsluiten! // Fan van de blog(s) & mediapartner AjoinPedia? Check dan zéker ook onze sociale media! // 'Weir leven mé giejl ons ❤️ vér Oilsjt Carnaval: aftellen naar de 95e editie op 2, 3 & 4 maart 2025!'

dinsdag 5 februari 2019

Aalst Carnaval 2019 - Ook rolstoelgebruikers zijn welkom. Bart is 'fan' van jongs af aan!


ROLSTOELGEBRUIKERS WELKOM OP AALST CARNAVAL

Aalst laat ook rolstoelgebruikers genieten van zondagstoet!

Met een eenvoudige mail, kunnen ook rolstoelgebruikers laten weten dat ze graag een plaatsje willen op de tribune op het Statieplein.

De stad Aalst voorziet een aparte inrichting voor hen.
Met een afgezette zone,
sanitair dichtbij aanwezig, een oprijplaat, vrijwilligers die eventueel kunnen helpen en zélfs een stoel voor de begeleider.
Aangezien het aantal plaatsen beperkt is, moeten zij zich wel op voorhand melden.


Deze plaatsen reserveer je door (tijdig, want 'volzet is volzet') een mailtje te sturen naar martine.dhooghe@aalst.be.


BART IS VERZOT OP AALST CARNAVAL!

Bart De Cubber is een trouwe fan van Aalst Carnaval en een dagelijkse blogvolger.

Hij draagt Carnaval in zijn hart en probeert er jaarlijks bij te zijn...

Bart:
"Ik ben Bart, 22 jaar.
Ik verplaats mij met een elektronische rolwagen.
Toen ik 5 jaar oud was, ben ik voor de eerste keer met mijn 'pépé' naar Aalst Carnaval geweest. Sindsdien ga ik élk jaar naar de stoet kijken.
Ik bewonder graag de wagens en kostuums, hoe je van kleine dingen iets groots kan maken... Ik vind het ook tof hoe er iets ludiek wordt gemaakt met wat er aan nieuws in de media verschijnt. De actualiteit door een carnavaleske bril.
De dansjes en de muziek vind ik ook de max!

Ik luister het hele jaar door naar Oilsjterse Carnavalsmuziek. Ik volg het Carnaval via sociale mediakanalen. Ikzelf wil doodgraag ooit eens meedoen in een stoet.
Vroeger, wanneer ik naar de stoet ging kijken, keek ik steeds vanop verschillende locaties.
Een jaar geleden heb ik Koen De Vogelaere 'carnavalaalstkoentje' ontmoet. Sindsdien zit ik op een tribune. Een goed initiatief van de stad Aalst, om ook ons niet te vergeten! Wel een dekentje meebrengen, maar als rolstoelgebruiker zit je tenminste een beetje beschut.
Mijn pépé mocht mee als begeleider en ook hij vond het tof dat hij rustig kon meegenieten van de stoet."



Bart:
"Je kan wel stellen dat Aalst Carnaval mijn leven is.
Juist jammer dat het zo moeilijk is voor ons om eens dichtbij de prins te komen. Al heeft die uiteraard geen tijd om ons allemaal te groeten. Dat snap ik wel.
Maar zou het écht niet kunnen dat ook wij zo'n Nominetje van de Prins kunnen krijgen?
Dat is het enige wat mijn wens is: dat ze voor ons een klein 'souveniertje' zouden voorzien. Hoeft niet veel te zijn, maar ik ben er zeker van dat alle rolstoelgebruikers er zo trots en fier zouden op zijn!

Een lintje van de Prins, een sticker of een kleine affiche, maakt niet uit. Maar weet dat ook wij, op onze manier, ons carnavalisten voelen.
In ons hart (minstens) even grote fan als al de rest van het publiek!

Alvast bedankt,

Bart."


Foto's: ©Carnavalaalstkoentje & ©Niky De Wever

Geen opmerkingen:

Een reactie posten