Welkom bij Carnavalaalstkoentje: uw dagelijkse portie Oilsjt Carnaval!! // De carnavalsstoet was van uitmuntend hoog niveau! Eirg, Bedesterd, De Schoitkitten en Pladasj wonnen élk in hun categorie! // De blog staat vol sfeerverslagjes: vanaf de 'Voorbereiding' en ons bezoek bij ALLE 71 de AKV's tot en met de Popverbranding en het 'Slotartikel'! // Aalst Carnaval 2024 was een plezante, vrij rustige editie! // Volg ook ons YouTube-kanaal 'Koentje75', met daarop veel nieuwe stoetclipjes, maar ook de Stoetfilms vanaf 2010! // Nico Poppe Leo is de 40e Arendprins! // Peter Van Keer & Seppe Baeten stelden zich voor als Kandidaten-Prins Aalst 2025! Binnenkort volgen Johan & Sjalen nog! // De hertrekking voor de 95e stoet is een feit! In de (voorlopige) versie zonder stoppende AKV's, is 't Es Noig de stoetopener en mogen De Snotneizen afsluiten! // Fan van de blog(s) & mediapartner AjoinPedia? Check dan zéker ook onze sociale media! // 'Weir leven mé giejl ons ❤️ vér Oilsjt Carnaval: aftellen naar de 95e editie op 2, 3 & 4 maart 2025!'

woensdag 20 september 2017

Aalst Carnaval 2018 - Strijdvaardige Guy(ken) toont zijn carnavalshart na emotionele persconferentie!

Foto's: ©Carnavalaalstkoentje & ©Patrick De Boeck

EMOTIONEEL

Op een persconferentie in Het Volkshuis, gaven Guy Claus en z'n campagneteam een woordje uitleg over de weigering als kandidaat-Prins 2018 door het Aalsterse stadsbestuur.

Maar vooral de enorme steun van vele trouwe supporters, toonden een grote blijk van waardering voor 'hun' held.   
"Komt Guyken terug in 2019?"
Dat was uiteindelijk de meest gestelde vraag...

Integrale Persconferentie? KLIK naar onze facebookpagina!

GEBUISD


'Rekker' (campagneleider):
"Guyken is gebuisd op artikel 1 van het reglement.
Ik hoop dat iedereen, naar buiten toe, beleefd blijft naar de andere 2 kandidaten.
Waarom? Hou de naam 'Guyken' hoog, da's heel belangrijk.
Ga je naar een eetfestijn, een bal? Hou het sportief, meer vraag ik niet...
In naam van Guyken en z'n campagneteam.
De uitspraak van het schepencollege betreuren we, maar we kunnen ze niet veranderen."


STEUN


Freddy Heck (campagneteam):
"Het is ambetant als je hoort dat we echt niet mogen meedoen en dan hier... zoveel volk!
Allemaal mensen die Guyken steunen, die hem appreciëren om wie hij is.
Ik weet diep in mèn ert, als Guyken zegt 'ik goon moi oongeiven in 2019', dan doe ik meteen mee.
Maar dat zal niet gebeuren...
Zijn vrouw kan dat écht niet meer aan, het zit té diep.

We mogen niet meedoen, we hebben een fout begaan, OK, is erg. Geen problemen mee.

Wél dat iedereen zijn 'rekening' al maakte, nog voor hij kon reageren!
Maar dat dit politiek getint is, dat men hem 'wou vinden', het 'stokje om mee te slaan', dat voel ik toch zo aan.

Het is spijtig dat we moeten zwijgen.
Twee schepenen stelden ons nog gerust, maar blijkbaar klopte hun info niet.
Dat men hem zélf ook niet verwittigde, doet pijn...

De moeite niet nam hem op te bellen, in het 'gezicht' te zeggen dat hij er niet bij mag zijn...
Guyken, de scepter is niet van 'aa', de scepter is van 'ons'!"


(NIET DE) JUISTE PAPIEREN


Guy:
"Bedankt aan iedereen die hier is.
Iedereen weet wie ik ben.
In 2004-2005 heb ik een faillissement gehad, dat wist ik...
Maar ik kan u zeggen, vorige maandag, ik kom op mijn kamer...

Net van het strand af...10 gemiste oproepen... 
Van Rekker, Freddy, de pers...
Maar niemand van het schepencollege of de burgemeester zelf.
Pas vandaag kreeg ik die brief.

Had ik het geweten...

Tsja... als mensen uit mijn omgeving, ook met kennis van zaken, zegden dat het geen probleem is?
Wie ben ik? Ik mag rijden met grote voetbalploegen: Manchester United, Bayern München, tot de Rode Duivels toe en alle andere wereldploegen.

In de politiek gaan zou ik wél mogen en ja, wie weet... doe ik dat ooit...

Maar 3 dagen op het feest van lach en spot als Prins?
Dat mag niet, daarvoor heb ik niet de 'juiste papieren'..."



Guy:
"OK, dat faillissement...
Heb ik fraude gedaan? Vanaf 50 euro tot 1000 euro, is allemaal fraude.
En ben ik gestraft geweest?

Alles hebben ze me afgenomen.
Ik huurde een klein kamertje voor 250 euro, ik had juist een bed...
Ik ben uit de 'zep' gekropen dankzij mijn vrouw, dankzij enkele mensen die me steeds geholpen hebben, dankzij de 'wil' vooruit te komen, dankzij hard, hard werken!
Ik ben nu een gerespecteerd buschauffeur.

Het reglement wijzigen dat kan men niet. Ik ben geen Staaf, geen Mil, ik ben Guyken...
Zelfs Boein werd ooit geweigerd omdat hij niet lang genoeg in Aalst woonde.
Ik kan iedereen met de vinger wijzen, maar ik moet mezelf met de vinger wijzen.
Ik ben zelf in de fout gegaan.
Als de mensen zegden 'Guy je komt erdoor' en plots blijkt dat het niet zo is.
Dat komt hard aan..."



Guy:
"Mijn bal? Dat kan niet doorgaan...
Volgens Freddy en vele supporters, zou ik mij in 2019 moeten aangeven.
Maar ik mag niet van mijn vrouw.
Voor haar was dit té moeilijk...

En ze kunnen mij nog 'pakken'.
Het is niet zeker dat alles zomaar in orde komt met een 'verschoning' van mijn persoonlijk gerechtelijk dossier.
Met de beste wil van de wereld. Maar ik kan geen kandidaat meer zijn.
Ik zal wél altijd carnavalist blijven.
Respectvol en positief, maar ik ga mijn verstand gebruiken."


GEEN BAL, WEL WELKOM IN 'DE CLUB'


Guy:
"Voor Jan Van Vlaanderen zijn dochter hebben we de Dodentocht gestapt.
Al wat we daarvoor deden gaat door.
Het geld gaat integraal naar hem. Daarvoor heb ik teveel respect voor Jan zijn situatie.

Geen bal dus, maar die avond de 14e oktober, is iedereen welkom in Café De Club (Vredeplein).

Daar zal de cheque overhandigd worden voor Jan en zijn dochter Ellen.
Ik zal iedereen iets te drinken aanbieden, het moet leuk zijn, aangenaam, ons amuseren.
Een feest kan ik het niet noemen, want dat is het niét.
Maar ik zal wel mijn nieuw liedje brengen..."


FAIR


Guy:
"Naar mijn sponsors toe: we zullen een faire oplossing zoeken.
Zodat we er op een redelijke manier uitkomen.
De mensen die kaarten kochten van mijn bal: op vrijdagen 22 en 29 september, tussen 20 en 21u kun je je kaart terug inruilen en krijg je je geld terug (De Club, Vredeplein).
Ik ben al bestempeld en gebrandmerkt genoeg...

Aan iedereen ne graleken dikke merci om mij de voorbije 6 maand te steunen!!
Ik heb nieuwe vrienden gemaakt voor het leven.

In nood weet je pas wie je échte vrienden zijn...
Ik dank ook alle carnavalsgroepen die achter me stonden.
Maar ik heb gekozen voor De Salongcarnavalisten om me bij aan te sluiten.

Zondag krijgen de kandidaten hun lint.
Ik zal er niet zijn.
Wie wil, mag gaan. Maar gebruik uw verstand.
Doe uw pull aan, uw t-shirt van mij, maar toon respect. Hou het sportief!"



DE INTEGRALE PERSCONFERENTIE

Deze live-uitzending bereikte uiteindelijk meer dan 7000 kijkers...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten