Welkom bij Carnavalaalstkoentje: uw dagelijkse portie Oilsjt Carnaval!! // Aalst Carnaval 2024 was een legendarische editie vol hoogtepunten! Eirg, Bedesterd, De Schoitkitten en Pladasj wonnen élk in hun categorie! // De blog staat vol sfeerverslagjes: vanaf de 'Voorbereiding' en ons bezoek bij ALLE 71 de AKV's tot en met de Popverbranding en het 'Slotartikel', maar ook alles wat erna kwam van 'Prijsuitreikingen' // Volg ook ons YouTube-kanaal 'Koentje75', met daarop veel nieuwe stoetclipjes, maar ook de Vollédige Stoetfilms vanaf 2010! // Peter Van Keer, Seppe Baeten, Johan 'Droeven Badmoesj' Pessemier & Karel 'Sjalen' Van de Winkel, stelden zich voor als kandidaten-Prins 2025! Zo zijn er 4 gegadigden om de 71e Aalsterse Prins Carnaval te worden! De Prinsverkiezing vindt plaats op zaterdag 17 oktober 2024! // Op 5, 6 & 7 april genoot de Orendwoik van hun 41e Arendcarnaval, onder leiding van Prins Nico! // De hertrekking voor de 95e stoet is een feit! In de (voorlopige) versie zonder stoppende AKV's, is 't Es Noig de stoetopener en mogen De Snotneizen afsluiten! // Fan van de blog(s) & mediapartner AjoinPedia? Check dan zéker ook onze sociale media! // 'Weir leven mé giejl ons ❤️ vér Oilsjt Carnaval: aftellen naar de 95e editie op 2, 3 & 4 maart 2025!'

zondag 19 maart 2023

Aalst Carnaval 2024 - Kandidaat-Prins Vincent stelt zich voor!


Vincent Van Caekenberghe stelt zich voor als Kandidaat-Prins 2024 'Gewoein Vincent'!

Drie kandidaten willen graag de 70e Aalsterse Prins Carnaval worden

Op zaterdag 18 maart stelde Vincent zich voor in De Kat op 't Vredeplein!
Vincent wil vooral 'Gewoein Vincent' blijven en er een plezant campagnejaar van maken!

Het publiek en zijn fans waren alvast laaiend enthousiast!

Campagneliedje



Wie is Vincent ver ’24 ?

• Vincent Van Caekenberghe, 38 jaar, geboren en getogen in Oilsjt (Hofstade)
• Projectleider bij een schildersbedrijf
• Ouders zijn lid geweest bij AKV D’Okkosjeprotten
• Lid geweest bij AKV Tes Om Zjiep
• Lid van AKV Beschomt sinds 2016
• Bestuurslid van AKV Beschomt sinds 2019
• Medewerker van De Aalsterse Prinsencaemere
• Programmamaker voor Radio Kamiel (2022-2023)



Vincent:
"Ik ben geboren in Oilsjt en opgegroeid in Ofstoi/Oilsjt ...
Als kleine jongen ging ik met oma/tante/nonkel jaarlijks naar de stoet kijken en ik werd betoverd door alle pracht en praal.
Maar vooral die man vooraan in de stoet, met zijn 'speciaal kostuum en verenhoed' fascineerde me!

De interesse was gewekt en de (carnavals)microbe werd wakker.
Mijn 'actieve carnavalscarrière' startte ik als lid bij AKV Tes Om Zjiep.
Vanaf 2016 werd ik lid van AKV Beschomt en ik ben daar sinds 2019 bestuurslid."



Vincent:
"Jaren later, nadat ik mijn 'carnavalscarrière' begon, kwam ik 'interessante mensen' tegen ...
Uiteindelijk gestart als 'machinist' bij De Prinsencaemere; daar leerde ik elke prins kennen en zo rolde ik verder in het gebeuren rond 'Prinsen' en 'Carnaval'.
Bij AKV Beschomt vervulde ik een actieve rol en sinds 2019 probeer ik, samen met het bestuur, mee de lijnen uit te zetten.
Ik ben reeds meerdere jaren medewerker in SBS 't Hofje uit Hofstade (de school van Prins Yordi en Prins Tony), vooral als presentator van de schoolfeesten.

De campagne zal 'Gewoein Vincent' zijn: positiviteit uitstralen van en naar onze carnavalisten in deze carnavalsstad!
'Wees jezelf en doe Gewoein, da's al speciool genoeg'.
Dit kreeg ik vroeger altijd te horen en daar draait het toch om?!
Samen met de vraag ... 'Es het Vincent' (Vlaams) of 'Es het Vincent' (Frans) ... "Optie 1" dus!


Gewoein Vincent

Vincent is niet alleen 'zichzelf', hij blijft dat ook!

Hij zal in deze campagne enkele zaken anders aanpakken, met een 'eigen touch'.
Het eetfestijn? In het weekend van 1 & 2 April.
De locatie is het VTI (Sinte Annalaan 99B).
Dit festijn staat in teken van de Ronde Van Vlaanderen (op groot scherm te zien op zondag) en 'De Vlomse Keiremis' (gezinsvriendelijk ingericht; eveneens ruim omkaderd, mét zelfs enkele Oilsjterse Pompiers).

Iedereen is welkom, er is een special gadget voorzien en ... gegarandeerd 'ambiaans oeveral'!
Verder zal de campagne 'anders dan anders' gevoerd worden, want de 'tijdslijn' is ook ongezien, aangezien de Prinsverkiezing al doorgaat op 7 oktober ...


Noteer op zaterdag 26 augustus in je agenda: 'HET BAL VAN DE VINCENT' (in Rollerland, Tragel Aalst).

We wensen Vincent véél succes toe!


Reportage: Team ©Carnavalaalstkoentje i.s.m. ©AjoinPedia
Foto's: ©AjoinPedia & Video: ©Silke Hermans; ook dank aan ©Patrick Barrez/©Oilsjt Een Weireldstad


Wie wordt de opvolger van Prins Yordi en Prins Carnaval 2024?!

• Medekandidaat Stijntjes: KLIK
• Medekandidaat Timo: KLIK

• Prinsverkiezing 2024? zaterdag 7 oktober 2023: KLIK

Geen opmerkingen:

Een reactie posten