Welkom bij Carnavalaalstkoentje: uw dagelijkse portie Oilsjt Carnaval!! // De carnavalsstoet was van uitmuntend hoog niveau! Eirg, Bedesterd, De Schoitkitten en Pladasj wonnen élk in hun categorie! // De blog staat vol sfeerverslagjes: vanaf de 'Voorbereiding' en ons bezoek bij ALLE 71 de AKV's tot en met de Popverbranding en het 'Slotartikel'! // Aalst Carnaval 2024 was een plezante, vrij rustige editie! // Volg ook ons YouTube-kanaal 'Koentje75', met daarop veel nieuwe stoetclipjes, maar ook de Stoetfilms vanaf 2010! // Nico Poppe Leo is de 40e Arendprins! // Peter Van Keer stelde zich voor als Kandidaat-Prins Aalst 2025! // Ook het andere carnavalsnieuws zijn we niét vergeten! // Fan van de blog(s) & mediapartner AjoinPedia? Check dan zéker ook onze sociale media! // 'Weir leven mé giejl ons ❤️ vér Oilsjt Carnaval: aftellen naar de 95e editie op 2, 3 & 4 maart 2025!'

maandag 15 april 2019

Aalst Carnaval 2020 - Werner Kinoo stelt zich voor als Kandidaat-Prins!


WERNER VER 2020

't Es Weir Patat, vér Prinsj van Ons Stad. 
Doormee nog ne kiejr isj alles geiven!

Ik Em Et Steiken, Da's Vroeger Al Gebleiken... Ik Was Al As Klein Kadeiken ... Verslaufd Oon Carnaval...

De derde keer 'Werner'? Hij zal er staan in 2020!
Werner Kinoo (°10 oktober 1969), stelde zich zaterdag 13 april voor als de tweede Kandidaat-Prins 2020!


Werner:
"Wie ik ben?
Werner Kinoo, 49 jaar, kapper van beroep en bekend als Oilsjteneer die zich graag smijt op een podium!

Ik heb eerst verschillende jaren meegelopen in de stoet met mijn vader als losse groep.
Nadat hij (Popoll) Prins Carnaval werd heb ik mij aangesloten bij een grote groep, 'De Schoimers', waar ik 12 jaar lid van ben geweest.
Nadien werd ik een Popolleken, de groep waarbij ik nu nog steeds erg actief ben.
Eerste podiumervaring heb ik opgedaan met het AKV en de Oilsjtersen Auvend, tijdens de legendarische Jaarbeurs in de Keizershallen.

Nadien met verschillende kandidaten-prins carnaval zowel voor Aalst (Michelleken, Viette, Mil, Pascal Den Bienaver,...) als voor de Arend (De Staaf, Friebel N'Eren,... ).
Tal van optredens gedaan tijdens carnavalbals, presentatie van carnavalbals, campagnebals, afscheidsbals...

Waarom ik meedoe in 2020?
Omdat het plezant is, daarom! Ik zing graag een liedje, ik amuseer mij nog steeds énorm en... ik had het aangekondigd!
Nadat ik erin slaagde om na 1994, ook in 2014 Prinsj te zèn (20 joor tissen), heb ik plechtig beloofd op mijn afscheidsbal begin 2015, om het in 2020 'vedrom' te proberen.
Ik heb woord gehouden!"



Werner:
"Een derde prinsentitel zou uniek zijn!
Zeker omdat een tweede dat al was, sinds het reglement veranderde en huidige Prinsen terug mogen meedoen, iets wat jaren onmogelijk was.
Keizer? Dat heb ik nooit gezegd.
Er zijn in de geschiedenis 2 keizers geweest: Fransky (prins in 1954, 1955 en 1956) en Kamiel (prins in 1963, 1966 en 1968).
Kamiel Sergant werd Keizer voor zijn grote verdiensten voor carnaval. Hij kreeg ook de titel van 'ereburger' van de stad. Bovendien is hij nog steeds Keizer, want dat ben je, net als prins, voor het leven.

En mocht de stad een keizer kiezen (wat ze niet meteen van plan is of was), dan is Michel Cleemput eerste keuze: hij werd prins in 1971, 1973 en 1978.
Dus daarvoor doe ik het zéker niet. Dat zou ook niet 'pakken' in Oilsjt.
Ik wil graag terug prins worden omdat ik graag prins wil zijn!"



Werner:
"Of het anders is? Ik denk dat het verschil tussen 1994 en 2014 groot was, nu weet ik wel wat er allemaal omgaat en hoeveel activiteiten er wel zijn!
Eten moeten we allemaal doen, dus wie wil meegaan is meer dan welkom.
Je hebt een team nodig van mensen die je helpen om een planning te maken en richting carnaval je te begeleiden.
Daarvoor laat ik me zeker goed omringen, dat moet, je kunt niet anders.
Maar voor de rest blijf ik liefst mezelf!
Overal waar het kan, ga ik sowieso een liedje zingen.


Die '3 vingers'
Dat heeft 2 betekenissen: de 3e keer kandidaat én... ze vormen ook de 'W' van 'Werner'.
Daarmee is ook een mysterie opgelost: al lange tijd vormen mijn fans en carnavalsgroep die 'W' en velen vroegen zich af wat dat nu betekende. Bij deze..."



VOIL JEANET

Werner heeft in zijn carrière al vele hits gezongen!
Hij bleef ook bijzonder actief in de carnavalswereld. Onder meer met De Prinsengarde.

Ook carnavalhits bleef hij doorheen de tijd maken en daarvan werden vele topklassiekers!
Wie kent ze niet? Een bloemlezing?

'Da D'es Vastelauved', 't Es Vedrom Patat, 'Besporingen Begot', 'On Den Tettentoeren',  'Stad Van Louis Paul Boein', en natuurlijk... 'De Voil Jeanet'. Maar ook een heleboel duets met anders Prinsen op de Garde-CD's.

CAMPAGNELIEDJE

'Ik Em Et Steiken' is een vlot liedje dat blijft hangen, de melodie is erg bekend (La Mamadora)



Werner:
"Het carnavalsmonument is toch wel één van de zaken waar ik écht trots op ben!
Het duurde even, maar toen het na de werken op de Hopmarkt zijn plaatsje terug kreeg, leek het een wedergeboorte.

Ik ben al 2 keer een 'prins van het volk' geweest.
Je leert bij élke campagne ook zoveel mensen kennen: sommigen blijven zeker vrienden voor het leven!

Of er één iets blijft hangen over al die jaren heen?
Misschien wel 'Voil Jeanet', dé hit die ik in élk café zing, al jarenlang en die ontegensprekelijk met mij verbonden is. En met onze familie...

Mijn vader (Prins Popoll 1987) had ook zijn grootste hit over een 'Elaba Voil Jeanet'... En we zijn van jongsaf aan als authentieke voil jeanet meegegaan op dinsdag... In 2014 werd 'Voil Jeanet' opnieuw een knallende finale op de Prinsverkiezing. Of ik dat nu herhaal? 

We gaan ons best doen om er een spetterend en vriendschappelijk tof campagnejaar van te maken.
Ik ga mezelf niet veranderen, dus wil ik er volop voor gaan!

Bedankt aan familie, vrienden, sympathisanten, 'fans', supporters, sponsors en iedereen die (terug) wil meewerken om mijn droom te laten uitkomen...


Werner vèr 2020!"


PROMO EN SOCIAL MEDIA

Wie Werner wil steunen, kan steeds zijn social media team volgen!

Dé Werner 2020-facebookpagina? KLIK
Het social media team mag je gerust je vraag of berichtje sturen. 

Eetfestijn? 'Campagne restaurant met apperobar': 21 & 22 september @SBS De Duizendpootjes, Binnenstraat 157 - 9300 Aalst
Campagnebal? Zaterdag 26 oktober @Zaal Forum, Albrechtlaan - 9300 Aalst

Promomateriaal?

- €15: Polo
- €25: Sweater
- €10: Petje

- €3, €5, €10: Stickers


Reportage: Silke Hermans & Carnavalaalstkoentje

Foto's: ©Silke Hermans, Album? KLIK


#Werner2020

Geen opmerkingen:

Een reactie posten