Welkom bij Carnavalaalstkoentje: uw dagelijkse portie Oilsjt Carnaval!! // De carnavalsstoet was van uitmuntend hoog niveau! Eirg, Bedesterd, De Schoitkitten en Pladasj wonnen élk in hun categorie! // De blog staat vol sfeerverslagjes: vanaf de 'Voorbereiding' en ons bezoek bij ALLE 71 de AKV's tot en met de Popverbranding en het 'Slotartikel'! // Aalst Carnaval 2024 was een plezante, vrij rustige editie! // Volg ook ons YouTube-kanaal 'Koentje75', met daarop veel nieuwe stoetclipjes, maar ook de Stoetfilms vanaf 2010! // Nico Poppe Leo is de 40e Arendprins! // Peter Van Keer stelde zich voor als Kandidaat-Prins Aalst 2025! // Ook het andere carnavalsnieuws zijn we niét vergeten! // Fan van de blog(s) & mediapartner AjoinPedia? Check dan zéker ook onze sociale media! // 'Weir leven mé giejl ons ❤️ vér Oilsjt Carnaval: aftellen naar de 95e editie op 2, 3 & 4 maart 2025!'

donderdag 24 mei 2018

Arendcarnaval 2019 - Kandidoot Henkens nam vliegende start!


HENKENS AIRSHOW GROOT SUCCES!

Arendkandidaat, en met hem vele fans en sympathisanten, genoten van helicoptervluchten

Met een heuse 'airshow', zorgde Kristof Henkens voor een opmerkelijke campagnestart als kandidoot-Orendprinsj 2019!

VOORSTELLING


Henkens:
"Beste vrienden, beste sympathisanten, beste medekandidaten, Prins en mensen van de Pers.
Eerst en vooral wil ik jullie hartelijk welkom heten op deze, voor mij, heugelijke dag. Ik weet dat jullie hiervoor van vrij ver zijn moeten komen. En apprecieer het enorm dat jullie hier zijn op deze, toch wel een beetje speciale, persvoorstelling.

“Wie is hij, wat doet hij maar vooral, wat drijft hem”?

Wel, ik ben Kristof –Junior- Henkens. Ik ben 32 jaar en 3 jaar getrouwd met mijn fantastische vrouw, Vanessa. Samen wonen we ondertussen al 6 jaar in de schoeinsjte woik van België.
De meesten kennen mij als cafébaas van de Cognac en café XO op de Grote Markt op de “verkierde kant van’t woter”.
Daar probeer ik om zo veelzijdig te zijn als maar mogelijk is: ik doe soms de bediening, maak cocktails, probeer zelf cocktails uit te vinden, sta in de keuken en sta ook achter de draaitafels... Mijn manier van werken zegt veel over hoe ik ben: enthousiast, gedreven en ik kan niet stilzitten.
Gezonde hyperkineet dus, al noemt Vanessa het soms gewoon 'irritant'.

Naast mijn dagdagelijks werk, organiseer ik mee de chipka-feesten en zit ik ook in vzw Grote Markt.
M.a.w. ik ben graag buiten, ga graag met mensen om en hou ervan om iets te betekenen voor mijn stad.

En zo ook voor Carnaval. Ik werk al jaren drie dagen door met de zotte dagen om de dorstigen te laven en een goeie sfeer te creëren en dit om de carnavalisten een mega carnaval te bezorgen!
Met mijn maten van de voetbalploeg Cognac speel ik regelmatig een matcheken links of rechts om eens aan al het feesten te ontsnappen...
Dat lukt welgeteld 90 min want ervoor en nadien bouwen we gegarandeerd elke keer weer...een feestje!"



Henkens:
"Drijfveer en motivatie Orend? Laat het nu al die eigenschappen samen zijn die ervoor zorgen dat ik wil meedoen aan deze verkiezing voor Arendprins.

De mensen vragen aan mij en mijn campagneteam regelmatig: “Ma Henkens waarom??” Ook mijn vrouw haar eerste reactie was : “Bieken wat doe je nu?” en dan heb ik nog niet gezegd hoe mijn ouders en beste vrienden reageerden, ik ga dat ook niet zeggen want er zijn woorden gebruikt die ik hier niet ga herhalen

Ook hier kan ik vrij kort over zijn: Ik zien den Orend geren. Het klinkt cliché, en dat is het ook, maar het is écht zo. Het is geen geheim dat ik niet geboren en getogen ben op den Orend zoals mijn medekandidaten.

De liefde tussen mij en deze fantastische wijk is door de voorbije jaren heen gegroeid door hier gewoon te wonen en rond mij te kijken en beleven wat er gebeurd. De volkse sfeer, het feit dat velen hier elkaar nog echt kennen, de sfeer met de avondmarkt, Orendcarnaval, … is écht wel iets uniek.

Als je de gedrevenheid ziet waarmee mensen die voor deze wijk leven werken om hier iets te organiseren en uit de grond te stampen zoals het bestuur, mijn medekandidaten, mensen die al jaren sponsoren kunt ge daar alleen maar uw klak voor afdoen. Nog maar gezwegen over het enthousiasme waarmee de huidige prins aan het regeren is.

Daarom heb ik al een tijd geleden beslist dat ik iets wil betekenen voor deze wijk, ze mee wil helpen en steunen waar ik kan. En dit zowel dit jaar als de jaren die komen, ook al win ik deze verkiezing niet, ik zal mijn best doen om alles en iedereen die er voor den Orend wilt zijn, te helpen en te steunen!"


CAMPAGNE


Henkens:
"Vandaar komt ook een beetje mijn leuze dit jaar “Zonder aal doine zjiever”. Het kan iets agressiever klinken dan het uiteindelijk bedoeld is. Ik ben ook maar een braaf braaf saapje- euh – kandidaatjen...

Het komt er voor mij op neer dat we wat terug naar de essentie moeten gaan!
Ik hou niet van achterklap of zjiever. Niet in mijn privéleven, niet op mijn werk en dus ook niet in dit campagnejaar. Ik kan denk ik ook voor mijn tegenkandidaten spreken, als ik zeg dat we gaan voor een jaar waarin we hand in hand onze campagnes kunnen doen.

We steken er alle 4 onze tijd, geld en energie in dus ik vind dat we ook volop van onze campagnes moeten genieten. En als er al eens zjiever ontstaat, zullen we dat onmiddellijk bespreken en oplossen. Op deze manier kunnen we hier alle vier naar uitkijken en naar werken en ons bezighouden met wat belangrijk is: onze woik en zén mensjen.

Een tweede luik van mijn campagne is ook dat ik mijn zaken, mijn vrouw, de voetbal en mijn vrienden niet op het spel wil zetten om mijn droom waar te maken. Het is een droom op Arendprins te mogen zijn, maar niet ten koste van alles. Ik zal mijn uiterste best doen om de activiteiten te doen van mensen en groepen die den Orend op gelijk welke manier steunen, maar gezien mijn situatie kan ik echt niet overal zijn.

Dit alles wil echter niet zeggen dat ik er niet vollenbak zal voor gaan. Samen met mijn team ben ik klaar om er een formidabel jaar van te maken.
Amusement te brengen overal waar we komen op onze eigen, speciale manier. Diegenen die mij nog niet kennen zullen snel weten waarmee ze te maken hebben als we eens op maroede gaan. Hier en daar heb ik ook nog wel het één het ander in petto voor het komende jaar. Ik koik er na al mega nor oit!"


Campagneliedje:



PROMOTIEMATERIAAL

Henkens:
"Een datum die jullie al zeker mogen noteren is 15 december, dan zal mijn Campagnebal doorgaan in de St-Annazaal. De datum van het eetfestijn volgt binnenkort.

Bij een campagne hoort natuurlijk promomateriaal.
Onze kleur is verrassend en mooi, is het niet? Maar wie iets wil? Altijd welkom! Neem gerust contact met ons op..."



PEOPLE OF HENKENS

Henkens:
"Nog een klein beetje uitleg bij mijn petjes.
Op de zijkant staat er “People of Henkens”. Dit is een verwijzing naar al mijn kameraden die mij helpen en steunen.
Mijn team bestaat hoofdzakelijk uit mensen die ik mijn beste kameraden mag noemen.

Mijn getuige, campagneleider, financiële beheerders, diegene die mijn merchandising doet, de mensen die hielpen op de Airshow, schrijver van mijn eerste liedje, enzovoort... zijn stuk voor stuk mensen die sowieso al mijn beste vrienden zijn. Het zijn niet de meest gekende namen, maar het is een team waar ik me goed bij voel en waarvan ik weet dat zich hier ook goed bij voelen en waar ik kan op rekenen. Het is ook niet toevallig dat die Airshow er kwam in samenwerking met één van mijn beste kameraden en jarenlange vennoot, Stef.

Heel mijn jaar zal uitgestippeld worden samen met deze companie, en wat is er fermer dan elk weekend samen met je beste vrienden op maroede te gaan?
Ik maak er samen met mijn “People of Henkens” een mega jaar van, den Orend waardig!"



Henkens:
"Ik wil ook van deze gelegenheid gebruik maken om iedereen die mij hierin steunt te bedanken. Mijn campagneteam, mijn beste kameraden, mijn helpers, de Stef en zijn team, maar het meest van al... mijn vraaken, Vanessa."

#HVO19 


 Reportage: ©Patrick De Boeck, ©Carnavalaalstkoentje & Team Henkens!

• Foto's & Filmpje: ©Patrick De Boeck, fotoreeks? KLIK

Geen opmerkingen:

Een reactie posten