Welkom bij Carnavalaalstkoentje: uw dagelijkse portie Oilsjt Carnaval!! // Aalst Carnaval 2024 was een legendarische editie vol hoogtepunten! Eirg, Bedesterd, De Schoitkitten en Pladasj wonnen élk in hun categorie! // De blog staat vol sfeerverslagjes: vanaf de 'Voorbereiding' en ons bezoek bij ALLE 71 de AKV's tot en met de Popverbranding en het 'Slotartikel', maar ook alles wat erna kwam van 'Prijsuitreikingen' // Volg ook ons YouTube-kanaal 'Koentje75', met daarop veel nieuwe stoetclipjes, maar ook de Vollédige Stoetfilms vanaf 2010! // Peter Van Keer, Seppe Baeten, Johan 'Droeven Badmoesj' Pessemier & Karel 'Sjalen' Van de Winkel, stelden zich voor als kandidaten-Prins 2025! Zo zijn er 4 gegadigden om de 71e Aalsterse Prins Carnaval te worden! De Prinsverkiezing vindt plaats op zaterdag 19 oktober 2024! // Op 5, 6 & 7 april genoot de Orendwoik van hun 41e Arendcarnaval, onder leiding van Prins Nico! // De hertrekking voor de 95e stoet is een feit! In de (voorlopige) versie zonder stoppende AKV's, is 't Es Noig de stoetopener en mogen De Snotneizen afsluiten! // Dit voorjaar bezochten we opnieuw de Carnavalsacademie. Zowel 'foamhoed maken' als 'isomo sculpturen'! // Steve van Carnavalskantine Halle 13 neemt afscheid van de job na 9 bijzondere jaren! // Fan van de blog(s) & mediapartner AjoinPedia? Check dan zéker ook onze sociale media! // 'Weir leven mé giejl ons ❤️ vér Oilsjt Carnaval: aftellen naar de 95e editie op 2, 3 & 4 maart 2025!'

maandag 18 september 2023

Aalst Carnaval - Prins Yordi 2023 neemt afscheid: 'Ik heb het meest unieke en tofste jaar uit mijn leven meegemaakt!'

Yordi mag tot 7 oktober 'het schoensjte stiksken aat' bijhouden

'Afschoidsbal in De Filatuur'

Yordi Ringoir nam emotioneel afscheid van kleine en grote carnavalisten!

Zaterdag 16 september mocht iedereen afscheid nemen van Prins Yordi, de 69e Aalsterse Prins Carnaval.
Het werd een eerbetoon zoals we Yordi kennen: een traan, een lach, een prachtig afscheidslied en veel ambiance tot in de vroege uren.
'Kinderafschoidsbal'

Zaterdagnamiddag mochten 'de jonge veirkentjes van Oilsjt' hun geliefkoosde Prins Yordi uitwuiven.

Met honderden 'kleine fans' kwamen ze langs!
Ze kregen naast een spetterend optreden, ook springkastelen ter beschikking, er was een schminkstand en een 'fotoshoot met de Prins'!
Daarnaast kon men dansen en zingen, kortom na afloop waren er alleen maar tevreden gezichtjes...



'Afschoidsbal'

Na een receptie voor sponsors, vrienden, familie en heel wat sympathisanten, barstte het 'Afschoidsbal' zelf los in een -erg warme- Filatuur.
Reden te meer om eens iets te drinken en tegelijk te genieten van de sfeer, het amusement en het blije weerzien met andere carnavalisten.



Yordi:
"Ik heb het meest unieke en tofste jaar uit mijn leven meegemaakt!
Maar een Prinsenjaar is zwaar, het is op zich een 'full-time job' waarin ikzelf, maar ook iederen uit mijn omgeving wordt meegezogen: mijn partner, mijn familie, mijn collega's en mijn vrienden.
Voor mij waren er heel wat hoogtepunten!
Allereerst de Verkiezingsavond, daarnaast het enthousiasme van de mensen, overal waar ik kwam.
De jonge kinderen, de kinderen van mijn school, de vele foto's en selfies, de 3 daugen van vastelauved, nog nooit beleefde ik zoveel 'kiekebisj' met zovelen die mijn vreugde als Prinsj deelden!

'Stoot geschreiven en gedrikt, ‘t Was zonder eir noeit gelikt'
Bedankt, aan alle helpende handen die meerdere dagen in de weer waren en enorm hard gewerkt hebben.
Bedankt, aan alle bezoekers, jong en oud.
Het was een warme dag, maar vooral een hartverwarmende.
Bedankt, aan mijn sleppendraugers en men veirkes ver alle steun en vriendschap.
Bedankt, aan elke carnavalisten om dit jaar zo onvergetelijk te maken
🤩
De kinderdroom was nog mooier dan ik had durven dromen
😍
Ook al was ik alleen kandidaat, ik werd meteen omarmd door de warmste mensen uit de maatschappij, d’Ajoinen
🤩
Fier en dankboor da’k eire Prinsj mocht zen
🥹

Ik ben dan ook iedereen dankbaar voor het voorbije fantastische jaar, maar zonder mensen om me heen kun je 'niks'.
Het was uniek, binnenkort is het tijd om de scepter over te dragen aan een nieuwe Prins ...
Wie dat ook mag zijn, ik ben er nu al gerust over dat ook dié dat fantastisch gaat doen."



Cadeau voor de Prinsj

Yordi kreeg een prachtig cadeau: een cheque van liefst 750 euro om één van zijn dromen te verwezenlijken, Las Fallas in Valancia!

Zelf bedankte hij een lange lijst mensen die er voor hem stonden, maar het méést aangrijpend was dat hij zijn Afschoidsliedje opdroeg aan de mensen die de 'fundering' van zijn leven bouwden ...
Yordi had het over zijn ouders en in het bijzonder zij die hier niet meer bij kunnen zijn, zoals zijn 'metje en petje'.


Een afschoidsliedje dat is zoals Yordi, récht uit het hart!
Ook 'De Jonges van de Veirkemert' hadden een speciaal liedje gemaakt voor hun 'held' ...

Afschoidsliedje van 'Yordi van 't Melodieken':



Afschoidslieken van 'De Jonges van de Veirkemert'



Campagnelieken van 'Op de Veirkemert'



Sfeerfoto's

Een selectie uit het ruime aanbod van AjoinPedia KLIK


Artikel: ©Carnavalaalstkoentje i.s.m. ©AjoinPedia: KLIK
Foto's/Filmpje: ©AjoinPedia & ©Team Carnavalaalstkoentje

Met dank aan Prins Yordi!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten