Welkom bij Carnavalaalstkoentje: uw dagelijkse portie Oilsjt Carnaval!! // De carnavalsstoet was van uitmuntend hoog niveau! Eirg, Bedesterd, De Schoitkitten en Pladasj wonnen élk in hun categorie! // De blog staat vol sfeerverslagjes: vanaf de 'Voorbereiding' en ons bezoek bij ALLE 71 de AKV's tot en met de Popverbranding en het 'Slotartikel'! // Aalst Carnaval 2024 was een plezante, vrij rustige editie! // Volg ook ons YouTube-kanaal 'Koentje75', met daarop veel nieuwe stoetclipjes, maar ook de Stoetfilms vanaf 2010! // Nico Poppe Leo is de 40e Arendprins! // Peter Van Keer stelde zich voor als Kandidaat-Prins Aalst 2025! // Ook het andere carnavalsnieuws zijn we niét vergeten! // Fan van de blog(s) & mediapartner AjoinPedia? Check dan zéker ook onze sociale media! // 'Weir leven mé giejl ons ❤️ vér Oilsjt Carnaval: aftellen naar de 95e editie op 2, 3 & 4 maart 2025!'

donderdag 6 december 2018

3e Koesjkes Mietingk - Koesjkes 'Pimpen'? Kris 'Iederien Ajoin' (winnaar 2017-2018) geeft ons een blik achter de schermen!


Winnaars 2e Koesjkes Mietingk, 'Ons Zjanin'

PIMP EENS EENS KOESJKEN!

Op zaterdag 8 december, is er niet alleen Twinkelt en de kerstsfeer, ook de Voil Jeanetten veroveren de stad! Jawel...

Welkom 'Achter De Schermen' van een Voil jeanet, die zijn Kinjerkoesj in orde zet in de aanloop naar de 3e Koesjkes Mietingk!


Kris 'Iederien Ajoin':
"Misschien heb ik wel wat interessants te vertellen hé? 😉
Zaterdag gaat de aandacht in de eerste plaats immers naar de authenticiteit  van de 'koesjkes' zélf!
De warme oproep van de organisatoren was duidelijk: kom af met een prachtexemplaar en laat de kwaliteit van de koesj zéker een meerwaarde tonen.
Want een échte voil jeanet, moét aanwezig zijn met een prachtige koesj!"



Kris:
"Voor de 3e Koesjkes Mietingk ben ik met een 'projectjen' bezig, waarbij ik 2 mensen op de voorgrond wil zetten, voor hun werk dat ze samen voor mij leveren!

Ik heb de Mietingk vorig jaar gewonnen met 'Ons Zjanin'. Wel, nu ben ik met een nieuw project bezig, hetzelfde model van koesjken... maar 'anders gepimpt'.
Voor de tekeningen zorgde een goeie maat van mij, Nick Van Bever.
En met Vonchipca, is er nog een 2e kameraad die ik langs deze weg wil bedanken.

Het thema is 'een ode aan de overleden carnavalisten'
Nu, ze hebben samen iets uniek voor mij gecreëerd, waar ik fier op ben!
De koesj vanaf de 'opkuis modus', tot nu, een hemels verschil (om in het thema te blijven...)"



Kris:
"Nick heeft voor mij Popoll, Jean-Paul De Boitselier, Odilon Mortier en Paul Backaert als engelen in karikatuur getekend
Wat Vonchipka op zijn beurt tot leven liet komen op mijn koesj.
Hij kreeg de vrije keuze van bewerken in zijn smaak en mocht afwerken met bladgoud en pinstriping!"



Kris:
"Vandaar dat ik deze twee artiesten extra wil bedanken, het is méér dan ik ooit kon fantaseren op een kinjerkoesjken...
Het eindproduct is tot de laatste minuut 'in wording', maar ook mijn vrouw hielp mee bij het hermaken van de kap. Die was een grote zorg..."
😱😱


Kris:
"Zo zie je maar: ook een koesjken kan méér betekenen dan een volgepropt attribuut van een voil jeanet, toch naar de mietingk toe gericht, een belangrijk gegeven.
Sommigen noemen ons al grappend 'elite voil jeanetten', maar dat vind ik erover.

Ik kom nu goed overeen met die gasten allemaal , we willen de kwaliteit van ons koesjkes steeds hoger en hoger krijgen.
Dat is al een feit!
'Ons Zjanin' is voor mij vorig jaar een voorbeeld geweest, maar er zijn een paar copaings die aan het 'tjoenen' (tunen) zijn geslagen...

Da's het mooiste: er is geen jaloezie of afgunst, we helpen elkaar om er met zijn allen een mooi gebeuren van te maken, en als voorbeeld naar de rest, buiten te komen.

Op 5 maart tijdens de Voil Jeanettenstoet!
Maar wat de koesjkes betreft: 8 december, 3e Koesjkes Mietingk!"



• Voorstelling 3e Koesjkes Mietingk? KLIK
Reportage: Kris 'Iederien Ajoin i.s.m. Carnavalaalstkoentje
Foto's: ©Kris 'Iederien Ajoin, & ©Paul Hendrickx


Info over de 3e Koesjkes Mietingk zelf? KLIK

Geen opmerkingen:

Een reactie posten