Welkom bij Carnavalaalstkoentje: uw dagelijkse portie Oilsjt Carnaval!! // De carnavalsstoet was van uitmuntend hoog niveau! Eirg, Bedesterd, De Schoitkitten en Pladasj wonnen élk in hun categorie! // De blog staat vol sfeerverslagjes: vanaf de 'Voorbereiding' en ons bezoek bij ALLE 71 de AKV's tot en met de Popverbranding en het 'Slotartikel'! // Aalst Carnaval 2024 was een plezante, vrij rustige editie! // Volg ook ons YouTube-kanaal 'Koentje75', met daarop veel nieuwe stoetclipjes, maar ook de Stoetfilms vanaf 2010! // Nico Poppe Leo is de 40e Arendprins! // Peter Van Keer stelde zich voor als Kandidaat-Prins Aalst 2025! // Ook het andere carnavalsnieuws zijn we niét vergeten! // Fan van de blog(s) & mediapartner AjoinPedia? Check dan zéker ook onze sociale media! // 'Weir leven mé giejl ons ❤️ vér Oilsjt Carnaval: aftellen naar de 95e editie op 2, 3 & 4 maart 2025!'

maandag 11 september 2017

Aalst Carnaval 2018 - Stad Aalst heeft Kandidatuur Guy(ken) niet weerhouden! *UPDATE*

Foto's: ©Patrick De Boeck, ©Carnavalaalstkoentje & ©Bjorn Van Ryckeghem

BOM IN CARNAVALSWERELD

Nu de inschrijvingsperiode voor de kandidaten afliep, heeft de Stad Aalst kordaat en duidelijk geweigerd de kandidatuur van kandidaat-Prins Guy te aanvaarden!

De sympathieke kandidaat bracht zelf het nieuws uit.

We citeren letterlijk zijn woorden...

Guy Claus:
"Beste vrienden, carnavalisten,

Bij deze laat ik jullie weten dat mijn kandidatuur voor prins carnaval niet werd weerhouden. Veel inspanningen, sponsors en mega supporters blijken niet voldoende.

Mijn team en ikzelf willen iedereen, en zeker ook Peter en Alex, bedanken voor het afgelopen jaar. Op dit ogenblik geniet ik met mijn vrouw Hilde van een welverdiende vakantie.

Op 19 september ben ik terug in Aalst en zal ik iedereen te woord staan.

Aan allen veel plezier en veel succes.

Guy"


REACTIE


In een latere reactie kwam een achterliggende reden naar voor...

De kandidaat en z'n entourage zijn er het hart van in.

Guy Claus:
"DE REDEN IS ECHT TE BELACHELIJK VOOR TE VERWOORDEN...
Geen drugs, noch vechtpartijen, of andere hoor ...
IK HEB IN EEN VER VERLEDEN, 13 JAAR TERUG IN 2004 ,EEN FAILLISSEMENT GEHAD DIT IS DE REDEN BESTE MENSEN ...

Hier ben ikzelf echt kapot en gebroken af ...
Maar meer uitleg op dinsdag 19 september plaats en uur volgt nog ...
Bedankt voor jullie steun
Ver altoid eir Guyken"


GUY MAANDAGAVOND


Rond 22u50 maandagavond, gaf Guy nog een laatste reactie, diep ontgoocheld.

Maar hij roept op tot enige 'rust'...

Guy:
"Beste....
Weet niet goed hoe ik moet beginnen ... mijn kinderdoom valt uit elkaar ... Hoe ik mij voel moet ik niet uitleggen waarschijnlijk.... maar ik zal mij zoals reeds heel het jaar sportief en strijdlustig opstellen en zal respect dat ik steeds hoog in het vaandel draag respecteren naar iedereen toe ... ook vraag ik aan mijn zzzzzzuper supporters om rustig te blijven ...jullie zijn allemaal toppers ... ook aan de niet supporters zou ik zeggen indien je het niet weten van hoe en wat strooi geen onwaarheden de lucht in ... dit is niet fair ... ook moet je mijn supporters nog niet proberen te overhalen om naar een ander kamp te gaan ... nog veel te vroeg voor deze mensen ...

En ik heb volgende week blijkbaar nog een onderhoud met onze burgemeester hierover ...
En nee het gaat niet over dronken rijden of vechtpartijen of drugsfeiten maar over een faillissement van meer dan 10 jaar geleden namelijk 13 jaar ... volgens de rechtbank mag ik trouwens terug een zelfstandige activiteit beginnen ... maar voor Prins Carnaval te worden is dit een te groot probleem ...
Ik weet ik zal geen onbeschreven blad zijn ... maar al zeg ik het zelf ik heb hier hard voor gewerkt om er te staan als een gewaardeerd persoon of kandidaat om mijn stad met alle liefde te vertegenwoordigen waar ik kwam ....
Nu ga ik nog proberen te genieten van mijn verlof met mijn gezin maar dit zal enorm moeilijk zijn want ze zitten met een gebroken man op hun hotelkamer ....
Sorry voor de mensen die ik hierbij zou teleurgesteld hebben.

Een gebroken man...

Persconferentie op Dinsdag 19 september waar ik natuurlijk MIJN supporters verwacht..."


GUY DINSDAGAVOND


Dinsdagavond kwam er een verse mededeling.

Guy:
"Bestekens,

Hier ben nogmaals de Guy ....
Vooreerst aan mijn supporters zou ik zeggen hou het sportief tegenover iedereen.
Ook aan de persmensen: ik zou willen vragen alles op een deftige en juiste manier te verwoorden in de krant.
We moeten niemand de vinger wijzen.
Hier bereiken we niets mee.
Volgende week heb ik nog een onderhoud met burgemeester en schepenen, maar dit zal niets veranderen aan mijn afgewezen kandidootstelling...

Het enige dat ik mezelf kan verwijten, is dat ik veronderstelde dat mijn faillissement niet voor de correctionele rechtbank was en niet voor de arbeidsrechtbank.
Voor de rest stond hier niets meer op, zoals sommigen beweren ...
Iedereen bedankt voor de welgemeende steun!
Dinsdag 19 september volgt nog een persconferentie, om 19u30 in café Het Volkshuis."


GUY WOENSDAGAVOND


Guy:
"Ondertussen zitten er al veel advocaten ... notarissen of andere hooggeleerden in Aalst.
Moet ik heel mijne privacy hier op Facebook smijten? Nee toch hè? Dacht ik ook...

Maar kom, ik zal er hier kort over zijn: in een ver verleden, 13 jaar terug, heb ik een faillissement gehad en stond onder een curator.
En ja, ik heb iets verkocht zonder zijn medeweten.
Ben ik daarvoor een dief of vagebond?
Ik heb bijna in de 'zep' geleefd. Ik ben er, door hard, maar dan ook hard te werken uit gekropen.
Tot de mens die ik nu ben.
Nog steeds hard werkend en steeds tot iedereen bereid een handje toe te steken, waar hulp nodig is.
OK, er staat dus een veroordeling op mijn strafblad.
Maar zelfs als de rechtbank zegt, dat ik terug mag een zelfstandige functie uitoefenen, en hooggeleerden vertellen dat dit 'geen probleem' zou vormen.

Op mijn werk: om met ministers rond rijden of de eerste ploeg van Anderlecht, Manchester United, Zenit St-Petersburg, of als tweede vaste chauffeur van onze Rode Duivels...
Dat mag ik wél!

Ja, wie ben ik dan?
Een simpele autocarchauffeur en bestempelde burger.
Voor de rest zou ik zeggen, hou het proper en sportief naar iedereen toe.
Met modder smijten, daar heb ik geen zin in hoor.
Wie is er onbevlekt, of maakt nooit fouten?
Ik heb er alvast wel...

Mvg Guyken"


STADSBESTUUR


Een officiële reactie van de Stad Aalst werd nog niet gegeven.

Maar sinds enkele jaren hebben ze een sluitend reglement voor kanidaten-Prins Carnaval.
Daardoor werden ook in het (recente) verleden al kandidaturen geweigerd....


Burgemeester D'Haese:
"Menselijk is het enorm zwaar, ook voor ons om die beslissing te (moeten) nemen.
Guy had een heel team en was al lang campagne aan het voeren.
Maar de regels rond het strafregister zijn ondertussen gekend.
In die zin is het vergelijkbaar met iemand die in de auto stapt en begint te rijden, en pas nadien nadenkt over zijn rijbewijs.

Als je ambassadeur bent van een evenement als carnaval, is dat absoluut de voorwaarde (een blanco strafregister).
En die regel wordt niet in vraag gesteld..."


De ontgoocheling bij entourage en fans van Guy is op sociale media uiteraard groot.

Later meer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten