Welkom bij Carnavalaalstkoentje: uw dagelijkse portie Oilsjt Carnaval!! // Aalst Carnaval 2024 was een legendarische editie vol hoogtepunten! Eirg, Bedesterd, De Schoitkitten en Pladasj wonnen élk in hun categorie! // De blog staat vol sfeerverslagjes: vanaf de 'Voorbereiding' en ons bezoek bij ALLE 71 de AKV's tot en met de Popverbranding en het 'Slotartikel', maar ook alles wat erna kwam van 'Prijsuitreikingen' // Volg ook ons YouTube-kanaal 'Koentje75', met daarop veel nieuwe stoetclipjes, maar ook de Vollédige Stoetfilms vanaf 2010! // Peter Van Keer, Seppe Baeten, Johan 'Droeven Badmoesj' Pessemier & Karel 'Sjalen' Van de Winkel, stelden zich voor als kandidaten-Prins 2025! Zo zijn er 4 gegadigden om de 71e Aalsterse Prins Carnaval te worden! De Prinsverkiezing vindt plaats op zaterdag 17 oktober 2024! // Op 5, 6 & 7 april genoot de Orendwoik van hun 41e Arendcarnaval, onder leiding van Prins Nico! // De hertrekking voor de 95e stoet is een feit! In de (voorlopige) versie zonder stoppende AKV's, is 't Es Noig de stoetopener en mogen De Snotneizen afsluiten! // Fan van de blog(s) & mediapartner AjoinPedia? Check dan zéker ook onze sociale media! // 'Weir leven mé giejl ons ❤️ vér Oilsjt Carnaval: aftellen naar de 95e editie op 2, 3 & 4 maart 2025!'

vrijdag 2 september 2022

Arendcarnaval 2023 - Wie wordt de 39e Arendprins: Debbie, Jordy of Kiki?

De 3 kandidaten-Arendprins 2020, werden kandidaten... 2023!

Arendse verkiezing komt er na 2,5 jaar 'coronavertraging' en voor de kandidaten liefst 3,5 jaar campagne voeren...

Arendwijk kiest Prins al op 3 september 2022

Na overleg met alle betrokkene, nam het bestuur de beslissing om de Arendse verkiezing al begin september 2022 te laten doorgaan.
Het is vanzelfsprekend dat de kandidaturen verlengd werden, want sinds de zomer van 2019 dragen Kiki, Jordy en Debbie hun 'kandidatenlint'.


Bram Bassleer, de laatste 'Orendse Prins', heeft zijn titel al sinds 24 maart 2019


Verkiezing op de terreinen van Carnavalskantine Halle 13!

Niet alleen de verkiezing van de Aalsterse Prins Carnaval, maar ook de Arendse Prinsverkiezing, gaat door in open lucht.
 
Kandidaten-Arendprins moeten voldoen aan 3 criteria: een vooraf  bepaald aantal kaarten verkopen, een playbackoptreden geven én een liveshow brengen.

De jury bepaalt de uitslag en maakt nadien bekend wie ze de beste vond...
Wie wordt de 39e Arendse Prins: Debbie, Jordy of Kiki?

De verkiezing op de Arendwijk levert vaak een verrassend eindresultaat op.

Toch deden we een poging via een peiling op onze Facebookgroep 'Oilsjterse Carnavalsactivitoiten' om te polsen hoe de verhoudingen tussen de kandidaten liggen.

De poll kreeg meer dan 1000 stemmen, de relevantie is 'af te wachten'...


Voorstelling van de 3 Kandidaten-Arendprins 2020/2023

Kandidaat Debbie D'Haeseleer
Debbie:
"Ik ben Debbie D’haeseleer, verloofd met Bjorn Barrez.
De Arend heeft een speciale plek in mijn hart.
Sinds 2015 ben ik lid van AKV De Snotneizen, een super carnavalsvereniging en vriendengroep.
We vormen een keitoffe bende, kortom één grote familie. Samen gaan we naar zoveel mogelijk eetfestijnen en op bals is het altijd 'partytijd'. De groep is zeker en vast een grote steun voor mij.

Waarom ik kandidaat ben?
Het is altijd al een droom geweest, vooral omdat ik een hart heb voor 'Onzen Orend'.
Als kind keek ik élk jaar uit naar de stoet en die sfeer was steeds 'betoverend' te noemen.
Deze wijk én zijn kermis moeten blijven zoals het is; volks en plezierig en daar wil ik zeker en vast mijn steentje toe bijdragen...
Aan al mijn fans: bedankt voor de steun!

Groeten van Debbie.."


Kandidaat Jordy Matthieu
Jordy:
"Mijn naam is Jordy Matthieu, gepassioneerd carnavalist met een 'ert ver 'n Orend'
Ik ben van Horebekeveld zelf, dus vanaf mijn 8 jaar tot nu heb ik alles meegemaakt in 'Onze Woik'.

De stoet, de prins, de sfeer, de tent... Het blijft uniek en raakt vele mensen!
Alles komt samen tot een prachtig feestweekend: puur amusement in een volkse sfeer!

Mijn carnavalsgroep is Pertotal: een groep kammeroden, waarvan ik er een aantal van kindsbeen af ken.
We zijn allemaal hevige 'feestbeesten', elk met zijn 'specialiteit'.
Dat merk ik ook in mijn 'superteam': het logo, het liedje, de show... Op élk vlak is er kennis en talent!
Ik ben er alvast klaar voor!

Groeten van Jordy, of zeg maar... 'Tetjes'..."


Kandidaat Kiki Smets
Kiki:
"Ik ben Kiki (Kimberly) Smets...
Passies? Carnaval en in het bijzonder 'Onzen Orend'.
Ik dans ook graag en verder geniet ik van 'lekker eten'...
Bij mijn carnavalsgroep Zieke Zjieratten–Twiekierenniet kan ik mezelf volledig ontplooien, maar ook tijdens de Carréshow van De Prinsengarde kan je me op het podium zien staan.

Waarom ik wil meedoen?
Mijn ouders wonen aan Den Eendracht en elk jaar gingen we op 'den hoek van straat' naar de stoet kijken.
Zo ben ik van kindsbeen af al 'fan van den Orend'.
Ik was altijd superblij als ik de prins zag passeren.

Vanaf 2015 heb ik alles van dicht(er)bij meegemaakt toen Sven voor de 2e keer meedeed voor Arendprins. Nadien is de liefde voor den Arend blijven groeien.
Ik amuseer mij enorm wanneer ik 3 dagen “de tent” mag betreden en mij volledig mag laten gaan.

Groeten van Kiki!"



-> De lintoverhandiging tijdens de Jaarmarkt (augustus 2019): KLIK

Verslag Campagnebal Debbie: KLIK 
Verslag Campagnebal Kiki: KLIK  
Verslag Campagnebal Jordy: KLIK
Afscheidsbal Prins Bram: KLIK
Verslag Arendcarnaval 2022: KLIK 

Foto's: ©Silke Hermans,©Patrick de Boeck & ©Hans Stieperaere

Geen opmerkingen:

Een reactie posten