Welkom bij Carnavalaalstkoentje: uw dagelijkse portie Oilsjt Carnaval!! // Aalst Carnaval 2024 was een legendarische editie vol hoogtepunten! Eirg, Bedesterd, De Schoitkitten en Pladasj wonnen élk in hun categorie! // De blog staat vol sfeerverslagjes: vanaf de 'Voorbereiding' en ons bezoek bij ALLE 71 de AKV's tot en met de Popverbranding en het 'Slotartikel', maar ook alles wat erna kwam van 'Prijsuitreikingen' // Volg ook het YouTube-kanaal 'Koentje75', met daarop veel nieuwe stoetclipjes & de Vollédige Stoetfilms vanaf 2010! // Peter Van Keer, Seppe Baeten, Johan 'Droeven Badmoesj' Pessemier & Karel 'Sjalen' Van de Winkel, stelden zich voor als kandidaten-Prins 2025! Zo zijn er 4 gegadigden om de 71e Aalsterse Prins Carnaval te worden! De Prinsverkiezing vindt plaats op zaterdag 19 oktober 2024! Daar treed men 'bij toeval' op van oud naar jong: Johan, Peter, Karel & Seppe! // De hertrekking voor de 95e stoet is een feit! In de (voorlopige) versie is 't Es Noig de stoetopener en mogen De Snotneizen afsluiten! // Dit voorjaar bezochten we opnieuw de Carnavalsacademie. Zowel 'foamhoed maken' als 'isomo sculpturen'! De creatieve foamontwerpers (Marion Hoop Design, Foamcreations en Creafoam) doen gezamenlijke oproep aan de carnavalsgroepen 'te lande': "Nog geen foamontwerp besteld? Wacht niet te lang!" // Steve van Carnavalskantine Halle 13 neemt afscheid van de job na 9 bijzondere jaren! // Na een prachtig Arendcarnaval met Nico 'Poppe' Leo als 40e Prins, stelt Kim zich voor als Kandidoot-Orendprinsj 2025! // Fan van de blog(s) & mediapartner AjoinPedia? Check dan zéker ook onze sociale media! Met reeksen als 'De 94e stoet in beeld' & (na de zomer) 'Groepen in de Kijker' bij ons & 'Da Kendje Teis Eireken Nog?' & 'Da woren toiden...' bij AjoinPedia! // 'Weir leven mé giejl ons ❤️ vér Oilsjt Carnaval': aftellen naar de 95e editie op 2, 3 & 4 maart 2025!

maandag 27 mei 2024

Aalst Carnaval 2025 - Kandidaten-Prins Carnaval ontvingen hun lint én kennen volgorde optreden Prinsverkiezing!



de 4 Kandidoten-Prinsj met hun 'nummer'

Badmoesj, Peter, Sjalen en Seppe; de volgorde van optredens is bekend!

4 kandidaten willen graag de 71e Aalsterse Prins Carnaval worden

Op zaterdag 19 oktober weten we wie van de 4 heren de scepter zwaait over Aalst Carnaval 2025, op 2, 3 & 4 maart!

De 4 kandidaten beleven, elk op hun manier, een erg plezante campagne.
De Aalsterse carnavalsgemeenschap mag op beide oren slapen!



4 kandidaten-Prins Carnaval officieel onthaald

Dat er vier kandidaten dit jaar zullen strijden om de titel Prins Carnaval Aalst 2025, was al langer geweten.
Nadat het college van burgemeester en schepenen de vier kandidaturen begin deze maand ook goedkeurde, kregen Seppe Baeten, Johan Pessemier, Karel Van de Winkel en Peter Van Keer op maandag 27 mei hun kandidatenlint overhandigd.


Meteen bepaalde 'het toeval' ook de volgorde waarin de vier mannen zullen aantreden tijdens de verkiezingsavond op zaterdag 19 oktober.

Johan Pessemier bijt de spits af, gevolgd door Peter Van Keer. Karel Van de Winkel treedt als derde op en Seppe Baeten sluit de optredens af.


Kandidaten leggen eigen accenten!

Dat het een diverse verkiezingscampagne en –avond zal worden, daar is iedereen het over eens.
Want de kandidaten mogen dan wel alle vier gepokt en gemazeld zijn van carnaval; elk legt z’n eigen accenten en heeft zijn eigen specialiteiten.
Dat bleek eerder al in hun campagne, en kwam nogmaals aan bod tijdens de lintoverhandiging.

Na een kort interview en bemoedigende woorden van Prins 2024 Vincent, kregen de vier hun lint om de schouder, door voorzitter van het Feestcomité, Wendy Wauters en burgemeester Christoph D’Haese.


Burgemeester D'Haese:
"Het is fantastisch dat we dit jaar 4 kandidaten hebben om de fel begeerde titel van Prins Carnaval binnen te halen.

Ik wens hen allen een wervelende verkiezingsavond toe.
Moeten we het nog zeggen of schrijven: Carnaval is het mooiste verbindende volksfeest dat er is en dat verdient ‘nen Prinsj oit de duzjend’..."



Volgorde optredens door 'toeval'

Aansluitend besliste het toeval over de volgorde van optreden op de verkiezingsavond.
De kandidaten kozen elk een doos uit waar een cijfer onder verstopt zat.

Johan Pessemier koos de doos met 'nummer één'.


Peter Van Keer zal als tweede optreden.


Karel Van De Winkel eindigde met het 'nummer drie'.


Seppe Baeten zal als laatste optreden.


Wie zijn de 4 Kandidoten-Prinsj?

1. Johan 'Droeven Badmoesj' Pessemier


Johan:
"Laagdrempelig en zonder grote budgetten wil ik tonen dat je ook kunt meedoen!
Ik sta in het carnavalsmilieu beter bekend als ‘Droeven Badmoesj’.
Ik ben een 51-jarige maatschappelijk werker en in mijn vrije tijd een actief lid bij carnavalsgroep AKV De Droeve Apostelen.
Daarvoor ben ik, samen met de rest van mijn gezin, een heel jaar in de weer.

De carnavalsvereniging is een échte familie voor mij.
Je vindt me wekelijks in de werkhallen als wagenbouwer en ook op al onze activiteiten steek ik een handje toe.
In mijn campagnejaar pak ik het anders aan.

Ik hou het financieel laagdrempelig en de humor staat centraal.
Kortom, mijn droom is om terug te keren naar het carnaval 'gelèk as vroeger', want het moest een volksfeest zijn, waar iedereen het gevoel heeft erbij te horen."


-> Meer over Johan? KLIK

2. Peter Van Keer


Peter:
"Als Moorselse schrijnwerker (48 jaar) ben ik geen onbekende in prinsenmiddens.
In 2018 was ik mede-kandidaat tegenover de uiteindelijke Prins, Alex De Kegel.
Nu doe ik opnieuw een gooi naar de scepter.

Andere jaren ben ik vaak betrokken geweest in het decorteam van kandidaten.
Nu heb ik mijn eigen team rondom mij.
Een ploeg die één geheel vormt en naar hetzelfde doel toewerkt.
De vriendschap staat centraal in mijn campagne, maar het is ook een belangrijke factor tijdens andere carnavalsedities.
Als lid van AKV De Melkmoilen ben ik steeds goed omringd ..."


-> Meer over Peter? KLIK

3. Karel 'De Sjalen' Van de Winkel


Karel:
"Live-muziek en plezier staan bij mij centraal!
Ook ik ben een buitenbeentje, als lid van Losse Groep OLG Ageir.

Ik ben beroepshalve een 29-jarige software-developer, voor mij staat carnaval gelijk aan humor en plezier.
Als Losse Groep proberen we mensen vooral te entertainen.
In het jaar 2022, tijdens het Kaffeikescarnaval, liep een grap uit de hand en mocht ik overal met een tafelpoot gaan zwaaien als officieuze Prins!
Daardoor kreeg ik de smaak te pakken.

Ikzelf ben muzikant, schrijf liedjes en ben lid van het muzikale (carnavals)gezelschap De Stoefkabassen."


-> Meer over Karel? KLIK

4. Seppe 'Baal Junior' Baeten:


Seppe:
"Ik kom uit de prachtige deelgemeente Nieuwerkerken, ben pas 18 jaar geworden en ik waagde mijn kans meteen (van zodra het reglement het toeliet).
Daarover moest ik niet lang nadenken.

In de lagere school droomde ik al om Prins Carnaval te worden.
Nu het kan, grijp ik meteen mijn kans, want volgend jaar wil ik gaan studeren.
Mijn vader Chris, was eerder al Prins in 2003 en ik werk achter de schermen van De Prinsencaemere, dus ik ben opgegroeid tussen de 'Prinsenpluimen'.
Van zodra ik kon lopen, nam ik voor het eerst deel aan de carnavalsstoet.
Ik ben ook lid van AKV Bjein Swanjee."


-> Meer over Seppe? KLIK

We wensen de 4 Kandidaten-Prins 2025, véél succes toe!


Reportage: ©Team Carnavalaalstkoentje i.s.m. ©AjoinPedia

Foto's: ©AjoinPedia
Perstekst stad Aalst: KLIK

Geen opmerkingen:

Een reactie posten