Welkom bij Carnavalaalstkoentje: uw dagelijkse portie Oilsjt Carnaval!! // De carnavalsstoet was van uitmuntend hoog niveau! Eirg, Bedesterd, De Schoitkitten en Pladasj wonnen élk in hun categorie! // De blog staat vol sfeerverslagjes: vanaf de 'Voorbereiding' en ons bezoek bij ALLE 71 de AKV's tot en met de Popverbranding en het 'Slotartikel'! // Aalst Carnaval 2024 was een plezante, vrij rustige editie! // Volg ook ons YouTube-kanaal 'Koentje75', met daarop veel nieuwe stoetclipjes, maar ook de Stoetfilms vanaf 2010! // Nico Poppe Leo is de 40e Arendprins! // Peter Van Keer stelde zich voor als Kandidaat-Prins Aalst 2025! // Ook het andere carnavalsnieuws zijn we niét vergeten! // Fan van de blog(s) & mediapartner AjoinPedia? Check dan zéker ook onze sociale media! // 'Weir leven mé giejl ons ❤️ vér Oilsjt Carnaval: aftellen naar de 95e editie op 2, 3 & 4 maart 2025!'

donderdag 15 november 2018

*INTERVIEW* Borduurtalent Katrien Mertens maakt met 'Streek 9' ook gadgets voor Aalst Carnaval!


BORDUURTALENT WIL CARNAVALISTEN HELPEN

Afgelopen carnavalsbeurs kon je er niet naast kijken: Katrien Mertens had een stand met prachtige ontwerpjes!

Katrien is sinds kort bezig met borduurwerk en we willen haar graag eens 'In de Kijker' zetten...


Katrien:
"Sinds kort ben ik begonnen met borduren/bedrukken op allerhande in bijberoep.
Een aanbod dat open staat voor carnavalisten, maar ook particulieren kunnen bij mij terecht...
Ik zorg voor borduurwerk, stoffen, textiel, stikken, gepersonaliseerde en handgemaakte cadeaus. Niet 'de grote massa', maar ik richt me op een doelpubliek.
Al is een bestelling van 50 stuks geen probleem, daar heb ik ook wel ervaring mee...

Voor carnaval zou ik gerust een aantal groepen of individuele carnavalisten kunnen op weg helpen. Zo kan ik zorgen voor kwalitatief borduurwerk op mutsen en andere attributen, of bedrukking van t-shirts, pulls, werkkledij...
Maar helaas geen kostuums. Daar heb ik jammer genoeg te weinig plaats voor.

Verder kan ik mensen, die kwalitatief werk
zelf willen uitvoeren, ook helpen. Ik geef namelijk workshops! Vooral voor het leren stikken van tassen, poefen,..."


Katrien:
"Alles naar wens van de klant, daar komt het op neer.
Hoe ik hierin terecht gekomen ben?
Door workshops te volgen om dit bij te schaven. Ik deed het erg graag. Borduren is meer en meer weer 'in'! 

Mensen willen een item of geschenk met een 'persoonlijke touch'. 

Vooral handdoeken met naam is makkelijk te verkopen. Dat was vorig jaar mijn ding.
Wat gebruik ik nog van Thor (onze zoon) zijn geboorte? Dat waren énkel de handdoeken met geborduurde naam en zo is dat gekomen.

Ik kreeg ooit de vraag van 1 muts te borduren voor een carnavalist, maar had toen geen borduurmachine...
Nu heb ik die nodige infrastructuur en know how en ben ik overtuigd dat ik op die manier ook dat publiek tot klant kan binden."



Katrien:
"Oh, ik heb nog een anekdote!
De 'taal' van Aalst!
Miljaar, Oilsjters is toch moeilijker dan andere dialecten!😉

Maar ik leer élke dag bij...
Ik was nog op zoek naar wat inspiratie, omdat er vraag was naar 'Aalsterse hebbedingetjes'.
Aalsterse woorden of een zin ofzo, dat aan die vraag beantwoordt? Ik vond wel mijn 'gaga'...
Als prototype maakte ik leuke tasjes! Voor de dames 'Mèn Gaa Sakosj' en iets neutraler 'Oilsjt, Goi Stad Van Men Droeimen' en 'Moin Dialect Verdientj Toch Respekt', de laatste 2 komen uit legendarische carnavalhits..."



Katrien:
"Geborduurde sjaals? Logo borduursel, gepersonaliseerde tasjes (genre stoffen geldbeugeltjes voor rond de nek te hangen in en na de stoet)? Ik denk maar even mee..
Lijkt me leuk en best nog betaalbaar.
En vaak geven klanten me zelf ideeën, praktische ervaringen, waarvan ik denk 'dat IS het gewoon'...

Wat kunnen wij u aanbieden?
En ondertussen ben ik creatief bezig en heb ik van mijn hobby deels een bijberoep gemaakt...
Indien iemand geïnteresseerd zou zijn nu, of later? Steeds welkom..."



Katrien:
"Oh, om de vraag voor te zijn: Streekbaan 9 te Wieze is ons adres. Iedereen zegt streek tegen deze straat. Vandaar 'Streek 9'.

Met de groeten van Katrien!"




Streek 9? mertens.kat@telenet.be of 0478/57 83 54
Facebook Streek 9? KLIK

Reportage: Carnavalaalstkoentje & Streek 9

Geen opmerkingen:

Een reactie posten