Welkom bij Carnavalaalstkoentje: uw dagelijkse portie Oilsjt Carnaval!! // Aalst Carnaval 2024 was een legendarische editie vol hoogtepunten! Eirg, Bedesterd, De Schoitkitten en Pladasj wonnen élk in hun categorie! // De blog staat vol sfeerverslagjes: vanaf de 'Voorbereiding' en ons bezoek bij ALLE 71 de AKV's tot en met de Popverbranding en het 'Slotartikel', maar ook alles wat erna kwam van 'Prijsuitreikingen' // Volg ook ons YouTube-kanaal 'Koentje75', met daarop veel nieuwe stoetclipjes, maar ook de Vollédige Stoetfilms vanaf 2010! // Peter Van Keer, Seppe Baeten, Johan 'Droeven Badmoesj' Pessemier & Karel 'Sjalen' Van de Winkel, stelden zich voor als kandidaten-Prins 2025! Zo zijn er 4 gegadigden om de 71e Aalsterse Prins Carnaval te worden! De Prinsverkiezing vindt plaats op zaterdag 19 oktober 2024! // Op 5, 6 & 7 april genoot de Orendwoik van hun 41e Arendcarnaval, onder leiding van Prins Nico! // De hertrekking voor de 95e stoet is een feit! In de (voorlopige) versie zonder stoppende AKV's, is 't Es Noig de stoetopener en mogen De Snotneizen afsluiten! // Dit voorjaar bezochten we opnieuw de Carnavalsacademie. Zowel 'foamhoed maken' als 'isomo sculpturen'! // Steve van Carnavalskantine Halle 13 neemt afscheid van de job na 9 bijzondere jaren! // Fan van de blog(s) & mediapartner AjoinPedia? Check dan zéker ook onze sociale media! // 'Weir leven mé giejl ons ❤️ vér Oilsjt Carnaval: aftellen naar de 95e editie op 2, 3 & 4 maart 2025!'

maandag 30 oktober 2023

Arendcarnaval - Kandidaat-Arendprins Seppe ver 'n Orend 2024 gaf 'Retro-Campagnebal'!

Seppe ver 'n Orend 2024

Seppe pakt uit met een 'Retro-Campagnebal'

Bal vol 'Ninetees en Nillies-sfeer' in de Sint-Annazaal!

Kandidaat Seppe beleeft op die manier terug zijn (jonge) jeugd!
Campagneliedjes



Het verhaal van Seppe


Kandidoot-Orendprinsj Seppe:
Mijn naam is Seppe Dufour, ik ben 23 jaar en arbeider in de bouwsector.
Ik ben ondervoorzitter van AKV De Steijnzoel’n.

Ik zit ondertussen al 'tientallen jaren' in de carnavalswereld.
Mijn dooppeter (Maurice Coppens), was mederealisator van reus Keizer Kamiel op zijn fiets, Iwein & Lauretta en natuurlijk De Stopnoillekes zelf!

Ik ben uiteindelijk die carnavalswereld ingerold door mijn ouders en zo gaandeweg heb ik de kriebels gekregen om mee te gaan in de carnavalsstoet.
Mijn eerste stoet die volledig uitliep, was bij de AKV De Steijnzoel’n.
Tussendoor 3 jaar lid bij AKV Eirg, maar uiteindelijk ben ik toch teruggekeerd naar het vertrouwde nest als 'Steijnzoel' ..."

Kandidoot-Orendprinsj Seppe:
"Ik woon al 23 jaar op Onze Orend; 'Geboeren en Getoegen', zoals ze zeggen.
Ik was een jaar of 4, toen ik als klein manneke het besef had wat Orendcarnaval betekende.
Hoe meer de jaren voorbijgingen, hoe meer ik realiseerde dat dit een écht volkse carnaval is, waar iedereen elkaar kent.
Dit is voor mij dan ook waar 'Onzen Orend' voor staat: een volkse sfeer, waarbij elkeen 'gelijk' is.

Mijn Vader (Bart Dufour) richtte de Orendse carnavalsgroep 'OKV De Copaings' op.
Vanaf het prille begin was ik erbij betrokken.
Dààr is de droom beginnen opkomen, om ooit zélf als Prinsj de stoet te mogen openen.
Dat gevoel kwam meer en meer naar boven, wanneer ik elk jaar de Orendprinsj in zijn kostuum zag verschijnen.

Ook de oprichting van de nieuwe Prinsenvereniging 'De Prinsjen Van ‘n Orend' was voor mij nóg een extra reden om Prins van die Orendse Woik te willen worden!"



Kandidoot-Orendprinsj Seppe:
Mocht ik het geluk hebben om Orendprins te zijn, wil ik 'Onzen Orend' mee ondersteunen, om dit volksfeest in stand te houden!
Ik wil 'Ons Woik' positief naar buiten dragen en de mensen laten zien dat 'diene carnaval op rechteroever' gewoon de max is!!!'

Wat ik misschien zelf zou willen realiseren/terugbrengen is dat we opnieuw de fakkeltocht tot leven brengen, om de Orendse carnavalsfeesten te openen en de Popverbranding of een vuurwerkshow om af te sluiten.
Hiervoor hebben we de steun van het stadsbestuur nodig.

Het is natuurlijk niet altijd evident om Orendcarnaval op de kaart te zetten.
Daarom ook mijn uiterste respect naar het Orendbestuur toe, dat iéder jaar opnieuw het toch maar mogelijk maakt om 3 dagen Orendcarnaval te kunnen vieren!!!

Groeten van eiren Orendse Kandidoot 2024, Seppe!"



Op zaterdag 2 maart 2024, geeft Orendprins Jordy zijn scepter door aan Nico of Seppe:


Artikel: ©Carnavalaalstkoentje i.s.m. ©AjoinPedia: KLIK
Foto's/Filmpje: ©Team Carnavalaalstkoentje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten