Welkom bij Carnavalaalstkoentje: uw dagelijkse portie Oilsjt Carnaval!! // De carnavalsstoet was van uitmuntend hoog niveau! Eirg, Bedesterd, De Schoitkitten en Pladasj wonnen élk in hun categorie! // De blog staat vol sfeerverslagjes: vanaf de 'Voorbereiding' en ons bezoek bij ALLE 71 de AKV's tot en met de Popverbranding en het 'Slotartikel'! // Aalst Carnaval 2024 was een plezante, vrij rustige editie! // Volg ook ons YouTube-kanaal 'Koentje75', met daarop veel nieuwe stoetclipjes, maar ook de Stoetfilms vanaf 2010! // Nico Poppe Leo is de 40e Arendprins! // Peter Van Keer stelde zich voor als Kandidaat-Prins Aalst 2025! // Ook het andere carnavalsnieuws zijn we niét vergeten! // Fan van de blog(s) & mediapartner AjoinPedia? Check dan zéker ook onze sociale media! // 'Weir leven mé giejl ons ❤️ vér Oilsjt Carnaval: aftellen naar de 95e editie op 2, 3 & 4 maart 2025!'

donderdag 21 maart 2019

Arendcarnaval 2019 - Verkiezing 38e Arendprins op 23 maart in de Florahallen!


4 KANDIDATEN DINGEN NAAR ARENDSE SCEPTER

De 38e Arendse Prinsenverkiezing telt 4 toffe kandidaten!

Op zaterdag 23 maart mogen Henkens, Shana, Kris en Bram uitmaken wie van hen de nieuwe Arendprins zal worden.


Arendse Burgemeester Els:
"Op vrijdag 24 augustus hebben we tijdens de Arendse avondmarkt reeds op ludieke wijze en via diverse opdrachten de volgorde van optreden bepaald.
Na één schriftelijke en twee praktische proeven kenden we de winnaar, en deze mocht dan zijn nummer van opkomen (optreden verkiezing 2019) kiezen.
Het resultaat: Henkens (eindigde laatste bij de proeven), treedt als eerste op, daarna Kris (werd na schiftingsvraag tweede bij de proeven), Shana (werd na schiftingsvraag derde bij de proeven) en als laatste Bram (hij was winnaar van de proeven)...

Aan allen: veel succes op de verkiezing!"


- Artikel Avondmarkt: KLIK

Arendprins 2018: De Voegel!


VIER KEER PLEZIER!!

De 4 kandidaten in een korte samenvatting!

Ook op 'n Orend kunnen ze feestjes bouwen...


Kandidaat Henkens

- Voorstelling: KLIK
"Wel, ik ben Kristof –Junior- Henkens. Ik ben 32 jaar en 3 jaar getrouwd met mijn fantastische vrouw, Vanessa. Samen hebben we een dochtertje en wonen we ondertussen al 6 jaar in de schoeinsjte woik van België.
De meesten kennen mij als cafébaas van de Cognac en café XO op de Grote Markt op de “verkierde kant van’t woter”.
 

Ik zien den Orend geren!! Het klinkt cliché, en dat is het ook, maar het is écht zo. Het is geen geheim dat ik niet geboren en getogen ben op den Orend zoals mijn medekandidaten.

De liefde tussen mij en deze fantastische wijk is door de voorbije jaren heen gegroeid door hier gewoon te wonen en rond mij te kijken en beleven wat er gebeurd. De volkse sfeer, het feit dat velen hier elkaar nog echt kennen, de sfeer met de avondmarkt, Orendcarnaval, … is écht wel iets uniek.
"


- Bal: KLIK


Kandidaat Kris

- Voorstelling: KLIK
"Mijn naam is Kris De Smet, 44 jaar, woonachtig te Aalst en werkzaam bij Colruyt in Erpe-Mere.
Als enig kind en geboren en getogen Aalstenaar ben ik de fiere papa van Jarni, Niels en Evi. Samen met mijn Bieken heb ik besloten om voor de tweede keer mijn kans te wagen als kandidaat prins van onze Orend


Vele mensen vragen mij waarom een tweede keer?
Wel die microbe die diep vanbinnen zit, die microbe om mijn droom waar te maken om prins van onzen Orend te worden, die is na mijn kandidatuur in 2013 misschien wel in slaap gevallen, maar nooit echt verdwenen.

Dit jaar op de popverbranding kwam ze door extra stimulatie van enkele vrienden weer tot leven en zodoende werd de sluimerende gedachte weer realiteit!
"


- Bal: KLIK


Kandidaat Shana

- Voorstelling: KLIK
"Ik ben Shana Flores, 25 jaar (de dag van de kiezink), werkende als bediende bij ALDI.
Ik ben al enkele jaren lid van AKV Eirg. Ik heb mijn 'roots' op de Arend. Mijn Pepe was voorzitter van AZ 77, dus versleet ik veel zaterdagen op Ten Rozen en bij Peken Moens (ook mijn campagnelokaal). Ik ben ook opgegroeid met Arendcarnaval en heb het zien evolueren naar de huidige toffe carnaval, zoals men het nu viert.

Ik heb al enkele keren achter kandidaten gedanst en vond het altijd wel interessant om te zien hoe zo'n campagnejaar verloopt. Het begon een tijdje geleden te kriebelen, maar de stap is pas in februari effectief gezet....
In januari is mijn Pepe spijtig genoeg overleden en vanaf dan heb ik ook het idee.
'Waarom dromen uitstellen? Er gewoon voor gaan!!'..."


- Bal: KLIK


Kandidaat Bram

- Voorstelling: KLIK
"Ik ben Bram Bassleer, 21 jaar, geboren in de Binnenstraat (op ‘n Orend) en magazijnier van beroep.
(Orend)-Carnaval kreeg ik van bij mijn geboorte mee.
Ik liep de stoet mee met o.a. Eirg en De Droeve Apostelen. 


Carnaval 2019 vierde ik mee met De Zjieverleppen...
Als zoon van... (Peter Bassleer) ben ik opgegroeid met hét feest bij uitstek op de rechteroever, Orend carnaval.
25 jaar nadat mijn pa regerende prins was, hoop ik evenwaardig met de scepter in de handen over ons woik te kunnen regeren als Arendprins.
Elk jaar is een topeditie en dat moeten we ook in stand houden!"


- Bal: KLIK


Foto's: ©Silke Hermans, ©Patrick De Boeck
Reportage: ©Carnavalaalstkoentje & ©Silke

PRAKTISCH

Hun 4 fantastische shows kun je bewonderen op zaterdag 23 maart in de Florahallen te Aalst.

Kaarten kosten 5 euro per stuk, te verkrijgen bij je kandidaat (en zijn/haar team) naar keuze!


Wie volgt prins De Voegel (Jerry) op?
Arendkermis / Arendcarnaval? Paasweekend 2019 (19, 20 & 21 april)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten