Welkom bij Carnavalaalstkoentje: uw dagelijkse portie Oilsjt Carnaval!! // De carnavalsstoet was van uitmuntend hoog niveau! Eirg, Bedesterd, De Schoitkitten en Pladasj wonnen élk in hun categorie! // De blog staat vol sfeerverslagjes: vanaf de 'Voorbereiding' en ons bezoek bij ALLE 71 de AKV's tot en met de Popverbranding en het 'Slotartikel'! // Aalst Carnaval 2024 was een plezante, vrij rustige editie! // Volg ook ons YouTube-kanaal 'Koentje75', met daarop veel nieuwe stoetclipjes, maar ook de Stoetfilms vanaf 2010! // Nico Poppe Leo is de 40e Arendprins! // Peter Van Keer stelde zich voor als Kandidaat-Prins Aalst 2025! // Ook het andere carnavalsnieuws zijn we niét vergeten! // Fan van de blog(s) & mediapartner AjoinPedia? Check dan zéker ook onze sociale media! // 'Weir leven mé giejl ons ❤️ vér Oilsjt Carnaval: aftellen naar de 95e editie op 2, 3 & 4 maart 2025!'

maandag 18 mei 2020

Aalst Carnaval 2020 - DAK-Fotograaf Ludwig 'Loeken' verkocht voor het 3e jaar lintjes voor het goede doel! WZC OLV Ten Rozen kreeg de mooie opbrengst!


DANKBAAR

DAK-fotograaf Ludwig 'Loeken' Coessens, verkocht tijdens de aanloop naar Aalst Carnaval terug lintjes voor het goede doel!

De opbrengst schonk hij op 18 mei aan WZC OLV Ten Rozen!

4 december 2019: lancering van het verzamelblad


HART VAN GOUD

Loeken:
"Mijn gezicht kent men in Aalst wel, Ludwig 'Loeken' van DAK.
Met plezier probeer ik elk jaar ons uniek vastelauvedfeest in beeld te brengen voor het nageslacht, samen met mijn DAK-collega's.
In mijn vrije tijd tijdens de rest van het jaar, ben ik eveneens natuurfotograaf en bracht ik reeds een prachtig fotoboek uit.

Maar ik heb er voor het 3e jaar een 'jobken' bijgenomen!
Toen mijn moeder ziek werd en aldus opgenomen in WZC OLV Ten Rozen, kon ik ook achter de schermen van zo'n centrum kijken

In zo'n rust- en verzorgingstehuis is alle hulp welkom!
Zowel qua handen, als financieel. En ik wou een positieve impuls geven aan haar afdeling.
Mijn eerste gedacht was een lintje te verkopen en de opbrengst te schenken aan het onderzoek naar de ziekte van Alzheimer en dementie.
Maar da's een druppel op een hete plaat. Daarbij weet je niet hoe concreet je bijdrage wel is.
Daarom liever een opbrengst die rechtstreeks gebruikt kan worden..."



Loeken:
"Ik ging indertijd op zoek naar een tekenaar en kwam toen terecht bij Dennis De Wolf.
Daarna liet ik het ontwerp inkleuren en we kozen er dan één kleur uit om te laten maken.
Derde jaar, dus... derde kleur.

Niet alleen was er een lintje (deze keer blauw) te koop voor €2,5. Ik wou daarbovenop iets extra lanceren!
In héél beperkte oplage (2x 20 stuks) en met daarbij ook de karikatuur van Bram De Baere, verkocht ik verzamelbladen met alle drie de lintjes op... Dit voor de prijs van 10 euro'loekes'.

Grote onbekende was het aan de man/vrouw brengen. Maar ook dat liep verrassend vlot.
De bladen waren in geen tijd de deur uit.
En vele carnavalisten kochten 2 lintjes. Eén om aan te doen bij de 'collectie' op hun kostuum of muts én eentje om meteen in hun verzamelalbum te stoppen.
Ik heb een opbrengst van liefst €500 kunnen afgeven aan WZC Ter Rozen!
Zij waren tevreden, ik ook...
Zeker in deze tijden waarin WZC's het héél erg moeilijk hadden door corona.
Elke cent zullen ze sowieso goed besteden. Doet iets als je gelukkige mensen ziet..."


WZC OLV Ten Rozen kreeg voor de 3e keer de opbrengst


Reportage / Interview: ©Carnavalaalstkoentje
Foto's: ©Carnavalaalstkoentje & ©Ludwig 'Loeken' Coessens 'Loekes ver 2025'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten