Welkom bij Carnavalaalstkoentje: uw dagelijkse portie Oilsjt Carnaval!! // De carnavalsstoet was van uitmuntend hoog niveau! Eirg, Bedesterd, De Schoitkitten en Pladasj wonnen élk in hun categorie! // De blog staat vol sfeerverslagjes: vanaf de 'Voorbereiding' en ons bezoek bij ALLE 71 de AKV's tot en met de Popverbranding en het 'Slotartikel'! // Aalst Carnaval 2024 was een plezante, vrij rustige editie! // Volg ook ons YouTube-kanaal 'Koentje75', met daarop veel nieuwe stoetclipjes, maar ook de Stoetfilms vanaf 2010! // Nico Poppe Leo is de 40e Arendprins! // Peter Van Keer stelde zich voor als Kandidaat-Prins Aalst 2025! // Ook het andere carnavalsnieuws zijn we niét vergeten! // Fan van de blog(s) & mediapartner AjoinPedia? Check dan zéker ook onze sociale media! // 'Weir leven mé giejl ons ❤️ vér Oilsjt Carnaval: aftellen naar de 95e editie op 2, 3 & 4 maart 2025!'

zondag 23 september 2012

Carnavaltalent in de kijker: Dennis De Wolf

©Carnavalaalstkoentje + Dennis De Wolf, foto door Mike Heiremans)
Aalst Carnaval zou Aalst Carnaval niet zijn mochten er -achter de schermen- geen talenten zijn met creatieve geesten die ook de 'omkadering' ter harte nemen!
Eén van hen is Dennis De Wolf.

Carnavalaalstkoentje sprak met Dennis en plaatst hem eens 'in de kijker'!

Dennis De Wolf:
"Het talent zit wat in de familie...Vooral langs vaderskant.
De uitdaging was indertijd om 'kinderfiguurtjes' te tekenen, te beginnen met een 'Suske en Wiske'.
Deze 'leerschool' werd opgevolgd door de moeilijkheid de handen te kunnen tekenen.
Eenmaal dat onder de knie ontstond zo stilaan m'n 'Carnavalstechniek'."

ARENDCARNAVAL


























(In 2010 mocht Dennis ook het jubileumlogo maken voor 30 jaar Arendcarnaval)
Als Dennis ('Tiejkeneirken') werd hij in 2008 tot Arendprins gekroond!

Dennis De Wolf:
"M'n carnavalroots liggen bij Arendcarnaval. Ik maakte jarenlang de logo's en de karikaturen of affiches voor kandidaten.
Ook vanuit de kandidaten- Aalsterse Prins Carnaval werd zo stilaan de vraag gesteld om affiches te ontwerpen.
Voor Amazing Guyken maakte ik de eerste affiche voor een kandidaat van 't Stad."
(©Jacky Verstraeten: Dennis De Wolf als zanger, Malsjans- prijsuitreiking 2012)

CD-HOEZEN

Dennis De Wolf:
"De eerste CD-hoezen maakte ik voor m'n toenmalige groep, het succesvolle AKV Vrièt.
Onder meer voor 'Steirke Stoeiten', een affiche waarmee ik origineel ook deelnam aan de affichewedstrijd van 't Stad. De enige keer dat ik deelnam tot nu.
M'n creativiteit draag ik al m'n ganse leven bij. Zo volgde ik in het Middelbaar 6 jaar 'Grafische Technieken'.
Nadien 'Vormgeving Tekst En Beeld' in Mariakerke (Gent).
Ik solliciteerde bij Line http://www.line.be/, waar men op zoek was naar een 'creatieve geest' en ik werk er nog steeds!
Het werk is ook gevarieerd: ik mag ontwerpen, maar ook zelf printen (zelf aan de machines staan).
Eigenlijk werd m'n hobby m'n beroep...
Een 'uit de hand gelopen hobby'!"

2013

Het carnavalsseizoen is nog zo jong, maar ook nu zal de naam Dennis De Wolf wel opduiken.
De realisaties zijn al imposant: CD-hoezen voor Salong, Frank & Patrick en MuzikOilsjt. Maar ook al affiches voor de Revue van de Prinsencaemere, voor de Carré van de Prinsengarde, logo's voor Kandidaten,...

Teveel om op te noemen!

We wensen Dennis nog véél creatief succes toe en ik ben blij dat hij ook op mijn blogje (eindelijk) eens in de schijnwerpers mag staan!

























(nog enkele ontwerpen van Dennis: voor Keizer Kamiel en voor DAK)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten