Welkom bij Carnavalaalstkoentje: uw dagelijkse portie Oilsjt Carnaval!! // De carnavalsstoet was van uitmuntend hoog niveau! Eirg, Bedesterd, De Schoitkitten en Pladasj wonnen élk in hun categorie! // De blog staat vol sfeerverslagjes: vanaf de 'Voorbereiding' en ons bezoek bij ALLE 71 de AKV's tot en met de Popverbranding en het 'Slotartikel'! // Aalst Carnaval 2024 was een plezante, vrij rustige editie! // Volg ook ons YouTube-kanaal 'Koentje75', met daarop veel nieuwe stoetclipjes, maar ook de Stoetfilms vanaf 2010! // Nico Poppe Leo is de 40e Arendprins! // Peter Van Keer & Seppe Baeten stelden zich voor als Kandidaten-Prins Aalst 2025! Binnenkort volgen Johan & Sjalen nog! // De hertrekking voor de 95e stoet is een feit! In de (voorlopige) versie zonder stoppende AKV's, is 't Es Noig de stoetopener en mogen De Snotneizen afsluiten! // Fan van de blog(s) & mediapartner AjoinPedia? Check dan zéker ook onze sociale media! // 'Weir leven mé giejl ons ❤️ vér Oilsjt Carnaval: aftellen naar de 95e editie op 2, 3 & 4 maart 2025!'

vrijdag 8 september 2017

CD-seizoen 2017-2018: MuzikOilsjt Volume 9 - 'Loeken Tatjen'


CD-REEKS MUZIKOILSJT

De prachtige verzamelreeks van MuzikOilsjt is toe aan z'n 9e CD!

Deze unieke reeks bundelt een enorme kwaliteit van Oilsjterse gloriën die het tijdperk van de digitalisering méér dan waard zijn...

De ganse carnavalswereld keek er reikhalzend naar uit, maar nu is het een feit: MuzikOilsjt Volume 9 'Loeken Tatjen' stellen we voor op onze blog!

Een uitgebreid voorsmaakje met de primeur van exclusief beeldmateriaal, een interview en de playlist + hoes!

Eerder in deze reeks:

- Volume 1 'Het Stemmingstrio'
- Volume 2 'Michel Cleemput & Co'
- Volume 3 'Jean-Paul De Boitselier'
- Volume 4 'Johnny Marcoen'
- Volume 5 'Kamiel Sergant'
- Volume 6 i.s.m. De Poipeplekkers
- Volume 7 'Corum Alostum Imperiale'
- Volume 8 'Corum Alostum Imperiale' (Vol 2)

VOLUME 9 -LOEKEN TATJEN


CD-Seizoen 2017-2018 met MuzikOilsjt- 'Loeken Tatjen'

Bart Marcoen én Loeken zelf, maken alweer een 'droom' waar, een dubbel carnavals-CD met het verzameld werk!

Wij hadden een 'dubbel-interview'...


Bart Marcoen:
"Zijn singles, de vele hits die hij maakte, brachten mij vanzelf bij Loeken.
Wie kent er Djing-Klet-Boem, Superstar, Den Ajoinen Fiësta... niet?
Of z'n duets met Jean-Paul: Flotjes Konseir en  'k Drink Zu Geren Safir en de 'wereldhit' Fredjen Mé Zen Trompetjen...  Maar er is nog zoveel méér...

Freddy Neirinckx is eigenlijk iemand die, op één of andere manier, nooit echt op de voorgrond heeft gestaan en hij verdient gewoon een eerbetoon!
De Prins van 1985 heeft een unieke stem.
We selecteerden 34 liedjes van hem tussen 1983 en 2009...
Al noem ik het liever 'muzikale pareltjes'..."



Loeken Tatjen:
"Ach Koen, ik ben wie ik ben...
Eerlijk? Ik ben niet de man die naast zijn schoenen loopt en heb geen dikke nek.
Sommigen misschien wel, maar ze moeten hun eigen rekening maar maken...
Ik ben zo niet. Ik ben Freddy, of Loeken Tatjen, zoals iedereen me kent.

Moeder natuur gaf me mijn 'stem' mee: zo simpel is het.
En ik heb het geluk dat ik graag zing.
Maar een liedje moet iets betekenen: ofwel de tekst, ofwel een melodie, ofwel beiden.
Kijk, ik ben er blij mee dat Bart Marcoen dat wou doen: een (dubbel) CD opnemen  met al die al dan niet bekende hits en zéker omdat hij ooit ook Prins Jean-Paul, die ik altijd al bewonderde, een CD gaf in die reeks.

Jean-Paul was een grote hulp in de periode dat ik Prins werd en we namen enkele liedjes samen op.
Nu denk ik van 'als ik er later niet meer ben, heb toch ergens een muzikaal testament, net als hij'..."



Loeken Tatjen:
"Ik ken Bart Marcoen ook al lang, ik weet wat hij doet voor MuzikOilsjt en hij heeft een erg goede stem.
Daarom gaan we zeker nog samen ook 'ooit' iets brengen.
Maar da's niet voor nu nog. Ik mag wel al zeggen dat 't zal 'schoein zèn...'

Wat ik vind van de carnavalsmuziek?
Er is plaats voor klassiekers, en de jeugd kent ze ook.
Maar ze houden vooral van nieuwe liedjes op een 'bekende melodie'.
In 2014 nam ik met Clark Van Mere een CD op, met door Clark volledig zelf gecomponeerde nummers: tekst én muziek, de '10 van 14'.
Tekstueel en qua muziek van erg hoog niveau, maar de jeugd koopt CD's en ze herkenden de songs niet.
Wel nadien, want toen werden ze nog veel gedraaid op de radio.

Eigenlijk is muziek, zelfs carnavalsmuziek een ontdekking.
't Zou mooi zijn als de jonge generatie, die toch ook de MuzikOilsjt CD's verzamelt, op die manier mijn vroegere werk, of het werk van andere artiesten die dankzij die reeks weer werden in de kijker gezet, terug ontdekt.

Zodat de iconen van carnaval mogen verder leven voor de volgende generaties..."


TRACKLIST


CD te koop voor 15€, vanaf de Carnavalsbeurs 2017!

Met dank aan Bart Marcoen en Loeken Tatjen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten