Welkom bij Carnavalaalstkoentje: uw dagelijkse portie Oilsjt Carnaval!! // Karel Van De Winkel 'Sjalen' werd de 71e Aalsterse Prins Carnaval! // Hij haalde het met een zéér opvallende, briljant uitgevoerde 'familiale' opvoering, over het samenkomen tijdens carnaval in de huiselijke sfeer, van mede kandidaten Seppe, Peter en Johan 'Droeven Badmoesj' // Alle liedjes zijn, al dan niet op USB, YouTube of Spotify, verkrijgbaar ondertussen ... // In de Werkhallen is men volop bezig met de voorbereidingen op de 95e stoet! // AKV Wadesdavoriet gaat naar de Middelgrote Groepen! // We namen -na 1 jaar 'comeback'- alweer afscheid van AKV Aaft Ons Vast en na liefst 45 jaar, verliest de stoet het legendarische AKV Schiefregt'Oever. // AKV Pladasj is in 2025 eerstejaars-AKV! // Terugkijken? Aalst Carnaval 2024 was een legendarische editie vol hoogtepunten! Op de blog (of 'Blog 2') kun je urenlang terugbladeren! // Volg ook het YouTube-kanaal 'Koentje75', met daarop veel nieuwe (stoet)clipjes, de Vollédige Stoetfilms vanaf 2010, de Prinsverkiezingen, de Werkhallenfilms, De Carnavalsacademie & véél méér!! // Fan van de blog(s) & mediapartner AjoinPedia? Check dan zéker ook onze sociale media! // 'Weir leven mé giejl ons ❤️ vér Oilsjt Carnaval' en tellen af naar de 95e editie op 2, 3 & 4 maart 2025!

maandag 18 december 2023

Aalst Carnaval 2024 - Ros Balatum zoekt vier 'heemskinderen' / klaswedstrijd met als hoofdprijs 'gratis Winterfoor' tijdens de 'Dag van het Kind'!

©Cris De Wolf: de 4 kinderen op de rug van het Ros in 2023

Het trotse Ros Balatum zoekt 4 kanjers!

Naar jaarlijkse gewoonte zoekt de stad Aalst de 4 moedige Aalsterse kinderen die op carnavalszondag en -maandag de rug trotseren van het Ros Balatum!

Het Ros Balatum is een onmisbaar onderdeel van de Carnavalsstoet.
Elk jaar worden vier kinderen uitgekozen om als één van de heemskinderen plaats te nemen op het Ros Balatum.
Wil JIJ graag bij de gelukkigen zijn: maak een kort filmpje!

Alle kinderen tussen 9 en 14 jaar die in Aalst wonen, of in Aalst naar school gaan, kunnen hun kans wagen en een gooi doen naar dit felbegeerde zitje.


Wat moet je daarvoor doen?

Iets wat veel kinderen graag doen: een video opnemen van maximaal 1 minuut.
Daarin vertel je waarom jij dat plekje op het Ros verdient en welke talenten je hebt die daarbij aansluiten.


Je laadt de video tussen 25 december en (vóór) 14 januari op, via de website aalstcarnaval.be.
Je mag slechts één inzending insturen.


Bij de inzending staan ook enkele vragen over carnaval die door jou moeten worden ingevuld.
Enkel inzendingen waarbij de vragenlijst volledig werd ingevuld en gehandtekend door een ouder of voogd zijn geldig.
Uit de volledige inzendingen zal de Prins Carnaval Vincent via lottrekking 4 winnaars bepalen.


Elke winnaar (met gezin) ontvangt een uitnodiging voor de opening van de winterfoor (met gratis toegang tot alle attracties) op vrijdag 2 februari, waar een oorkonde en carnavalsmedaille zal worden overhandigd.
Elke winnaar ontvangt ook 2 tribunekaarten (Statieplein) voor de zondagsstoet op 11 februari!
De kostuums worden voorzien door de organiserende stadsdienst.
Deze moeten 'in goede staat' worden teruggebracht ten laatste op donderdag 22 februari 2024.


Met vragen kun je terecht bij jeugd@aalst.be

Klaswedstrijd Dag van het Kind: gratis naar de winterfoor!


Op donderdag 8 februari is het Dag van het Kind op de Aalsterse Winterfoor.

Er zijn optredens op het Vredeplein en er geldt een kortingstarief op de attracties. Voor 6 klassen die deelnemen aan de fotowedstrijd wordt het zeker een dag om nooit te vergeten: zij mogen de kermis helemaal gratis 'onveilig maken'.


Wat moet je doen om met je klas in aanmerking te komen?

Om de gelukkigen te bepalen, wordt een fotowedstrijd uitgeschreven.
Alle klassen van de derde kleuterklas tot en met het zesde leerjaar én het bijzonder onderwijs die op Aalsters grondgebied liggen, kunnen deelnemen.


Om deel te nemen aan de fotowedstrijd, moet een originele klasfoto worden ingediend.
Versier je klas zoals een echte “Oilsjterse vitrine”, volledig in carnavalsthema.
De foto moet worden vergezeld van naam van de school, de klas, het aantal leerlingen in de klas en de contactgegevens van de leerkracht.
Eventueel kan een titel of slogan, ter inleiding van de foto, worden bijgevoegd.


De indienende leerkracht is er verantwoordelijk voor dat een ouder of voogd van elk afgebeeld kind toestemming heeft gegeven tot indiening en publicatie van de foto op sociale media.


Uit alle inzendingen kiest Prins Carnaval Vincent via lottrekking de winnaars.

De carnavalsfoto moet ten laatste op 26 januari via mail worden doorgestuurd naar carnaval@aalst.be, of worden binnengebracht op het administratief centrum, Werf 9, te 9300 Aalst, ter attentie van 'Team Evenementen'.

De 6 winnende klassen (2 voor bijzonder onderwijs, kleuter, 1e, 2e en 3e graad lager onderwijs) worden persoonlijk verwittigd.
Elke winnende klas ontvangt vooraf polsbandjes, die recht geven op gratis toegang tijdens Dag van het Kind!


Artikel: ©Team Carnavalaalstkoentje i.s.m. ©AjoinPedia
Foto's: ©Cris De Wolf, ©Team Carnavalaalstkoentje i.s.m. ©AjoinPedia

-> Artikel stad Aalst, 'Ros Balatum-wedstrijd': KLIK
-> Artikel stad Aalst, 'Klaswedstrijd Dag van het Kind': KLIK

Geen opmerkingen:

Een reactie posten