Welkom bij Carnavalaalstkoentje: uw dagelijkse portie Oilsjt Carnaval!! // Aalst Carnaval 2024 was een legendarische editie vol hoogtepunten! Eirg, Bedesterd, De Schoitkitten en Pladasj wonnen élk in hun categorie! // De blog staat vol sfeerverslagjes: vanaf de 'Voorbereiding' en ons bezoek bij ALLE 71 de AKV's tot en met de Popverbranding en het 'Slotartikel', maar ook alles wat erna kwam van 'Prijsuitreikingen' // Volg ook ons YouTube-kanaal 'Koentje75', met daarop veel nieuwe stoetclipjes, maar ook de Vollédige Stoetfilms vanaf 2010! // Peter Van Keer, Seppe Baeten, Johan 'Droeven Badmoesj' Pessemier & Karel 'Sjalen' Van de Winkel, stelden zich voor als kandidaten-Prins 2025! Zo zijn er 4 gegadigden om de 71e Aalsterse Prins Carnaval te worden! De Prinsverkiezing vindt plaats op zaterdag 17 oktober 2024! // Op 5, 6 & 7 april genoot de Orendwoik van hun 41e Arendcarnaval, onder leiding van Prins Nico! // De hertrekking voor de 95e stoet is een feit! In de (voorlopige) versie zonder stoppende AKV's, is 't Es Noig de stoetopener en mogen De Snotneizen afsluiten! // Fan van de blog(s) & mediapartner AjoinPedia? Check dan zéker ook onze sociale media! // 'Weir leven mé giejl ons ❤️ vér Oilsjt Carnaval: aftellen naar de 95e editie op 2, 3 & 4 maart 2025!'

zondag 12 maart 2023

Aalst Carnaval 2024 - Kandidaat-Prins Stijntjes stelt zich voor!

Stijn Van der Heyden stelt zich voor als Kandiddat-Prins 2024 'Stijntjes'!

Drie kandidaten willen graag de 70e Aalsterse Prins Carnaval worden

Op zaterdag 11 maart stelde Stijn zich voor in de zaal van Carnavalskantine Halle 13!
Stijn wil er vooral een plezant campagnejaar van maken en ... toonde zich meteen als zanger-performer van zijn beste kant.

Het publiek en zijn fans waren alvast laaiend enthousiast!

Campagneliedje



Wie is Stijntjes ver ’24 ?

• Stijn Van der Heyden, 40 jaar, geboren en getogen in Oilsjt
• Adjunct-hoofdverpleegkundige dienst spoedgevallen OLV ziekenhuis Aalst/Asse
• Zoon van Antoine Van der Heyden, Prins Carnaval 1974
• Lid van LossendeirDeVeirdeirDeir sinds 1997
• Bestuurslid van LDVD sinds 2004, huidig voorzitter
• Vroegere medewerker van Aalsterse Prinsencaemere (techniek)
• Lid (tekstschrijver en zanger) van Oilsjterse muziekgroep Ewa Bekost (sinds 2017) – www.ewabekost.be
• Tekstschrijver van o.a. Kurt ver 2010, Den Boein (Bleiven Hangen), diverse Arendkandidaten, stoetliedjes, ...
• Programmamaker voor Oilsjt Mjoezik (2018-2022)



Stijn:
"Ik ben opgegroeid in het carnavalsgebeuren.
Als zoon van Prins Antoine, ben ik van jongs af aan gebeten van de carnavalsmicrobe.
Sinds 1996 stap ik mee in de stoet van Aalst, mijn eerste jaar bij de Toerenbiejoekes om nadien de thuishaven te vinden bij LossendeirDeVeirdeirDeir.
Sinds 2004 ben ik ook bestuurslid van deze carnavalsgroep.
Op dit moment vervul ik de rol van voorzitter van deze Middelgrote Groep, die reeds 35 jaar meeloopt in de Aalsterse stoet.

Sinds 2010 durf ik ook wel eens een Aalsterse tekst schrijven.
Kurt Boriau is de eerste die tijdens een prinsenverkiezing een nummer van me bracht.
Daarnaast schreef ik ook diverse stoetliedjes
Mijn bekendste tekst is misschien wel het campagnenummer van Chris Boone (‘Bleiven Hangen’) .."



Stijn:
"Sinds 2017 ben ik eveneens lid van de Aalsterse muziekgroep Ewa Bekost, die jaarlijks een USB met carnavalsnummers uitbrengt.
Misschien zeggen de nummers ‘Lotj Mor Brannen’, ‘Zwette Tannen’ of ‘Ik ben van Oilsjt’ u wel iets?
Reeds 20 jaar durf ik wel eens te dromen om de Prinsenverkiezing mee te maken als kandidaat.
Nu, richting 2024 en 50 jaar na de overwinning van mijn vader, prins Antoine, lijkt de tijd rijp om de stap te zetten.

Aalst carnaval moet plezierig, ludiek en carnavalesk zijn.
Dit zal ik ook tijdens mijn campagne en verkiezing hoog in het vaandel dragen.

Zo wordt bv. het eetfestijn geïntegreerd in de heropstanding van de ‘Parapliekeskeiremis’ in de Koolstraat.
Gedurende het weekend van 12-13-14 mei verandert een stukje van de Koolstraat in een gezellig samenzijn met een kleine kermis, optredens en tevens het 'Eetverstijntjes'.
Ook voor het campagnebal hebben we creatieve ideeën klaarstaan!."


Noteer op zaterdag 2 september in je agenda: 'HET STIJNTJES FESTIBAL' (in de Sint-Annazaal, Roklijf Aalst).


Creatieve duizendpoot

Stijn is niet alleen meer ‘de zoon van’, maar heeft een eigen persoonlijkheid in het carnavalsmilieu.
Al zal de afkomst nooit verloochend worden tijdens de campagne en de verkiezing.
Stijn is een persoon die creatief en ‘anders’ uit de hoek durft te komen.


We wensen Stijntjes véél succes toe!


Reportage: Team ©Carnavalaalstkoentje i.s.m. ©AjoinPedia
Foto's: ©AjoinPedia & Video: ©Patrick Barrez/©Oilsjt Een Weireldstad


Wie wordt de opvolger van Prins Yordi en Prins Carnaval 2024?!

• Medekandidaat Vincent: KLIK
• Medekandidaat Timo: KLIK

• Prinsverkiezing 2024? zaterdag 7 oktober 2023: KLIK

Geen opmerkingen:

Een reactie posten