Welkom bij Carnavalaalstkoentje: uw dagelijkse portie Oilsjt Carnaval!! // De carnavalsstoet was van uitmuntend hoog niveau! Eirg, Bedesterd, De Schoitkitten en Pladasj wonnen élk in hun categorie! // De blog staat vol sfeerverslagjes: vanaf de 'Voorbereiding' en ons bezoek bij ALLE 71 de AKV's tot en met de Popverbranding en het 'Slotartikel'! // Aalst Carnaval 2024 was een plezante, vrij rustige editie! // Volg ook ons YouTube-kanaal 'Koentje75', met daarop veel nieuwe stoetclipjes, maar ook de Stoetfilms vanaf 2010! // Nico Poppe Leo is de 40e Arendprins! // Peter Van Keer stelde zich voor als Kandidaat-Prins Aalst 2025! // Ook het andere carnavalsnieuws zijn we niét vergeten! // Fan van de blog(s) & mediapartner AjoinPedia? Check dan zéker ook onze sociale media! // 'Weir leven mé giejl ons ❤️ vér Oilsjt Carnaval: aftellen naar de 95e editie op 2, 3 & 4 maart 2025!'

maandag 1 april 2019

Aalst Carnaval 2020 - Yvan De Boitselier stelt zich voor als Kandidaat-Prins!


YVAN VER 2020

Ik Teif Et Eir Zweren, na goget gebeiren door ben ik zeiker van... Al gans mèn leiven, nen droeim gebleiven... 

Dus ik zal eir willen vraugen... of da'k ik eire prinsj za meigen zén?

De derde generatie 'De Boitselier', zal er staan in 2020!
Yvan De Boitselier (°23 augustus 1967), stelde zich zaterdag 30 maart voor als de eerste Kandidaat-Prins 2020!



Yvan:
"Ja, het is nu of nooit...
Wie ik ben? Yvan, 51 jaar en in het dagelijks leven kok en begeleider bij vzw Schoonderhage.

Mijn vader was mijn idool, mijn vriend, mijn icoon, maar ik wil niet teren op zijn succes. Hij werd Prins in 1967 (mijn geboortejaar) en 1970.
Grootvader Fransky werd 3x Prins in 1954; 1955 en 1956. Hij werd de eerste Keizer Carnaval.
In 1991 en 2000 lukte het niet, nu hoop ik van wel...
Ooit al verliezend kandidaat tegen Prins Michelleken (Heck) in 1991 en ik was één van de vijf die een gooi deden naar de titel van Prins in het magische jaar 2000. Bart won toen.

Als ik eens Prinsj wil worden, is het noste joor!
Het was ook nét Bart Van Den Neste, de Prins van 2000, die in 2018, op het afscheidsbal van prins Raf tegen mij is beginnen praten. Hij zei dat ik het nog eens moest proberen.
Ik dacht dat hij zot geworden was. Maar het verhaal ging de ronde dat ik nog eens zou meedoen en dat is dan een eigen leven gaan leiden.
En wanneer je dan de juiste mensen aanspreekt of nog beter... zij mij, dan besef je: dit is serieus...
Ik, eenvoudig, zo lang zo ver uit de schijnwerpers, zou ik dat wel doen?!"



Yvan:
"Heel wat Prinsen en andere mensen kwamen naar me toe en zegden, 'Yvan, nu gaan wij jou steunen'...!
De eerste was uiteraard Prins Bart I (Van den Neste), maar ook De Floeren (Prins Christophe Troch), Prins Raf, Prins Klaus, Prins Gary, Prins Bart II (Bart de Nys), Prins Picqueur, Prins Alex, Prins Jurgen, Prins Joe (Joeri), Prins Kenny, Prins Kristof (Devos), kandidoot 2014 Bart Neirinckx, kandidoot 2000 en 2001 Mil...
Aan iedereen die me voor of achter de schermen steunt: bedankt!"



Yvan:
"Allen 'fan van Yvan', maar ik ben en blijf een eenvoudige kandidaat...
Het zal een tof jaar zijn, met hopelijk veel vriendschap...
Zoals elke kandidaat zal ik elk weekend met veel plezier de eetfestijnen doen, de feestjes en al wat erbij komt. Supporters, vrienden en sympathisanten mogen op me rekenen...

Kandidaat zijn zonder sponsors kan niet, dus ook hen wil ik minstens een grote DANKUWEL zeggen...
Carnaval is me met de paplepel ingegeven, het is mijn leven en ja, ik wil graag jullie Prins worden in 2020!"



In de ruime tussentijd bleef Yvan bijzonder actief in de carnavalswereld. Hij steunde heel wat kandidaten en op vele activiteiten kwam je hem tegen.

Maar na al dat werk achter de schermen, gaat hij nu dus nog één keertje zelf in the picture staan...

Ook carnavalhits bleef hij doorheen de tijd maken en daarvan werden vele topklassiekers!
Wie kent ze niet? Een bloemlezing?

'Den Oilsjtersen Lambada' stond al op 'De Lof der Zotheid', de eerste officiële carnavals-CD.
Maar Yvan kennen we ook van 'Maria D'Hondt', 'Ik Hem E lief', 't Es Karnaval', 'De Wibra', 'Ik Schier Al Jooren Lank', 'De Vastelauved Movie', en recent 'De Loist Moe Vol'. Maar ook 'As Delforsj ze mokt' (en ja, Delforge is sponsor van Yvan) en 'k Drink zu geren Safir' (waarmee hij zijn vader covert op de Beschomt-CD).


CAMPAGNELIEDJE

'Ik Teif Et Eir Zweren' is een vlot liedje dat blijft hangen, geschreven door Andy Boeykens



PROMO EN SOCIAL MEDIA

Wie Yvan wil steunen, kan steeds zijn social media team volgen!

Dé Yvan 2020-facebookpagina? KLIK
Het social media team mag je gerust je vraag of berichtje sturen. 

Info over Eetfestijn en Campagnebal? Volgt later!
Promomateriaal? (autostickers zijn gratis, worden op afspraak geplaatst)

- €15: Polo
- €25: Sweater
- €10: Petje



Reportage: Silke Hermans & Carnavalaalstkoentje

Foto's: ©Silke Hermans, Album? KLIK


#FanvanYvan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten