Welkom bij Carnavalaalstkoentje: uw dagelijkse portie Oilsjt Carnaval!! // De carnavalsstoet was van uitmuntend hoog niveau! Eirg, Bedesterd, De Schoitkitten en Pladasj wonnen élk in hun categorie! // De blog staat vol sfeerverslagjes: vanaf de 'Voorbereiding' en ons bezoek bij ALLE 71 de AKV's tot en met de Popverbranding en het 'Slotartikel'! // Aalst Carnaval 2024 was een plezante, vrij rustige editie! // Volg ook ons YouTube-kanaal 'Koentje75', met daarop veel nieuwe stoetclipjes, maar ook de Stoetfilms vanaf 2010! // Nico Poppe Leo is de 40e Arendprins! // Peter Van Keer & Seppe Baeten stelden zich voor als Kandidaten-Prins Aalst 2025! Binnenkort volgen Johan & Sjalen nog! // De hertrekking voor de 95e stoet is een feit! In de (voorlopige) versie zonder stoppende AKV's, is 't Es Noig de stoetopener en mogen De Snotneizen afsluiten! // Fan van de blog(s) & mediapartner AjoinPedia? Check dan zéker ook onze sociale media! // 'Weir leven mé giejl ons ❤️ vér Oilsjt Carnaval: aftellen naar de 95e editie op 2, 3 & 4 maart 2025!'

maandag 17 januari 2022

CD-seizoen 2021-2022 - Digitale CD Boein - 'Vér Spek & Boein'

Digitale CD Boein - 'Vér Spek & Boein'

Origineel digitaal concept als voorbeeld voor de toekomst!

Een interview met Chris Boone, 'Prinsj Boein 2010'
Chris Boone (Prinsj 'Den Boein', woordvoerder):
Ik heb groot nieuws voor de liefhebbers van onze carnavalliekes: 'Vér Spek & Boein' is officieel de éérste digitale Aalsterse carnavals-CD!
In deze tijden stream je nummers en is een fysieke CD een product dat amper nog invloed heeft op de verkoopcijfers en de hitparade.

Voor een klein aantal mensen die toch vasthouden aan een CD en (meestal) minder overweg kunnen met digitale downloads, bied ik de mogelijkheid de CD (voor een beperkte meerprijs) 'in een hoesje' aan te kopen.
Voorlopig kunnen mensen al terecht op iTunes en Amazon voor mijn nieuwe liedjes, later breiden we uit met Spotify..."


Onderstaande CD's waren eerdere realisaties van Boein:
Chris Boone:
"De meeste zijn nieuwe nummers, waaronder enkele remixen en het jaarlijkse duet met Bart Marcoen (zeg maar het jaaroverzicht van carnaval) 'Adieu, Tot Ziensj (2021)'.

Ik heb letterlijk mijn schuif opengetrokken en teksten, melodieën, kortom ideeën die vaak al jaren 'broebelden', in concrete liedjes gestopt.
Bijkomend is dat ik een aantal gastzangers uitnodigde, zo kom je aan liefst 9 duetten! Alles over de grenzen van Garde en Caemere heen en aangevuld met plezante kameraden, kortom een project dat een brede waaier stemmen oplevert..."

Chris Boone:
"...'E Schot In De Roeis' is de opener, klinkt vlotter en iets sneller: een remix van een hit uit mijn show van 2007.
'Ik Kan Nimmer Klappen' is 'nummer 2': in duet met Orendprinsj Svenneken.
'T Es Oilsjt Carnaval': Prinsj Meyst zong mee op een compleet nieuw liedje als track 3."

Chris Boone:
"De 4e track? 'Van Niemand Giejn Land': dit was op het lijf geschreven van Prinsj Michelleken...
Ook Koizer Kamiel zei dat altijd; het komt neer op 'geen blad voor de mond nemen', 'zeggen waar het op staat' en dan bosjt het af en toe, maar je bent wél goudeerlijk in wat je vertelt..."



Chris Boone:
Track 5, 'Woor Es Den Toid Gebleiven' was oorspronkelijk bedoeld als campagneliedje voor Bart Neirinckx, op de tonen van 'Tell Her About It'.
Het is toen blijven liggen, maar ik wou er toch iets mee doen. De tekst sleept je mee naar vroeger: Zwet Lowieken & Poesjkapelle, de Passerelle... allemaal nostalgie uit vervlogen tijden."

Chris Boone:
"Track 6 komt uit mijn 'inspiratie-explosie' in Venetië...
'Ik Ben Nen Oilsjteneer' schreef ik samen met een pak andere hitjes. Het grootste deel paste perfect voor de 'Zjiever(leppen)-CD's', maar dit liedje haalde het format niet.
Het was té goed om te laten liggen...

Als grote fan van Vlaanderens meest populaire nederpopgroep ooit, werd het 7e nummer een Clouseau-song. Prinsj Frank zong mee met 'Azzek Isj Toid Em' en dat klopt létterlijk: liefst 11 jaar liet ik dit liedje rijpen..."

Chris Boone:
"De krachtige stem van Prinsj Den Baal bezorgde me 'track 8': 'De Groesjte Zot Van 'T Land'...
Kamiel Sergant noemde zich zo en het klopt... Eén keer per jaar leeft nen Oilsjteneer zich uit en voelt iederéén zich een beetje zoals onze Koizer.

Het énige, 100% bestaande nummer is track 9, 'Frigo'.
Ik heb het gezongen met Gil De Boeck.

Als we liedjes opnemen, dan veranderen we steeds iets aan het tempo, de arrangementen,... Maar hier gebruikten we de originele muziek. Het gevolg is (helaas) dat het liedje (als énige) niét te downloaden is op iTunes.
Daar hebben we dit last minute moeten vervangen door 'Grat Van De Plank'... Jammer, maar helaas de énige oplossing."

Chris Boone:
"Als track 10 gooiden we 'Zjanne' online!
Het verhaal neemt ons mee naar de eerste Beaters-CD, 'Zjanne' was de uptempo-versie op 'Anne' van Clouseau, maar volgens een 'ongeschreven wet' werd een bestaand nummer geen 2x opgenomen in 't Oilsjters. Nu spreek ik van de tijdsgeest tot enkele jaren terug, sindsdien is dat minder relevant.

'Solden' van Bart Marcoen bleek eerder verschenen (2009, CD Gekloetj) en ons liedje vloog daarom terug naar 'af'.
Eind 2021 was de tijd rijp om 'Zjanne' te lanceren! Prinsj Pascal mocht het duet volmaken op hilarische wijze!"

Chris Boone:
"Voor het derde opeenvolgende jaar (zeg maar een 'tradiesje'), bracht ik met Bart Marcoen 'Adieu, Tot Ziensj' uit...
Het carnavalsjaaroverzicht in 'gezongen versie'... het jaar van 'geen carnaval', 'geen Keizer meer' en op het einde nog eens de aankondiging van 'alwéér géén carnaval'... Alle vaccinaties ten spijt prikken we ons vast op een herhaling van zetten. Frustrerend voor carnavalisten en dit kan niet blijven duren... Maar kijk, we zijn Oilsjteneers en blijven wie we zijn: een liedje met een lach en een traan..."




Chris Boone:
"Track 12 is de échte afsluiter: een toffe remix van 'Oilsjt, Ik Zing A Geren'!
Zo ronden we de eerste 'digitale CD' af...

De hoes is een ontwerp van Bram De Baere: een prachtige tekening van een woordspeling, zoals alleen hij dat kan visualiseren.
Rest me nog wat praktisch nieuws... Voor slechts €14,99 download je al die liedjes.
Wie alsnog een 'tastbare' CD wil, betaald €16. Stuur me hiervoor een berichtje om verder af te spreken.

We zijn in de eerste plaats carnavalisten in hart en nieren en dus hoop ik dat jullie massaal deze liedjes aanschaffen.
Het principe is eenvoudig: met élke cent die we investeerden (zonder sponsors) en nu terugverdienen, komen we dichter bij een... nieuw project.
Want mijn honger is zelfs na 'Vér Spek & Boein' lang niet gestild!
Ik droom al van verse liedjes... Gier oeik?"

Tracklist:

1. E Schot In De Roeis (REMIX) (Boein)
2. Ik Kaan Nimmer Klappen (Boein & Svenneken)
3. 'T Es Oilsjt Carnaval (Boein & Meyst)
4. Van Niemand Giejn Land (Michelleken & Boein)
5. Woor Es Den Toid Gebleiven (Boein & Bart Neirinckx)
6. Ik Ben Nen Oilsjteneer (Boein)
7. Azzek Isj Toid Em (Frank & Boein)
8. De Groesjte Zot Van 'T Land (Den Baal & Boein)
9. Frigo OF (op iTunes) Grat Van De Plank (Boein & Gil De Boeck)
10. Zjanne (Pascal & Boein)
11. Adieu, Tot Ziensj (2021) (Bart Marcoen Ft. Boein)
12. Oilsjt, Ik Zing A Geren (REMIX) (Boein)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten