Welkom bij Carnavalaalstkoentje: uw dagelijkse portie Oilsjt Carnaval!! // Aalst Carnaval 2024 was een legendarische editie vol hoogtepunten! Eirg, Bedesterd, De Schoitkitten en Pladasj wonnen élk in hun categorie! // De blog staat vol sfeerverslagjes: vanaf de 'Voorbereiding' en ons bezoek bij ALLE 71 de AKV's tot en met de Popverbranding en het 'Slotartikel', maar ook alles wat erna kwam van 'Prijsuitreikingen' // Volg ook ons YouTube-kanaal 'Koentje75', met daarop veel nieuwe stoetclipjes, maar ook de Vollédige Stoetfilms vanaf 2010! // Peter Van Keer, Seppe Baeten, Johan 'Droeven Badmoesj' Pessemier & Karel 'Sjalen' Van de Winkel, stelden zich voor als kandidaten-Prins 2025! Zo zijn er 4 gegadigden om de 71e Aalsterse Prins Carnaval te worden! De Prinsverkiezing vindt plaats op zaterdag 17 oktober 2024! // Op 5, 6 & 7 april genoot de Orendwoik van hun 41e Arendcarnaval, onder leiding van Prins Nico! // De hertrekking voor de 95e stoet is een feit! In de (voorlopige) versie zonder stoppende AKV's, is 't Es Noig de stoetopener en mogen De Snotneizen afsluiten! // Fan van de blog(s) & mediapartner AjoinPedia? Check dan zéker ook onze sociale media! // 'Weir leven mé giejl ons ❤️ vér Oilsjt Carnaval: aftellen naar de 95e editie op 2, 3 & 4 maart 2025!'

vrijdag 25 maart 2022

Aalst Carnaval - Guy Walgraef stopt als toezichter van de Carnavalswerkhallen!

Archief 2015: Guy in Blankenberge

‘Ding Dong Guyken’ stopt als Toezichter van de Werkhallen!

Guy Walgraef bedankt zijn 'kinderen' en collega's.

Job met veel aspecten, soms ook in moeilijke omstandigheden...
Guy Walgraef:
"Beste vrienden carnavalisten,ik heb de beslissing genomen om mijn taak als toezichter van de carnavalswerkhalle stop te zetten.
Steeds meer carnavalisten, groepen en de overkoepelende organisatie, vinden gemakkelijk de weg naar het stadsbestuur waar men 'gewillig aan hun wensen tegemoetkomt'...

De huidige manier van werken strookt voor mij niet meer met de job waar ik me jaren geleden voor geëngageerd heb.
Ik wil alle carnavalisten die het goed voor hebben met de hallen en waarvan ik veel respect kreeg van harte bedanken voor de fijne jaren, ik ben heel blij dat ik jullie 'mijn kinderen' mocht noemen.
Ook de collega's en oversten van de Dienst Evenementen wil ik danken voor de samenwerking en het vertrouwen.

Tot slot ook nog een woordje van dank aan de vrienden en gidsen van de Dienst Toerisme, samen hebben wij Aalst carnaval op de toeristische kaart gezet.
....Enje diensjtmeidediejlink

DING DONG...
Dag brave jonges en maskes"


Archief 2013: Guy volgt Etienne op
Guy was reeds vele jaren werkzaam bij de stad Aalst, toen hij in het najaar van 2013 Etienne Grillaert opvolgde als Toezichter van de werkhallen.

Hij zei ons toen dat de job véél zaken omvat!


Guy (interview 2013):
"Toezichter zijn is veel meer dan enkel de poorten open en dicht doen!
In de eerste plaats is de 'veiligheid' het allerbelangrijkste.
Maar ik ga proberen mijn job 'goed te doen': 'streng als het moet, mild als het kan!'...
Het sociale contact, het omgaan met mensen is de belangrijkste reden om deze job te mogen doen.
Het is eigenlijk van een 'hobby' een beroep maken..."


Archief 2013: Guy Walgraef als nieuwe Toezichter!
Guy (interview 2013):
"Is carnaval met de paplepel ingegeven?
Dat ga ik niet zeggen, maar mijn ouders lieten me toch toe om van jongs af aan met carnaval bezig te zijn.
Ik mocht de stoet zien, op school was carnaval een belevenis en als 'klein manneke' ontwierp ik zelf mijn kostuum.
Op mijn zesde (!) schreef ik mijn eerste liedje.
En dat liedjes schrijven (en zingen) is ook gebleven."


Guy is ook bekend als radiopresentator op de carnavalsradio (Radio Kamiel in 2022), verder werkt(e) hij reeds vele jaren mee met de shows van De Prinsencaemere...
Van 'Porteplum', een muzikaal project waarvoor hij zich telkens inzet , mogen we richting carnaval 2023 een nieuwe CD verwachten!


Archief: Guy Walgraef als zanger & de hits 'De Carnavalist' & 'De Verbrandink'


Monument

Sinds 2010 staat er een herdenkingsmonument voor de overleden carnavalisten op het Aalsterse Kerkhof.

Het ontwerp kwam van Bart Jansegers en... Guy Walgraef

Guy Walgraef:
"Ik heb een groot hart voor carnaval. Zo ontwierp en realiseerde ik ook met Bart Jansegers het herdenkingsmonument voor de overleden carnavalisten.
Dat ontwerp én de uitvoering ervan, kregen veel positieve respons.

Centraal staat een Ajuin.
Aan de 'rand' zie je typisch Oilsjterse 'symbolen', zoals de Ajuinboer, het Ros Balatum, de Voil Janet...
Er staan ook 2 maskertjes bij: een lach en een traan, zoals het leven van élke carnavalist verloopt."
'Bedankt Guyken'!!!

We bedanken 'Ding Dong Guyken' voor zijn jarenlange inzet in en om de Carnavalswerkhallen en wensen hem vele fijne momenten toe bij zijn andere 'activitoiten' in het leven!

Archief 2018: De Toezichters, Herman, Luc 'Paroi' en Guy
Toezichter ben je ook in 'weer en wind'!

Archief 2014: Guy Walgraef 'in de regen'...
Archief 2021: Guy Walgraef organiseerde de herdenkingen van o.a. Ilse, Tom D.V. en (hier) Koizer Kamiel: het hart steeds op de juiste plaats!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten