Welkom bij Carnavalaalstkoentje: uw dagelijkse portie Oilsjt Carnaval!! // Aalst Carnaval 2024 was een legendarische editie vol hoogtepunten! Eirg, Bedesterd, De Schoitkitten en Pladasj wonnen élk in hun categorie! // De blog staat vol sfeerverslagjes: vanaf de 'Voorbereiding' en ons bezoek bij ALLE 71 de AKV's tot en met de Popverbranding en het 'Slotartikel', maar ook alles wat erna kwam van 'Prijsuitreikingen' // Volg ook ons YouTube-kanaal 'Koentje75', met daarop veel nieuwe stoetclipjes, maar ook de Vollédige Stoetfilms vanaf 2010! // Peter Van Keer, Seppe Baeten, Johan 'Droeven Badmoesj' Pessemier & Karel 'Sjalen' Van de Winkel, stelden zich voor als kandidaten-Prins 2025! Zo zijn er 4 gegadigden om de 71e Aalsterse Prins Carnaval te worden! De Prinsverkiezing vindt plaats op zaterdag 19 oktober 2024! // Op 5, 6 & 7 april genoot de Orendwoik van hun 41e Arendcarnaval, onder leiding van Prins Nico! // De hertrekking voor de 95e stoet is een feit! In de (voorlopige) versie zonder stoppende AKV's, is 't Es Noig de stoetopener en mogen De Snotneizen afsluiten! // Dit voorjaar bezochten we opnieuw de Carnavalsacademie. Zowel 'foamhoed maken' als 'isomo sculpturen'! // Steve van Carnavalskantine Halle 13 neemt afscheid van de job na 9 bijzondere jaren! // Fan van de blog(s) & mediapartner AjoinPedia? Check dan zéker ook onze sociale media! // 'Weir leven mé giejl ons ❤️ vér Oilsjt Carnaval: aftellen naar de 95e editie op 2, 3 & 4 maart 2025!'

maandag 11 december 2023

Arendcarnaval - Kandidaat-Arendprins Nico ver 'n Orend 2024 gaf zijn Campagnebal!

Nico ver 'n Orend 2024, foto's i.s.m. ©Mateusken

Nico pakt uit met zijn Campagnebal

Bal vol 'Arendse sfeer' in de Sint-Annazaal!

Kandidaat Nico beleefde een fantastische avond!
Campagneliedjes



Het verhaal van Nico

Kandidoot-Orendprinsj Nico:
"Ik ben Nico, een kerel van 30 lentes jong (mentaal 18 jaar 😉 )
In het dagelijks leven werk in een 3 -ploegensysteem als shiftleader in een klein bedrijfje van een 70-tal mensen.
Wij produceren voornamelijk een industrieel textielvlies dat in dakbedekking verwerkt wordt (bekendste is roofing).
In mijn vrije tijd ben ik een verzamelaar van allerlei carnavalsspullen...

Mijn eerste carnavalsstapjes zette ik in 2010.
Toen liep ik mee met De Stopnoillekes, daar heb ik 7 jaar lang 'reusje Florreke' vertolkt.
Wat mij vooral bijgebleven is aan die mooie tijd, is ' dagge deer azzoe e simpel kostummeken en ewa snoep of ballonnen, ne groeite kinjerlach kintj toeiveren'.
In 2017 liep ik de stoet 2x: eerst als 'Florreke in deel A', daarna als 'begeleider bij AKV Gebosjt in deel C'.
Daar ben ik in verzeild geraakt, dankzij het campagneteam van Boein vér '17 ..."

Nico:
"Als 'Stopnoille' mis je de samenhorigheid en de aanloop naar carnaval die bij een AKV wél krijgt.
Dus ben ik aan de praalwagen beginnen prutsen dat jaar, wat meteen ook gezorgd heeft dat ik in 2018 het nog 'noiger' te pakken had en me aansloot bij de groep.
In 2019 was de kriebel zo groot, dat ik mezelf wou uitdagen om me op het allerhoogste bij de Kleine Groepen eens te 'meten' ...

Ik stapte over naar De Zieke Zjieratten, waar ik het jaar daarvoor al vele kameraden gemaakt had en dié keuze werd een groot succes.
Er werd bij ZZ dat jaar ook 'gewonnen Mé Baalekes'.
Mooi meegenomen was dat ik toen bij de 'grote Yordi Ringoir' in de groep zat, waarvan ik nog het een en ander van kon meepikken met mijn ogen.
Nu zijn we nog 6 jaar verder en plak ik letterlijk en figuurlijk nog steeds vast aan deze fantastische bende ..."



Nico:
"Orendcarnaval?
Mijn eerste kennismaking was in 2013, toen 2 van mijn vrienden meegingen met de toen nog (orendse) losse carnavalsgroep De Smauk Es Ter Af.
Ik had me laten overhalen om als begeleider in de Orendstoet een handje te helpen (als gocart-duwer).
De jaren nadien was ik enkel toeschouwer van het 'méér volkse stoetje' dan de grote carnaval, maar ik kon het wel smaken!
Zonder dat ik het wist, zag ik zo prins Nick en prins Evy passeren.
Anno 2016 ging ik dan weer met De Smauk op pad, dit keer namen ze deel als volwaardige AKV en zo heb ik ook eens geproefd van het 'tent-gebeuren'.

Het jaar 2017-2018 zette het voor mij allemaal in gang: ik zat in een mindere periode en wilde iets omhanden hebben.
Zo ben ik in het campagneteam gerold van 'De Voegel' ...
Hoe verder de campagne liep, hoe méér ik ook in het team wou doen.
Mijn taken breidden zich uit naar de planning opstellen op Facebook, alsook budget beheren van de verkoop, om uiteindelijk te eindigen als een campagneleider (die overal en altijd meeging met de Orendse kandidoot).

Naarmate de 'Orendse Kiezink' dichter kwam, waagde ik mij ook eens aan 'de playback' en 'het decor'.
Uiteindelijk won Jerry in 2018 de titel en werd ik niet enkel 'een slep', maar een soort 'hoofdslep'.
Ik kreeg sommige privileges, ik noem er enkele op, zoals 'gaan ontbijten met het bestuur', met de scepter gaan slapen, backstage mogen lopen, etc.
Zaken die normaal enkel weggelegd zijn voor de 'Orendse Prinsj'.
Zo heb ik Arendcarnaval meegemaakt op een heel andere manier, wat het beestje deed kriebelen.
Richting 2019 had ik dan ook pech dat er aanvankelijk 4 kandidaten-Arendprins stonden te popelen, wat mijn 'potentiële kandidatuur' totaal overbodig maakte."



Nico:
"In 2019 heb ik mij geëngageerd om bij Bram de planning te doen en aan het decor mee te helpen, i.p.v. van 'mee te dingen' als Kandidaat.
Voor 2020 wou ik ervoor gaan, maar bij De Zieke was er al een kandidaat-Arendprins met 'Ons Kiki'.
Ook hier kon ik een paar streepjes achter mijn naam zetten, door mee te werken aan de playback, het decor, als campagneleider en planningmeester én zelfs door -een tussentekst en een dansje- tijdens haar show in de schijnwerpers te staan...

Dat alles gaf mij wat podiumervaring mee, waarvoor ik het team heel dankbaar ben.
Ook Kiki heeft geduld moeten uitoefenen, deze keer was corona de spelbreker.
Aalst Carnaval kon nog doorgaan, maar Arendcarnaval 2020 werd een 'compléte lockdown'.

Nu is het 2023 en éindelijk aan mij!
Ik én mijn medekandidaat Seppe, zijn gezamelijk gaan vragen aan Prins Jordy, of hij het ons kwalijk nam dat wij nog vóór Arendcarnaval 2023 al begonnen campagne te voeren.
Januari was voor beiden het startschot, omdat toen nog een kiezing in september 2023 op tafel lag.
Wij zagen beiden het nut niet in van een persvoorstelling, campagnebal én eetfestijn te geven tussen april en september, maar wat was het alternatief?
Uiteindelijk is onze campagne een extra lange aanloop geworden: van januari 2023 tot zaterdag 2 maart 2024.
Die dag kiest 'n Orend zijn nieuwe Prins in Rollerland (Tragel Aalst)."

Nico:
"Waarom wil ik zo graag Orendprinsj worden?
Ik heb zowat élk facet van Orendcarnaval reeds beleefd, dus zou dit gewoon de kers op 'mijn' taart worden én de bekroning van jarenlang te helpen achter de schermen ...
Als ik nu de nieuwe 'Prinsenvereniging' zie die Orendprinsjen Cali en Sven uit de grond gestampt hebben, 'De Prinsjen van 'n Orend', wil ik gewoon bij dat selecte groepje horen!
Het zijn topkerels en -dames die ons allemaal leerden wat de ziel van Arendcarnaval écht betekenen wil ...

'Als het God belieft' én ik tot Orendprins verkozen ben, dan zou ik hetzelfde 'gevoel' als waarmee de Orendse Prinsjen ooit mij betoverden, willen doorgeven aan de jeugd!
Het zijn 'idolen' om naar op te kijken en eens je die de kriebel voelt, droom jij misschien OOK om 'te mogen regeren over die prachtige wijk'!
Ik sta er ook op dat mensen kunnen zeggen 'dat is ne goeie Prinsj, een meerwaarde vér Onzen Orend'!
Ik hoop da'k als Prinsj ook volk naar de tent kan lokken, om er samen een volksfeest van te maken; ondanks alle beperkingen die de laatste jaren door 't stad opgelegd werden.
En ik hoop eveneens om in de overgebleven 'Orendse Kaffeikes' den boel nog eens op stelten te zetten, want wees gerust: 'n Orend Leeft!!!!

Groeten van eire Kandidoot-Orendprinsj 2024, Nico!"



Op zaterdag 2 maart 2024, geeft Orendprins Jordy zijn scepter door aan Nico of Seppe:


Artikel: ©Carnavalaalstkoentje i.s.m. ©AjoinPedia: KLIK
Foto's/Filmpje: ©Team Carnavalaalstkoentje i.s.m. Nico Mateusken: KLIK

Geen opmerkingen:

Een reactie posten