Welkom bij Carnavalaalstkoentje: uw dagelijkse portie Oilsjt Carnaval!! // Aalst Carnaval 2024 was een legendarische editie vol hoogtepunten! Eirg, Bedesterd, De Schoitkitten en Pladasj wonnen élk in hun categorie! // De blog staat vol sfeerverslagjes: vanaf de 'Voorbereiding' en ons bezoek bij ALLE 71 de AKV's tot en met de Popverbranding en het 'Slotartikel', maar ook alles wat erna kwam van 'Prijsuitreikingen' // Volg ook ons YouTube-kanaal 'Koentje75', met daarop veel nieuwe stoetclipjes, maar ook de Vollédige Stoetfilms vanaf 2010! // Op 5, 6 & 7 april genoot de Orendwoik van hun 41e Arendcarnaval, onder leiding van Prins Nico! // Peter Van Keer, Seppe Baeten & Johan 'Droeven Badmoesj' Pessemier stelden zich voor als kandidaten-Prins 2025! Binnenkort volgt Karel Van de Winkel 'De Sjalen' nog en zijn er al zeker 4 gegadigden om de 71e Aalsterse Prins Carnaval te worden! De Prinsverkiezing vindt plaats op zaterdag 17 oktober 2024! // De hertrekking voor de 95e stoet is een feit! In de (voorlopige) versie zonder stoppende AKV's, is 't Es Noig de stoetopener en mogen De Snotneizen afsluiten! // Fan van de blog(s) & mediapartner AjoinPedia? Check dan zéker ook onze sociale media! // 'Weir leven mé giejl ons ❤️ vér Oilsjt Carnaval: aftellen naar de 95e editie op 2, 3 & 4 maart 2025!'

zondag 12 december 2021

Aalst Carnaval 2022 - Ludwig 'Loeken' Coessens verkoopt al voor het 5e jaar lintjes voor het goede doel (WZC Ten Rozen)

VOOR HET GOEDE DOEL

DAK-fotograaf Ludwig 'Loeken' Coessens, verkoopt ook dit carnavalsseizoen opnieuw lintjes voor het goede doel!

De opbrengst schenkt hij trouw aan WZC OLV Ten Rozen!

Lancering van het verzamelblad & de nieuwe lintjes:
HART VAN GOUD

Loeken:
"Mijn gezicht kent men in Aalst wel, Ludwig 'Loeken' van DAK.
Met plezier probeer ik elk jaar ons uniek vastelauvedfeest in beeld te brengen voor het nageslacht, samen met mijn DAK-collega's.
In mijn vrije tijd tijdens de rest van het jaar, ben ik eveneens natuurfotograaf en ik bracht reeds een prachtig fotoboek uit.

Maar ik heb er voor het 5e jaar een 'jobken' bijgenomen!
Toen mijn moeder ziek werd en aldus opgenomen in WZC OLV Ten Rozen, kon ik ook achter de schermen van zo'n centrum kijken.

In zo'n rust- en verzorgingstehuis is alle hulp welkom!
Zowel qua handen, als financieel. En ik wou een positieve impuls geven aan haar afdeling, zelfs nu nog, na haar overlijden...
Mijn eerste gedacht was een lintje te verkopen en de opbrengst te schenken aan het onderzoek naar de ziekte van Alzheimer en dementie.
Maar da's een druppel op een hete plaat. Daarbij weet je niet hoe concreet je bijdrage wel is.
Daarom liever een opbrengst die rechtstreeks gebruikt kan worden..."


• Overhandiging van de cheque in 2021:
Loeken:
"Ik ging op zoek naar de juiste personen om me te helpen... Zo is Dennis De Wolf de ontwerper van de tekening(en) voor de lintjes en Tom 'Tet' hielp mee voor de realisatie van de bladen.
Want na het lintje, groeide het idee voor een verzamelblad op een beperkt aantal exemplaren.
De prijs? Het lintje is te koop voor €2,5. Voor het 3e opeenvolgende jaar brengen we verzamelbladen aan de man. De prijs daarvan is 10 euro'loekes'.

Ik heb een jaarlijkse opbrengst in gedachten van €500.
Die som kon ik in 2021 zelfs overtreffen! Zo overhandigde ik in 2021 maar liefst €650 aan WZC Ten Rozen!
Zij waren tevreden, ik ook... Want met die som kochten ze didactisch materiaal, waar de bewoners onmiddellijk iets mee kunnen doen.
Zeker in deze tijden waarin WZC's het héél erg moeilijk hebben door corona, is élk extraatje méér dan welkom!

Groeten van Ludwig 'Loeken' Coessens en bedankt aan wie wil steunen!"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten