Welkom bij Carnavalaalstkoentje: uw dagelijkse portie Oilsjt Carnaval!! // De carnavalsstoet was van uitmuntend hoog niveau! Eirg, Bedesterd, De Schoitkitten en Pladasj wonnen élk in hun categorie! // De blog staat vol sfeerverslagjes: vanaf de 'Voorbereiding' en ons bezoek bij ALLE 71 de AKV's tot en met de Popverbranding en het 'Slotartikel'! // Aalst Carnaval 2024 was een plezante, vrij rustige editie! // Volg ook ons YouTube-kanaal 'Koentje75', met daarop veel nieuwe stoetclipjes, maar ook de Stoetfilms vanaf 2010! // Nico Poppe Leo is de 40e Arendprins! // Peter Van Keer stelde zich voor als Kandidaat-Prins Aalst 2025! // Ook het andere carnavalsnieuws zijn we niét vergeten! // Fan van de blog(s) & mediapartner AjoinPedia? Check dan zéker ook onze sociale media! // 'Weir leven mé giejl ons ❤️ vér Oilsjt Carnaval: aftellen naar de 95e editie op 2, 3 & 4 maart 2025!'

donderdag 25 oktober 2018

*INTERVIEW* Tekentalent Nick Van Bever is grote fan van Aalst Carnaval!


TEKENTALENT IS SUPERFAN VAN CARNAVAL

Afgelopen carnavalsbeurs kon je er niet naast kijken: Nick Van Bever had een stand met prachtige werkjes !

Nick is een jonge, talentvolle tekenaar die we graag eens 'In de Kijker' zetten...


Nick:
"Ik teken al van kleins af aan...
Het is begonnen toen ik ooit als peuter de muren had beklad met een alcoholstift.
'Geef mij maar papier en potloden, wasco's en kleurstiften' en ik was er een ganse dag zoet mee. Het zit in mijn bloed en dan moet het eruit hé.
Ik ben 24 jaar en heb me de voorbije jaren toegelegd op tekeningen van bekende Aalstenaars en cartoons.

Ik heb schilder-decorateur gestudeerd.
Paar jaren tekenacademie gevolgd, maar dat was niet mijn ding. Zo ben ik dat op mezelf beginnen leren.
Meestal werk ik met stift en pastelkrijt. En digitaal.
Het is mijn 'passie', mijn grote droom om daarmee bekender te worden en voor 'grote' namen te mogen tekenen."



Nick:
"Buiten de carnavalsbeurs, heb ik voor het 4e jaar op 'Aalst Stript' gestaan.
Ikzelf ben van Opwijk, ook daar hebben ze... carnaval. Mijn groep is OKV Sjchiëf.
Eén van onze leden is Domi ver 19, kandidaat-Prins daar. Voor hem maakte ik de affiche.
Maar een échte carnavalist, die is 'zot' van Aalst Carnaval 🙂
Ja, ik ben grote fan en het is omdat vrienden en familie mij steunen in wat ik doe, dat ik zo ver ben geraakt...

Zo kwam ik in contact met diverse carnavalisten, vooral mensen met een groot hart voor carnaval.
Het mooiste moment beleefde ik vorig jaar: ik mocht mijn portret dat ik maakte van Keizer Kamiel persoonlijk gaan afgeven.
Dat koester ik het meest van allemaal!"



Nick:
"Het is en blijft een hobby, maar van wie ik al een portret maakte?
Burgemeester D'Haese, schepen Ilse Uyttersprot, Prins Dennis, Prins Raf, Prins Alex, Jan Louies, een draak voor De Draeckenieren...
Ze vonden het allemaal tof!
En bekende streekgenoten als Hans Bourlon en Frank van AmbiDance. "



Nick:
"Voor de bezoekers, maakte ik op de beurs ter plaatse een mooie tekening.
Ik doe het voor de verwondering en bewondering, de dankbaarheid en de positieve respons.
Maar wie dat wil, mag me altijd contacteren.

Ik ben dan misschien niet zo sterk in woorden, ik verwoord het in de 'tekeningen' en portretten.
Da's mijn grootste talent.
Zelfs een pauselijke karikatuur om een 'kop' van te maken, niets is mij teveel..."



Nick:
"Weet je? Een cartoon moet af en toe kunnen...
De wereld is al 'serieus' genoeg
Mensen moeten wat meer lachen.
En een spontane glimlach toveren, daar doe ik het voor!

Met de groeten van Nick."



• Nick kun je een berichte sturen via zijn facebook: KLIK
Reportage: Carnavalaalstkoentje & Nick Van Bever
Foto's: ©Nick Van Bever

Geen opmerkingen:

Een reactie posten