Welkom bij Carnavalaalstkoentje: uw dagelijkse portie Oilsjt Carnaval!! // Aalst Carnaval 2024 was een legendarische editie vol hoogtepunten! Eirg, Bedesterd, De Schoitkitten en Pladasj wonnen élk in hun categorie! // De blog staat vol sfeerverslagjes: vanaf de 'Voorbereiding' en ons bezoek bij ALLE 71 de AKV's tot en met de Popverbranding en het 'Slotartikel', maar ook alles wat erna kwam van 'Prijsuitreikingen' // Volg ook ons YouTube-kanaal 'Koentje75', met daarop veel nieuwe stoetclipjes, maar ook de Vollédige Stoetfilms vanaf 2010! // Peter Van Keer, Seppe Baeten, Johan 'Droeven Badmoesj' Pessemier & Karel 'Sjalen' Van de Winkel, stelden zich voor als kandidaten-Prins 2025! Zo zijn er 4 gegadigden om de 71e Aalsterse Prins Carnaval te worden! De Prinsverkiezing vindt plaats op zaterdag 19 oktober 2024! // Op 5, 6 & 7 april genoot de Orendwoik van hun 41e Arendcarnaval, onder leiding van Prins Nico! // De hertrekking voor de 95e stoet is een feit! In de (voorlopige) versie zonder stoppende AKV's, is 't Es Noig de stoetopener en mogen De Snotneizen afsluiten! // Dit voorjaar bezochten we opnieuw de Carnavalsacademie. Zowel 'foamhoed maken' als 'isomo sculpturen'! // Steve van Carnavalskantine Halle 13 neemt afscheid van de job na 9 bijzondere jaren! // Fan van de blog(s) & mediapartner AjoinPedia? Check dan zéker ook onze sociale media! // 'Weir leven mé giejl ons ❤️ vér Oilsjt Carnaval: aftellen naar de 95e editie op 2, 3 & 4 maart 2025!'

maandag 22 april 2024

Aalst Carnaval 2025 - Kandidaat-Prins De Sjalen (Karel) stelt zich voor!

De Sjalen is 'Kandidaat-Prins 2025'!

Wie wordt de 71e Aalsterse Prins Carnaval?

Op vrijdag 19 april stelde De Sjalen zich voor in de 'ACHT8BAR' van sportcentrum De Schreef.
Het talrijk opgekomen publiek én zijn supporters, waren alvast laaiend enthousiast!

Campagneliedje



Wie is De Sjalen ver '25?

• Karel Van De Winkel (°29/05/1995)
• Software Developer voor een software scale-up in Gent, genaamd 'AdvantITge'
• Lid van De Stoefkabassen & OLG Ageir
• Bekend als 'Kaffeikesprinsj van Oilsjt' in 2022
• Eerdere carnavalscarrière bij OLG ’T Es Al Geloik & OLG Vandeverniet


De Sjalen wil 'er stoon vér Oilsjt'!

De Sjalen heeft al heel wat carnavalservaring.
Maar zijn droom is om met de scepter te zwaaien anno 2025 (i.p.v. met 'nen tafelpoot', zoals in 2022).

Als 'Oilsjt in a ert zit', dan moet je dat toch eens proberen?
Carnaval is 'amusement, e goei pintj en kammeroodschap'!



De Sjalen:
"Als centrumbewoner heb ik carnaval van kleins af aan van dichtbij meegemaakt.
Mijn moeder zorgde op carnavalszondag steeds voor een warm huis met veel hapjes en drankjes, waar de deur een hele dag open stond.
Vrienden, familie en toevallige voorbijgangers konden in onze living even komen opwarmen met een knabbel, om dan buiten weer naar de stoet te gaan kijken.
Carnaval is voor mij dus altijd al een warm samenzijn geweest.

Ik ben heel mijn jeugd lid geweest van KSA Sint-Jozef Aalst.
In 2012 werd ik daar op mijn 16e opgenomen in de leidingsploeg en bij uitbreiding ook in de OLG, waarmee deze plezante bende elk jaar in de stoet ging.
Dat was toen OLG ’T Es Al Geloik.

Naarmate de groep groter werd én de regelgeving voor de Losse Groepen de aantallen begon in te perken, zijn er verschillende splitsingen gebeurd.
De toenmalige oud-leiding is afgesplitst en nam de naam OLG ’T Es Al Geloik met zich mee.
Ik liep met de 'leidersploeg' voortaan mee onder de naam OLG Vandeverniet.

In 2017 ben ik, net als mijn generatiegenoten, gestopt met leiding geven.
Wij hebben toen OLG Ageir opgericht.
In 2019 is de samenstelling van OLG Ageir nog enigszins veranderd.
De dames verlieten onze groep en er traden enkele 'jongere oud-leiders' toe, waaronder Stoefkabas Simon De Cock en Stoefkabas Frederik Van De Winkel.
Sindsdien loop ik elk jaar de stoet met dezelfde bende.

De groep veranderde veel van samenstelling doorheen de jaren, maar de mensen waarmee ik nu in OLG Ageir zit waren er eigenlijk altijd bij.
Onze uitwerking van thema's is duidelijk geëvolueerd.
We hebben leuke dingen gemaakt, maar er zijn ook kostuums en wagentjes van weleer waar ik lichtjes gegeneerd op terugblik.
Daar leerden we dan wel uit ..."


De Sjalen: unieke foto's uit zijn 'privé-carnavalsalbum'...


De Sjalen:
"Ik denk dat we sinds 2019 volledig onze draai gevonden hebben.
Dat was de start van OLG Ageir zoals het nu nog bestaat.
Toen liepen we in de stoet als 'Gillette Jaune', hierop kregen we veel positieve feedback.
Een jaar later scoorden we een hit met ons themalied 'Sjiabbattajoor'.
Plots was OLG Ageir regelmatig op de carnavalsradio te horen.
We dachten: “Dit overtreffen we nooit”.
Twee jaar later had OLG Ageir plots ... hun eigen ‘Kaffeikesprinsj’!

Toen de 'Prinsenkiezing' in 2022 een tweede maal niet kon doorgaan omwille van de coronamaatregelen, besloten wij in gesloten vriendengroep een eigen verkiezingsfeestje op poten te zetten.
Ik stelde me kandidaat ...
Daar mocht ik toen de scepter - of beter gezegd de tafelpoot - en de prinsenmuts mee naar huis nemen.
Ook buiten onze besloten compagnie kon de Aalstenaar mijn campagneliedje 'Iejste Kees' smaken.
Ik mocht mijn song plots gaan zingen op allerlei evenementen en radioprogramma’s.
En zo had ik ook de eer om carnaval 2022 te mogen vieren, onder de onofficiële titel van ‘Kaffeikesprinsj’.

Naar aanloop van carnaval 2023 richtte ik met Simon, Lukas en Frederik van OLG Ageir en Wansj van OLG ’T Es Al Geloik, het muziekgroepje 'De Stoefkabassen' op.
We brachten ook meteen ons eerste CD’tje uit, waarvan het lied ‘Sliert in Mènnen Neis’
KLIK meteen het meeste aansloeg.
Hierover maakten we enkele weken later ook een videoclip.
Voor carnaval 2024 zongen we opnieuw een aantal liedjes in, waaronder ‘Wandelclub’
KLIK en ‘Schampavie’ KLIK ... die nu al oorwurmen zijn!"

De Sjalen: Kaffeikesprinsj 2022!


De Sjalen:
"Kort samengevat: ben dus ‘De Sjalen’, 28 jaar (29 lentes in mei) en kandidoot ver 2025.
In 2022 was ik al present als 'Kaffeikesprinsj van Oilsjt', maar nu ga ik me aangeven voor de titel van Prinsj Carnaval.
Den entrée vandaag, mét 'fanfare', bracht er alvast de sfeer goed in!
Zingen, feesten, plezier maken; als kandidoot zal ik dat zéker nastreven, want carnaval en amuseren gaan hand in hand!

Bij een kandidoot hoort een campagnelieken en dat werd 'Fritten mé Pateikes', niet toevallig een woordspeling op 'Pateikes En Frit' van onze Koizer Kamiel!
Dat ging over de geneugten des levens, zeg maar hoe je als Oilsjteneer genieten kan van simpele dingen, eveneens van lekker eten.

De sfeer hangt een beetje in de 'Bourgondische levensstijl', typerend voor deze stad.
Ondertussen gingen er schotels vol échte ‘Fritten mé Pateikes’ door de zaal, we voegden de 'daad bij het woord': zo bleef niemand op zijn honger zitten ..."



De Sjalen:
"Op zaterdag 8 juni is er een aperitiefconcert, daar gaan we live muziek brengen (en uiteraard lekker aperitieven, dat spreekt vanzelf) en op zaterdag 21 september is er 'Sjalen zijn Baal'.
Als je zingt van 'Sjalen zijn Baalen', dan moet je ook een 'Baal/Bal' houden uiteraard!
Details en locaties krijg je binnenkort netjes medegedeeld via de sociale media...

Als campagnemateriaal zijn er (logisch) 'Sjalen' te koop!
De 'Sjaal van Sjalen' kost 15 euro en zal, naast deze voorstelling, ook later nog te koop worden aangeboden.

De zaal ontplofte, er was ambiance zoals ik het gehoopt had en dat in gezelschap van een hoop enthousiaste supporters, familie en kammeroden.

'Ik eit men fritten mé pateikes!' 🍟🍰
gralek petankt oon iederiejn datter boi was🫶

We goon der vandejoor 'E lap op Geven'!

Eire kandidoot, De Sjalen!"



De 'fanshop' van Kandidoot De Sjalen

🤩 De Sjaal van Sjalen: €15

-> Vraagje? Neem contact op via de Facebookgroep of spreek Team De Sjalen Vér 2025 aan!


Reportage: ©Team Carnavalaalstkoentje i.s.m. ©AjoinPedia
Foto's & Filmpje: ©Team Carnavalaalstkoentje i.s.m. AjoinPedia & De Sjalen


Geen opmerkingen:

Een reactie posten