Welkom bij Carnavalaalstkoentje: uw dagelijkse portie Oilsjt Carnaval!! // Aalst Carnaval 2024 was een legendarische editie vol hoogtepunten! Eirg, Bedesterd, De Schoitkitten en Pladasj wonnen élk in hun categorie! // De blog staat vol sfeerverslagjes: vanaf de 'Voorbereiding' en ons bezoek bij ALLE 71 de AKV's tot en met de Popverbranding en het 'Slotartikel', maar ook alles wat erna kwam van 'Prijsuitreikingen' // Volg ook ons YouTube-kanaal 'Koentje75', met daarop veel nieuwe stoetclipjes, maar ook de Vollédige Stoetfilms vanaf 2010! // Peter Van Keer, Seppe Baeten, Johan 'Droeven Badmoesj' Pessemier & Karel 'Sjalen' Van de Winkel, stelden zich voor als kandidaten-Prins 2025! Zo zijn er 4 gegadigden om de 71e Aalsterse Prins Carnaval te worden! De Prinsverkiezing vindt plaats op zaterdag 19 oktober 2024! // Op 5, 6 & 7 april genoot de Orendwoik van hun 41e Arendcarnaval, onder leiding van Prins Nico! // De hertrekking voor de 95e stoet is een feit! In de (voorlopige) versie zonder stoppende AKV's, is 't Es Noig de stoetopener en mogen De Snotneizen afsluiten! // Dit voorjaar bezochten we opnieuw de Carnavalsacademie. Zowel 'foamhoed maken' als 'isomo sculpturen'! // Steve van Carnavalskantine Halle 13 neemt afscheid van de job na 9 bijzondere jaren! // Fan van de blog(s) & mediapartner AjoinPedia? Check dan zéker ook onze sociale media! // 'Weir leven mé giejl ons ❤️ vér Oilsjt Carnaval: aftellen naar de 95e editie op 2, 3 & 4 maart 2025!'

donderdag 23 november 2023

Aalst Carnaval 2024 - Ludwig 'Loeken' Coessens verkoopt voor de 7e keer lintjes en schenkt de opbrengst aan WZC Ten Rozen!

DAK-fotograaf Ludwig 'Loeken' Coessens, verkoopt ook dit carnavalsseizoen lintjes voor het goede doel!

De opbrengst schenkt hij trouw aan WZC Ten Rozen!

De acties van Ludwig bleven niet onopgemerkt...
In het kader van hun nieuwe thema, brengt AKV Drasj ook een eerbetoon voor o.a. 'Loeken'.
Ludwig zal er uitgebeeld worden op de wagen en is één van de 'centrale figuren' van het onderwerp (daarover later meer).



Loeken:
"Mijn gezicht kent men in Aalst wel, Ludwig 'Loeken' van DAK.
Met plezier probeer ik elk jaar ons uniek vastelauvedfeest in beeld te brengen voor het nageslacht, samen met mijn DAK-collega's.
In mijn vrije tijd tijdens de rest van het jaar, ben ik eveneens natuurfotograaf en ik bracht reeds een prachtig fotoboek uit.

Maar ik heb er voor het 7e jaar een 'jobken' bijgenomen!
Toen mijn moeder ziek werd en aldus opgenomen in WZC OLV Ten Rozen, kon ik ook achter de schermen van zo'n centrum kijken...

In zo'n rust- en verzorgingstehuis is alle hulp welkom!
Zowel qua handen, als financieel.
Ik wou een positieve impuls geven aan haar afdeling, zelfs nu nog (na haar overlijden)...

Mijn eerste gedacht was een lintje te verkopen en de opbrengst te schenken aan het onderzoek naar de ziekte van Alzheimer en dementie.
Maar da's een druppel op een hete plaat, daarbij weet je niet hoe concreet je bijdrage wel is.
Daarom liever een opbrengst die rechtstreeks gebruikt kan worden..."



Mooie opbrengst van €450 in 2023!

Loeken:
"Ik ging op zoek naar de juiste personen om me te helpen...
Zo is Dennis De Wolf de ontwerper van de tekening(en) voor de lintjes en Tom 'Tet' hielp mee voor de realisatie van de bladen.
Want na het lintje, groeide het idee voor een verzamelblad op een beperkt aantal exemplaren.
Voor het 5e opeenvolgende jaar brengen we verzamelbladen aan de man.
De prijs daarvan is 10 euro'Loekes', er is ook een beperkte oplage aan losse lintjes, die kosten 2,5 euro per stuk.

Ik had een totale opbrengst van €450.
Door de jaren heen is het steeds een som die ik rechtstreeks kan schenken aan de afdeling waar men dementerende mensen begeleidt.
Zij waren tevreden, ik ook...
Met die som kocht deze dienst in het verleden al didactisch materiaal, waar de bewoners onmiddellijk iets mee kunnen doen.
Zeker in deze tijden is élk extraatje méér dan welkom!
Daarom ben ik zo gelukkig dat ik hen een geldbedrag kon schenken ...

Groeten van Ludwig 'Loeken' en bedankt aan wie steunt!"


De lintjes & bladen zijn te koop via Ludwig Coessens, adres: Beekveldstraat 16 in 9300 Aalst (na 18 uur)


Artikel: ©Team Carnavalaalstkoentje & ©Sören Delclef i.s.m. Ludwig 'Loeken' Coessens
Foto's: ©AjoinPedia & ©Ludwig 'Loeken' Coessens

Ludwig schenkt de opbrengst van 2023, 2021 en 2020:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten