Welkom bij Carnavalaalstkoentje: uw dagelijkse portie Oilsjt Carnaval!! // Peter Van Keer, Seppe Baeten, Johan 'Droeven Badmoesj' Pessemier & Karel 'Sjalen' Van de Winkel, stelden zich voor als kandidaten-Prins 2025! Zo zijn er 4 gegadigden om de 71e Aalsterse Prins Carnaval te worden! De Prinsverkiezing vindt plaats op zaterdag 19 oktober 2024! Daar treed men 'bij toeval' op van oud naar jong: Johan, Peter, Karel & Seppe! // De hertrekking voor de 95e stoet is een feit! In de (voorlopige) versie is 't Es Noig de stoetopener en mogen De Snotneizen afsluiten! Wadesdavoriet gaat naar de Middelgrote Groepen! // Dit voorjaar bezochten we opnieuw de Carnavalsacademie. Zowel 'foamhoed maken' als 'isomo sculpturen'! De creatieve foamontwerpers (Marion Hoop Design, Foamcreations en Creafoam) doen gezamenlijke oproep aan de carnavalsgroepen 'te lande': "Nog geen foamontwerp besteld? Wacht niet te lang!" // Steve van Carnavalskantine Halle 13 nam afscheid van de job na 9 bijzondere jaren! // Ook afscheid, maar dan van (carnavals)café 't Ajuintje: Bart & Nicole gaan op pensioen! // Na een prachtig Arendcarnaval met Nico 'Poppe' Leo als 40e Prins, stelt Kim zich voor als Kandidoot-Orendprinsj 2025! // Aalst Carnaval 2024 was een legendarische editie vol hoogtepunten! Op de blog (of 'Blog 2') kun je urenlang terugbladeren! // Volg ook het YouTube-kanaal 'Koentje75', met daarop veel nieuwe stoetclipjes & de Vollédige Stoetfilms vanaf 2010! // Fan van de blog(s) & mediapartner AjoinPedia? Check dan zéker ook onze sociale media! Met reeksen als 'De 94e stoet in beeld' & (na de zomer) 'Groepen in de Kijker' bij ons & 'Kendje Teis Eireken Nog?' & 'Da woren toiden ...' bij AjoinPedia! // 'Weir leven mé giejl ons ❤️ vér Oilsjt Carnaval': aftellen naar de 95e editie op 2, 3 & 4 maart 2025!

donderdag 28 november 2019

Aalst Carnaval 2020 - Technische keuring oldtimer 'pompiers' verplicht!


Carnavalspompiers brengen de sfeer!

PERIODIEKE KEURING VERPLICHT

Vanaf 1 januari 2020 moeten de voertuigen die in Vlaanderen geregistreerd staan als oldtimer en ingeschreven zijn vóór 1 januari 1990 verplicht naar de periodieke technische keuring.

Voertuigen met een leeftijd vanaf 25 tot 30 jaar moesten zich in 2019 al aandienen op de keuring, maar omdat sommige eigenaars geen oproepingskaart ontvingen, stelde expertisecentrum Centrex vast dat een aantal eigenaars hun oldtimer niet aanbood. Het niet ontvangen van een oproepingskaart is echter geen geldige reden om niet naar de keuring te gaan. De periodieke oldtimerkeuring is een wettelijke verplichting en met een niet-gekeurde oldtimer de baan op gaan is een overtreding.

Eigenaars die geen oproepingskaart hebben ontvangen, kunnen het moment van de keuring zelf berekenen op basis van de referentiedatum. Oldtimers vanaf 25 tot 30 jaar moeten in principe reeds beschikken over een geldig keuringsbewijs. De voertuigen ouder dan 30 jaar moeten in 2020 gekeurd worden.



VERKEERSVEILIGHEID

De oldtimers worden gekeurd om de verkeersveiligheid van de voertuigen te verzekeren.

Het laten keuren van deze voertuigen is dan ook van belang in het kader van hun eigen aansprakelijkheid en eventuele tussenkomst door de verzekering mocht er zich iets voordoen.

Zoals bij een standaardkeuring worden onder andere de veiligheidsgordels, de staat van de banden, de remmen en de lichten gecontroleerd.

Verbouwingen aan de oldtimer die de verkeersveiligheid van het voertuig in het gedrang brengen, zijn niet toegestaan. Bij twijfel kan het keuringscentrum een dossier indienen bij de Vlaamse overheid om de verbouwing te beoordelen. De nieuwe regels zijn een omzetting van de Europese richtlijn 2014/45/EU. De Europese Unie streeft naar het bijna volledig verdwijnen van verkeersdoden en zwaargewonden tegen 2050. Daarom zetten de lidstaten uit de Unie in op meer veiligheid. Een voertuig in goede staat draagt daar aan bij.


Bron: stad Aalst, KLIK

Sfeerfoto's: Pompiers Oilsjt

Geen opmerkingen:

Een reactie posten