GIËN POEPVERBRANDING?! DE ZWISJELMOIZEN BIEDEN PERSPECTIEF!
'Zelfbaa (giën) poepverbranding pakket'
De vorige jaren verrasten De Zwisjelmoizen jaar na jaar met creatieve, vaak politiek getinte onderwerpen...
Dit jaar bieden ze een 'oplossing' voor wie carnaval én de Popverbranding niet wil missen!
Dieter (woordvoerder):
"Had je net zonnepanelen op je dak gelegd? Spijtig. Had je net zin in Jonagolds, maar zijn ze niet aangevuld? Spijtig. Maar een jaar zonder popverbranding? Dat is niet te harden!
AKV De Zwisjelmoizen brengt echter perspectief! Met het 'zelfbaa (giën) poepverbranding pakket', gecombineerd met een online-event brengen we de popverbranding tot in de huiskamer van elke Aalstenaar!
En dit in professionele samenwerking met FabLab Factory.
Via shop.zwisjelmoizen.be bieden we een zelfbouwpakket aan. Op 16 februari om 21u kun je er samen met je knuffelcontact van genieten.
Via het event op onze Facebookpagina, brengen we aangepaste muziek en live-beelden vanuit de Aalsterse huiskamers.
Een lach en een traan, voor minder gaan we niet. Hét ideale cadeau voor al je carnavalsvrienden die vastelauved zullen moeten missen.
Meer nog, wie zijn carnavalspop het meest carnavalesk inkleurt of aankleedt, op een duidelijk zichtbare plaats omhoog hangt én er ons een foto van bezorgt, kan zijn gewicht in kg winnen in aantal flesjes bier van Brewing Rebels! (vb. 75kg = 75 flesjes bier)"
Dieter:
"Ons uniek ontwerp is een echt verzamelobject geworden.
Het bestaat in 3 formaten: een klein formaat om bijvoorbeeld omhoog te hangen in de auto, het standaard formaat dat recht kan staan of omhoog gehangen kan worden aan het vensterraam en het XXL-formaat (beperkte oplage) van 110 cm hoog. Je kan zelfs kiezen voor een gepersonaliseerde versie!
Daar komen nog onze leuke 'virusbeest-onderleggers' bij!!
Die koop je 2 (+ 1 extra)! Dat extraatje, dat... krijg je niet 'letterlijk'.
Daarmee doneer je 1 'coronabeest-onderlegger' vér op den brandstapel die de Voil Jeanet in brand steekt.
Je bijdrage aan 'de coronabeest & -poepverbranding', is te volgen op ‘t iëste groeite onlaain Giën Verbrandink-evenement op doisendag 16 febrewoore om negen ier mé laaif conseirs van Hendrik Daelman en Guy Walgraef & nen dj-set van de Kaffeboys!
Te volgen via de FB-pagina van De Zwisjelmoizen!
Alles is te bestellen via onze online shop (en wordt professioneel aan huis geleverd) of vanaf 2 februari te koop bij carnavalswinkel Liebaut.
Carnavaleske groeten,
De Zwisjelmoizen."
GEGARANDEERD PLEZIER!
Wat krijg je dus:
• A eigen poep en a stiksken Vastelauved in a kot!
• 100% Zwisjelmoizenfabrikoot (brandt 90% effectiever as Melkmoilenfabrikoot).
• Inclusief ‘t iëste groeite onlaain Giën Verbrandink-evenement op doisendag 16 febrewoore Bestel rap a zelfbaa (giën)poepverbranding pakket in de webshop of koeip et (vanaf 2 febrewoore) boi Liebaut.
• Beiter as ’t origineil? Da kaan ni! Mor me a zelfbaa (giën) poepverbrandingspakket en ’t iëste groeite onlaain Giën Verbranding-evenement stoje er na binsjt de daugen ni miër alliën veer!
!!! Lezers van deze carnavalsblog krijgen korting met de code KOENTJE
#tesaumendeervastelauved2021
• Reportage: ©Carnavalaalstkoentje i.s.m. AKV De Zwisjelmoizen
• Foto's: ©Hans Stieperaere & ©AKV De Zwisjelmoizen
• De Zwisjelmoizen hun webshop?: KLIK
zaterdag 30 januari 2021
Aalst Carnaval 2021 - De Zieke Zjieratten-Twiekierenniet organiseert carnavalswandeling 'De Zieke Zoektocht'!
CARNAVALSWANDELING ALS ALTERNATIEVE ONTSPANNING!
'Op maroede in ons oigen dialect langs ‘t stoettraject'
De vorige jaren verrasten De Zieke Zjieratten-Twiekierenniet ons met plezante onderwerpen en 2 recente zeges (2017 en 2019) bij de Kleine Groepen
Dit jaar bieden ze een 'oplossing' voor wie carnaval mist en graag wandelt!
Gert (woordvoerder):
"AKV De Zieke Zjieratten-Twiekierenniet vzw organiseert tijdens de maand februari een wandelzoektocht.
'Op Maroede in ons oigen dialect langs ‘t stoettraject' is de titel die we de zoektocht hebben meegegeven.
Tijdens de wandeling van ongeveer 8 km krijgen de deelnemers 20 vragen voorgeschoteld over monumenten, gedenkplaten, bekende Aalstenaars, enz.
Deze vragen kunnen ze allemaal ter plekke oplossen.
Daarnaast krijgen ze 15 foto’s mee die genomen zijn langsheen het traject. De bedoeling is om deze te rangschikken in de volgorde waarin ze deze voorbij wandelen...
Deze foto’s zijn het moeilijkste onderdeel van de zoektocht!
Een derde gedeelte van de zoektocht zijn de QR-codes die ze moeten inscannen bij 10 sponsors.
Na het inscannen krijgen ze een liedje, filmpje, puzzel of raadsel te zien waarover ze een vraag krijgen. Parate kennis over Aalst carnaval kan hier een voordeel zijn, anders zal men wat moeten opzoeken via het internet.
Uiteraard kan een vraag over ons oigen dialect niet mankeren!"
Gert:
"De zoektocht loopt tijdens de hele maand februari, met uitzondering van carnavalszondag, -maandag en -dinsdag.
Op deze momenten kregen we, vanuit het stadsbestuur, geen toelating om ons evenement te laten doorgaan.
De inschrijvingen verlopen digitaal en coronaproof.
Per kwartier kan er een groepje vertrekken aan de werkhallen in Aalst.
Een groepje bestaat uit maximum 4 volwassen wandelaars (kinderen onder de 12 worden niet meegeteld).
Een deelnemingsformulier kost 5 euro. Schrijf je tijdig in!
De beste 5 in de einduitslag vallen in de prijzen, met dank aan onze sponsors.
Groeten en veel wandel- en zoekplezier, AKV De ZZ-2x0."
Wie graag deelneemt kan inschrijven:
• via de facebookpagina van AKV De Zieke Zjieratten Twiekierrenniet vzw.
• via het evenement 'Op Maroede in ons oigen dialect langs ‘t stoettraject', via deze RECHTSTREEKSE LINK
• Reportage: ©Carnavalaalstkoentje i.s.m. AKV De Zieke Zjieratten-Twiekierenniet
• Foto's: ©Carnavalaalstkoentje, ©Cris De Wolf & ©AKV De Zieke Zjieratten-Twiekierenniet
'Op maroede in ons oigen dialect langs ‘t stoettraject'
De vorige jaren verrasten De Zieke Zjieratten-Twiekierenniet ons met plezante onderwerpen en 2 recente zeges (2017 en 2019) bij de Kleine Groepen
Dit jaar bieden ze een 'oplossing' voor wie carnaval mist en graag wandelt!
Gert (woordvoerder):
"AKV De Zieke Zjieratten-Twiekierenniet vzw organiseert tijdens de maand februari een wandelzoektocht.
'Op Maroede in ons oigen dialect langs ‘t stoettraject' is de titel die we de zoektocht hebben meegegeven.
Tijdens de wandeling van ongeveer 8 km krijgen de deelnemers 20 vragen voorgeschoteld over monumenten, gedenkplaten, bekende Aalstenaars, enz.
Deze vragen kunnen ze allemaal ter plekke oplossen.
Daarnaast krijgen ze 15 foto’s mee die genomen zijn langsheen het traject. De bedoeling is om deze te rangschikken in de volgorde waarin ze deze voorbij wandelen...
Deze foto’s zijn het moeilijkste onderdeel van de zoektocht!
Een derde gedeelte van de zoektocht zijn de QR-codes die ze moeten inscannen bij 10 sponsors.
Na het inscannen krijgen ze een liedje, filmpje, puzzel of raadsel te zien waarover ze een vraag krijgen. Parate kennis over Aalst carnaval kan hier een voordeel zijn, anders zal men wat moeten opzoeken via het internet.
Uiteraard kan een vraag over ons oigen dialect niet mankeren!"
Gert:
"De zoektocht loopt tijdens de hele maand februari, met uitzondering van carnavalszondag, -maandag en -dinsdag.
Op deze momenten kregen we, vanuit het stadsbestuur, geen toelating om ons evenement te laten doorgaan.
De inschrijvingen verlopen digitaal en coronaproof.
Per kwartier kan er een groepje vertrekken aan de werkhallen in Aalst.
Een groepje bestaat uit maximum 4 volwassen wandelaars (kinderen onder de 12 worden niet meegeteld).
Een deelnemingsformulier kost 5 euro. Schrijf je tijdig in!
De beste 5 in de einduitslag vallen in de prijzen, met dank aan onze sponsors.
Groeten en veel wandel- en zoekplezier, AKV De ZZ-2x0."
Wie graag deelneemt kan inschrijven:
• via de facebookpagina van AKV De Zieke Zjieratten Twiekierrenniet vzw.
• via het evenement 'Op Maroede in ons oigen dialect langs ‘t stoettraject', via deze RECHTSTREEKSE LINK
• Reportage: ©Carnavalaalstkoentje i.s.m. AKV De Zieke Zjieratten-Twiekierenniet
• Foto's: ©Carnavalaalstkoentje, ©Cris De Wolf & ©AKV De Zieke Zjieratten-Twiekierenniet
vrijdag 29 januari 2021
*SOAP* Terugblik / Vooruitblik 2020-2021/2022 - Aflevering 42: AKV De Vismooil'n
TERUGBLIK / VOORUITBLIK
In deze tweeënveertigste aflevering van het zevende seizoen 'Terugblik / Vooruitblik', blijft het concept hetzelfde!
Een vlot gesprekje met een groep over het wel en wee tijdens het vorige carnavalsjaar en een vooruitblik naar de volgende editie...
Twee eenvoudige vragen:
1) Hoe kijk je terug op 2020?
2) Welke weg stippel je uit richting 2021/2022?
• Stoetclipje:
'Oilsjt Voegelvroi in '20'
Interview met Filip!
Filip (voorzitter):
"25 joor De Vismooil'n - Oilsjt Voegelvroi in '20!
Toen we half de jaren 90 startten met deze groep, konden we nooit bedenken dat dit verhaal méér dan een kwarteeuw zou duren.
Met veel 'kammeroodschap', veel ambiance, veel 'pintjes on de pompier'... kom je een heel eind ver. Ons jubileumthema lag eigenlijk al 7 à 8 jaar in de schuif, te wachten op het juiste moment.
Na een jaar sparen, ons s.....jaar, had dit thema een grotere betekenis dan aanvankelijk bedoeld.
Aalst Carnaval is ook écht voegelvroi, dus hoorde daar volgens onze verbeelding een (grote) vogel bij.
We zijn als groep énorm dankbaar voor de inzet van Els, Dany en Philippe aan onze wagen. Ik wil dat langs deze weg nogmaals verduidelijken!
Met de nodige spanning was het aftellen.
Want 'krap in tijd' is het voor iedereen.
De gigantische arend, de vogelkooi, de prachtige graffiti, de kostuums... Uiteindelijk werd alles afgewerkt zoals het hoorde, dankzij de (grote) inzet van onze leden."
Filip:
"Carnavalszondag?
Met een bang hartje trotseerden we de rukwinden wanneer we buitenreden.
Eens op de vorming, kwam de 'pech van de dag' aan het licht. 'Vitamientjen', het tractortje dat al sinds de beginjaren ons trouwe dienst verleend, gaf de geest. Oorspronkelijk gingen we de wagen in 2 delen splitsen, maar door deze 'malsjans', waren we genoodzaakt om alles aan elkaar te koppelen. Een iets andere samenstelling, maar geen drama.
Zo begon ook voor ons de stoet in 'deel C'. De mooiste stoet óóit. Nog voor de konker kregen we reeds luid applaus van het publiek!
Sommigen scandeerden onze naam, het ganse parcours lang. Ikzelf was stoetcommissaris en vanonder mijn zonnebril heb ik toch enkele keren een traantje laten vloeien."
Filip:
"Na een bijzonder jaar, waarin de groep permanent in de spotlights stond, deed het méér dan deugd te voelen dat de toeschouwers én in het bijzonder het Oilsjterse volk, nog steeds volledig achter ons stonden!
Het kostuum was grandioos: prachtige vogels die tot in de puntjes verzorgd waren, knappe verlichting en... we gaven allés in onze dans!
Dé grote verrassing waren de 2 balloncreaties: immense arenden die meebewogen op het ritme. Noem het fenomenale eyecatchers!
De 'live-zang' van Veriejken en De Salami op de grote markt én de manier waarop Veriejken ons aankondigde daar: onvergetelijke momenten..."
Filip:
"Na de maandagstoet was het wachten op het oordeel van de jury.
Qua interactie scoorden we sowieso hoog, maar werden onze 'dromen' werkelijkheid?
Een uitslag is helemaal niet hét belangrijkste om een carnaval te doen slagen, maar met wat we lieten zien, was een 'dikke top 10-plaats' wel verdiend.
Het werd zelfs... de top 5! Dat was zo'n ontlading dat ik die juiste plaats 'vergat'. Maandenlang dacht ik dat we pas 6e eindigden.
De 3 carnavalsnachten op het Vredeplein, nabij onze Raymonde (pompier) waren legendarisch. Zoals de traditie het wil, werd het een eindeloze opeenvolging van carnavaleske belevenissen, maar dat begrijpen alleen Oilsjteneers en Oilsjtenskes.
Een aparte, meestal onvergetelijke sfeer vol grappen en grollen, muziek, dans, drank... Kortom: alles wat bij carnaval hoort.
Toen ik na carnaval ontwaakte uit die 'droom', besefte ik als geen ander, welk fantastisch feest we beleefden in 2020. Zelfs mijn kinderen spreken er nu nog vaak over. Ze gaan al van kleinsaf mee in de stoet en ze zijn daar 'grosj en fier' op! De adrenaline blijft door mijn aderen vloeien als ik eraan terug denk!"
Filip:
"Na carnaval beleefden we plots de grootste ontnuchtering op vlak van het sociale leven.
Het weefsel dat vastelauved vormt, werd helemaal stilgelegd door covid-19. Buiten een korte 'break' in de zomer, bleven we vooral in ons kot en vergaderen werd een online gebeuren i.p.v. een 'gezellig samenzijn'.
Maar van nature zijn we positief ingesteld als carnavalisten, dus wéten we dat er betere tijden aankomen.
Het eerste thema-idee borrelt al even in mijn hoofd, de (mogelijke) activiteiten om centjes binnen te halen staan op de rails.
Een coronaproof 'afhaal-spaghettifestijn' en -indien mogelijk- een paaseierenverkoop. Na de zomer (ook al is het in het laatste kwartaal) willen we graag voor het eerst een BBQ organiseren. Eén van mijn persoonlijke specialiteiten en dat willen we doen slagen door middel van 3 heerlijke stukken vlees en een bijhorend groentenbuffet aan een goede prijs/kwaliteit."
Filip:
"Het jaar 2020 gaf ons 200% motivatie en dus kijken we vol goede moed uit naar 2022, want in Oilsjt is carnaval 'e stikske van ons leiven'...
Bij deze een woordje van (héle grote) dank aan het duo 'Veriejken / Salami' die steeds opnieuw ons stoetliedje willen inzingen.
En voor de carnavalisten: we hebben een nieuwe 'plaat' uit, want 'Oilsjt Es Top!'
Met dank aan Koentje vér 't clipken.
Groetjes van AKV De Vismooil'n!"
• Reportage: ©Carnavalaalstkoentje i.s.m. AKV De Vismooil'n
• Foto's: ©Cris De Wolf, ©Bjorn Van Ryckeghem, ©Patrick De Boeck & ©Carnavalaalstkoentje
• De Vismooil'n 2020 via 'Blog 2': KLIK
In deze tweeënveertigste aflevering van het zevende seizoen 'Terugblik / Vooruitblik', blijft het concept hetzelfde!
Een vlot gesprekje met een groep over het wel en wee tijdens het vorige carnavalsjaar en een vooruitblik naar de volgende editie...
Twee eenvoudige vragen:
1) Hoe kijk je terug op 2020?
2) Welke weg stippel je uit richting 2021/2022?
• Stoetclipje:
'Oilsjt Voegelvroi in '20'
Interview met Filip!
Filip (voorzitter):
"25 joor De Vismooil'n - Oilsjt Voegelvroi in '20!
Toen we half de jaren 90 startten met deze groep, konden we nooit bedenken dat dit verhaal méér dan een kwarteeuw zou duren.
Met veel 'kammeroodschap', veel ambiance, veel 'pintjes on de pompier'... kom je een heel eind ver. Ons jubileumthema lag eigenlijk al 7 à 8 jaar in de schuif, te wachten op het juiste moment.
Na een jaar sparen, ons s.....jaar, had dit thema een grotere betekenis dan aanvankelijk bedoeld.
Aalst Carnaval is ook écht voegelvroi, dus hoorde daar volgens onze verbeelding een (grote) vogel bij.
We zijn als groep énorm dankbaar voor de inzet van Els, Dany en Philippe aan onze wagen. Ik wil dat langs deze weg nogmaals verduidelijken!
Met de nodige spanning was het aftellen.
Want 'krap in tijd' is het voor iedereen.
De gigantische arend, de vogelkooi, de prachtige graffiti, de kostuums... Uiteindelijk werd alles afgewerkt zoals het hoorde, dankzij de (grote) inzet van onze leden."
Filip:
"Carnavalszondag?
Met een bang hartje trotseerden we de rukwinden wanneer we buitenreden.
Eens op de vorming, kwam de 'pech van de dag' aan het licht. 'Vitamientjen', het tractortje dat al sinds de beginjaren ons trouwe dienst verleend, gaf de geest. Oorspronkelijk gingen we de wagen in 2 delen splitsen, maar door deze 'malsjans', waren we genoodzaakt om alles aan elkaar te koppelen. Een iets andere samenstelling, maar geen drama.
Zo begon ook voor ons de stoet in 'deel C'. De mooiste stoet óóit. Nog voor de konker kregen we reeds luid applaus van het publiek!
Sommigen scandeerden onze naam, het ganse parcours lang. Ikzelf was stoetcommissaris en vanonder mijn zonnebril heb ik toch enkele keren een traantje laten vloeien."
Filip:
"Na een bijzonder jaar, waarin de groep permanent in de spotlights stond, deed het méér dan deugd te voelen dat de toeschouwers én in het bijzonder het Oilsjterse volk, nog steeds volledig achter ons stonden!
Het kostuum was grandioos: prachtige vogels die tot in de puntjes verzorgd waren, knappe verlichting en... we gaven allés in onze dans!
Dé grote verrassing waren de 2 balloncreaties: immense arenden die meebewogen op het ritme. Noem het fenomenale eyecatchers!
De 'live-zang' van Veriejken en De Salami op de grote markt én de manier waarop Veriejken ons aankondigde daar: onvergetelijke momenten..."
Filip:
"Na de maandagstoet was het wachten op het oordeel van de jury.
Qua interactie scoorden we sowieso hoog, maar werden onze 'dromen' werkelijkheid?
Een uitslag is helemaal niet hét belangrijkste om een carnaval te doen slagen, maar met wat we lieten zien, was een 'dikke top 10-plaats' wel verdiend.
Het werd zelfs... de top 5! Dat was zo'n ontlading dat ik die juiste plaats 'vergat'. Maandenlang dacht ik dat we pas 6e eindigden.
De 3 carnavalsnachten op het Vredeplein, nabij onze Raymonde (pompier) waren legendarisch. Zoals de traditie het wil, werd het een eindeloze opeenvolging van carnavaleske belevenissen, maar dat begrijpen alleen Oilsjteneers en Oilsjtenskes.
Een aparte, meestal onvergetelijke sfeer vol grappen en grollen, muziek, dans, drank... Kortom: alles wat bij carnaval hoort.
Toen ik na carnaval ontwaakte uit die 'droom', besefte ik als geen ander, welk fantastisch feest we beleefden in 2020. Zelfs mijn kinderen spreken er nu nog vaak over. Ze gaan al van kleinsaf mee in de stoet en ze zijn daar 'grosj en fier' op! De adrenaline blijft door mijn aderen vloeien als ik eraan terug denk!"
Filip:
"Na carnaval beleefden we plots de grootste ontnuchtering op vlak van het sociale leven.
Het weefsel dat vastelauved vormt, werd helemaal stilgelegd door covid-19. Buiten een korte 'break' in de zomer, bleven we vooral in ons kot en vergaderen werd een online gebeuren i.p.v. een 'gezellig samenzijn'.
Maar van nature zijn we positief ingesteld als carnavalisten, dus wéten we dat er betere tijden aankomen.
Het eerste thema-idee borrelt al even in mijn hoofd, de (mogelijke) activiteiten om centjes binnen te halen staan op de rails.
Een coronaproof 'afhaal-spaghettifestijn' en -indien mogelijk- een paaseierenverkoop. Na de zomer (ook al is het in het laatste kwartaal) willen we graag voor het eerst een BBQ organiseren. Eén van mijn persoonlijke specialiteiten en dat willen we doen slagen door middel van 3 heerlijke stukken vlees en een bijhorend groentenbuffet aan een goede prijs/kwaliteit."
Filip:
"Het jaar 2020 gaf ons 200% motivatie en dus kijken we vol goede moed uit naar 2022, want in Oilsjt is carnaval 'e stikske van ons leiven'...
Bij deze een woordje van (héle grote) dank aan het duo 'Veriejken / Salami' die steeds opnieuw ons stoetliedje willen inzingen.
En voor de carnavalisten: we hebben een nieuwe 'plaat' uit, want 'Oilsjt Es Top!'
Met dank aan Koentje vér 't clipken.
Groetjes van AKV De Vismooil'n!"
• Reportage: ©Carnavalaalstkoentje i.s.m. AKV De Vismooil'n
• Foto's: ©Cris De Wolf, ©Bjorn Van Ryckeghem, ©Patrick De Boeck & ©Carnavalaalstkoentje
• De Vismooil'n 2020 via 'Blog 2': KLIK
woensdag 27 januari 2021
CD-seizoen 2020-2021 - Beschomt - Volume 6: 'Weir Zen Der Geeren Boi'
CD-REEKS BESCHOMT
Beschomt is toe aan zijn 6e CD!
De vorige jaren verrasten ze telkens opnieuw iedereen met een top-CD
Beschomt troonde zich vanaf 'CD 1' tot 'blijvertje'!
Een combinatie van heel wat goede stemmen en diverse stijlen, zorgt voor een perfect evenwicht en kan een breed publiek bekoren!
VOLUME 6 - 'WEIR ZEN DER GEEREN BOI'
-> De CD is verkrijgbaar op diverse verkooppunten Extra info? Volg de website van de Beschomt-Cd's!
We hebben een voorsmaakje voor u...
Vincent (woordvoerder Beschomt-CD):
"Deze 'corona-ediesje' zorgde voor een paar andere accenten...
Het opnemen van de liedjes gebeurde met een 6 à 8-tal zangers, terwijl we bij de eerdere CD's een beroep deden op wel '20 stemmen'.
Yordi was in principe dit jaar kandidaat-Prins. Zijn droom is even opgeborgen, maar hij mag bij ons wel de CD openen!
De huidige Prins Yvan kreeg ook geen 'normaal Prinsbestaan' en daarom staan er van hem liefst 2 liedjes op.
De andere artiesten zijn een pak goede Oilsjterse- en / of Beschomt-talenten.
En de songkeuze? Trage liedjes, uptempo, een 'bosjerken', kortom... alles wat je mag verwachten van een goede Beschomt-CD! 18 knallende hits!
Omdat we thuis 'moeten' drinken en helaas niet op café 'mogen' gaan, hebben we een tof nieuwtje!!
De CD is vanaf zaterdag 30 januari verkrijgbaar op diverse verkooppunten aan 17 euroloekes, voorzien van een unieke Nominette! Maar... bestel de CD online en de eerste 100 krijgen er een flesje 'Gary & Bremt Campari' bij!"
Eerder in deze reeks:
- Volume 1 'Liekes Oever Oilsjt': KLIK
- Volume 2 'Woor Zen Die Handjes': KLIK
- Volume 3 'Oilsjt Alliejn': KLIK
- Volume 4 'k Drink Zu Geren Safir': KLIK
- Volume 5 'Een Troon, Ne Lach': KLIK
TRACKLIST
1. Oilsjtneers Zemmen, Oilsjt Viert Carnaval - Yordi
2. Prinsjes Va Nolje & Drood - Prins Yvan
3. 't Es Aal Begost Op Nen Apres Ski - De Superversproiders
4. Fiejsten - GillieWillie Ft. Yono
5. Zot Van De Micro - Joeri & Kristof II
6. Moinen Beste Moot - Jurgen & Vincent
7. Mor Da Kaan Ni - Anissa
8. Allier Of Adoor - Joeri & Tony
9. Weir Zèn Nimmer 't Aaven - Kleine Zjos
10. Ik Geif Nen Barbekjoe - De Braai Boys
11. Ik Kaan Der Ni Oon Doeng - Dimi & Kevin
12. Carnaval Dad' Es Ons Leven - Tony & Kristof II
13. De Komplementen - Steve & Vincent
14. Miljaardeverdommedasgoed - Den Bremt & Gary
15. Da's Elk Joor 't Geval - De Hopmertbosjers
16. Meiren Weer Ne Nieven Dag - Steff & Tony
17. As De Stoet Passeirt - Prins Yvan
18. 't Oilsjters Zangpalois - Beschomt 2020
• Foto's: ©Patrick De Boeck + ©AKV Beschomt
Beschomt is toe aan zijn 6e CD!
De vorige jaren verrasten ze telkens opnieuw iedereen met een top-CD
Beschomt troonde zich vanaf 'CD 1' tot 'blijvertje'!
Een combinatie van heel wat goede stemmen en diverse stijlen, zorgt voor een perfect evenwicht en kan een breed publiek bekoren!
VOLUME 6 - 'WEIR ZEN DER GEEREN BOI'
-> De CD is verkrijgbaar op diverse verkooppunten Extra info? Volg de website van de Beschomt-Cd's!
We hebben een voorsmaakje voor u...
Vincent (woordvoerder Beschomt-CD):
"Deze 'corona-ediesje' zorgde voor een paar andere accenten...
Het opnemen van de liedjes gebeurde met een 6 à 8-tal zangers, terwijl we bij de eerdere CD's een beroep deden op wel '20 stemmen'.
Yordi was in principe dit jaar kandidaat-Prins. Zijn droom is even opgeborgen, maar hij mag bij ons wel de CD openen!
De huidige Prins Yvan kreeg ook geen 'normaal Prinsbestaan' en daarom staan er van hem liefst 2 liedjes op.
De andere artiesten zijn een pak goede Oilsjterse- en / of Beschomt-talenten.
En de songkeuze? Trage liedjes, uptempo, een 'bosjerken', kortom... alles wat je mag verwachten van een goede Beschomt-CD! 18 knallende hits!
Omdat we thuis 'moeten' drinken en helaas niet op café 'mogen' gaan, hebben we een tof nieuwtje!!
De CD is vanaf zaterdag 30 januari verkrijgbaar op diverse verkooppunten aan 17 euroloekes, voorzien van een unieke Nominette! Maar... bestel de CD online en de eerste 100 krijgen er een flesje 'Gary & Bremt Campari' bij!"
Eerder in deze reeks:
- Volume 1 'Liekes Oever Oilsjt': KLIK
- Volume 2 'Woor Zen Die Handjes': KLIK
- Volume 3 'Oilsjt Alliejn': KLIK
- Volume 4 'k Drink Zu Geren Safir': KLIK
- Volume 5 'Een Troon, Ne Lach': KLIK
TRACKLIST
1. Oilsjtneers Zemmen, Oilsjt Viert Carnaval - Yordi
2. Prinsjes Va Nolje & Drood - Prins Yvan
3. 't Es Aal Begost Op Nen Apres Ski - De Superversproiders
4. Fiejsten - GillieWillie Ft. Yono
5. Zot Van De Micro - Joeri & Kristof II
6. Moinen Beste Moot - Jurgen & Vincent
7. Mor Da Kaan Ni - Anissa
8. Allier Of Adoor - Joeri & Tony
9. Weir Zèn Nimmer 't Aaven - Kleine Zjos
10. Ik Geif Nen Barbekjoe - De Braai Boys
11. Ik Kaan Der Ni Oon Doeng - Dimi & Kevin
12. Carnaval Dad' Es Ons Leven - Tony & Kristof II
13. De Komplementen - Steve & Vincent
14. Miljaardeverdommedasgoed - Den Bremt & Gary
15. Da's Elk Joor 't Geval - De Hopmertbosjers
16. Meiren Weer Ne Nieven Dag - Steff & Tony
17. As De Stoet Passeirt - Prins Yvan
18. 't Oilsjters Zangpalois - Beschomt 2020
• Foto's: ©Patrick De Boeck + ©AKV Beschomt
vrijdag 15 januari 2021
Aalst Carnaval - Ludieke Affiche zorgt voor hilariteit en brengt 'carnavalssfeer' in het straatbeeld!
• Foto's 1 & 2: ©AjoinPedia
Bjein Treizen stunten met eigen carnavalsaffiche!
Willy Van Mossevelde vs. burgemeester D'Haese!
In dit 'jaar zonder stoet', zonder carnaval en zelfs zonder winterfoor, kwam een kleurrijk en vrolijk beeld tot leven met een spitsvondige Voil Janet die, van viroloog Marc Van Ranst in hoogsteigen persoon, 3 spuiten in zijn achterste krijgt.
Zoals het een échte Voil Janet toebehoort, heeft ook dit levensgrote exemplaar een 'voegelmoit'. Al moest de haring voor één keer van plaats ruilen met het coronavirus...Via deze actie wou Willy aantonen dat je 'coronaproof' iets rond carnaval kunt verzinnen.
Eerder stelde hij ook al voor om op diverse locaties 'carnavalssculpturen' te plaatsen, iets dat volgens hem perfect kon.
Maar er was niet veel animo voor te vinden en ook op het stadhuis én bij de carnavalsgroepen bleef de respons eerder lauw. Wie zou de kosten dragen, wie beveiligt deze werkstukken tegen vandalisme en vooral de grootste vrees: hoe zorg je ervoor dat er geen 'massa volk' samenkomt?
Daarentegen is zo'n spandoek 'affiche' vanop diverse plaatsen te bekijken. Zowel met de auto, per fiets, als te voet is het een welgekomen verademing dat er nog iets van 'carnavalsgevoel' overblijft. Want elke activiteit die ook maar het minste gevaar rond covid-19 teweegbrengt, werd tot nu toe verboden.
Daarom wou Willy op vrijdag 16 januari een coronaproof ‘carnavalsevent’ organiseren, waarop viroloog Marc Van Ranst 'aanwezig' zou zijn.
Maar door de voorspelde 'minder gunstige weersomstandigheden', verscheen Van Ranst 48 uur eerder dan voorzien... aan de Aalsterse skyline!
Free Willy
In een persbericht op zijn eigen pagina, gaf burgemeester Christoph D'Haese toe dat hij eerst toch zijn bedenkingen had bij 'de grote eyecatcher', die uiteraard ook zichtbaar is vanuit het Administratief Centrum....
Burgemeester Christoph D'Haese:
"Aalst houdt van Carnaval. Ook U en ik. Eens carnavalist, altijd carnavalist.
Beste Willy, het zijn echt niet de tijden om ‘Free Willy’ te spelen, hoe graag ik de Bjein Treizen ook zie 😉
Een persconferentie over een nieuwe carnavalsaffiche, zoals de voorzitter van AKV Bjein Treizen aankondigde, kan helaas niet doorgaan.
In coronatijden wil de Aalsterse veiligheidscel hiervoor geen toelating geven. 'Gastpreker' zou Marc Van Ranst zijn. Ofwel is de aankondiging een grapje van de organisatoren en dan is het geestig gevonden. Ofwel is het geen grapje en plant men een echte persvoorstelling, al dan niet met gastspreker.
Maar in beide gevallen is de conclusie dezelfde: het is momenteel niet toegelaten om voorstellingen of evenementen te organiseren.
Het is niet veilig en bovendien riskeren we een domino-effect. De lat ligt voor iedereen gelijk.
Sorry Willy, maar soms moet het medisch bewustzijn worden aangescherpt of wakker worden gehouden. We dienen nu nog even te focussen op de maatregelen die de pandemie onder controle moeten houden, en nadien vliegen we er dubbel zo hard in. U begrijpt mij wel!
Tot noste joor 😉 !"
Hiermee bedoelde de burgemeester vooral die 'persconferentie'.
Over de Affiche zelf, klonk het na een nachtje slapen...
Burgemeester Christoph D'Haese:
"Mijn eerste reactie ging niet over het spandoek zélf.
Ik wou het niet létterlijk verbieden, laat staan dat ik 'op bevel' metéén actie zou laten ondernemen.
Maar wie me kent, weet dat ik een felle tégenstander ben van 'censuur', mijn carnavalshart apprecieert deze affiche zéker en vast. Ik ben zélf carnavalist in hart en nieren.
Maar in deze tijden zijn voorstellingen en evenementen tot nader order niet toegelaten!
Het ging er niet over dat er geen affiche zou mogen hangen. Wél dat samenscholingen in coronatijden allesbehalve goed te praten zijn.
Laat ons dus genieten van de affiche, maar (nog) niet van het gezellig samen keuvelen, daarvoor moeten we nog enkele maanden geduld oefenen...
Wees gerust. Iedereen snakt naar betere tijden, ook ik." *
* Er komt een aparte politieverordening die bepaalt dat er geen plaats is voor carnavalsgerelateerde feestjes én bijeenkomsten in de carnavalsweek.
• Affiche in de sneeuw:
Bjein Treizen laat weten dat er 100 genummerde affiches te koop werden aangeboden aan €20 per stuk.
Marc Van Ranst en ontwerper Bram De Baere zetten er op 20 januari in het Rega Institute van Leuven 'coronaproof' hun handtekening op (zonder échte persconferentie dus).
Naast de 'betalende affiches' aan €20, verkocht men ook kwaliteitsaffiches aan €5 (zonder handtekening). Kopieën van de affiche gaf men gratis weg...
• Foto's 9, 10 & 11: ©Kurt Buyens / Bjein Treizen
• Reportage: ©Carnavalaalstkoentje
• Foto 3: ©Patrick De Boeck, Foto's 4& 5: ©Bjorn Van Ryckeghem, Foto's 6, 7 & 8: ©Carnavalaalstkoentje
Bram De Baere (ontwerper / designer van de affiche):
"Zelfs in een jaar zonder carnaval, slaagt Aalst er in 'heisa' te maken... over de affiche!" 😉
Bjein Treizen stunten met eigen carnavalsaffiche!
Willy Van Mossevelde vs. burgemeester D'Haese!
Geen carnaval en toch... Oilsjterse spirit!
Hilariteit troef in Aalst!
Gewezen schepen Willy Van Mossevelde (74) bejubelt de reactie van burgemeester D'Haese naar aanleiding van dé 'carnavalsstunt' die zijn groep Bjein Treizen uithaalde op woensdag 13 januari.
Toen verscheen een klimteam aan de Tereosfabriek dat, na een jaartje onderbreking wegens werken aan de toren, opnieuw zowaar een carnavalsaffiche ophing!
In dit 'jaar zonder stoet', zonder carnaval en zelfs zonder winterfoor, kwam een kleurrijk en vrolijk beeld tot leven met een spitsvondige Voil Janet die, van viroloog Marc Van Ranst in hoogsteigen persoon, 3 spuiten in zijn achterste krijgt.
Zoals het een échte Voil Janet toebehoort, heeft ook dit levensgrote exemplaar een 'voegelmoit'. Al moest de haring voor één keer van plaats ruilen met het coronavirus...Via deze actie wou Willy aantonen dat je 'coronaproof' iets rond carnaval kunt verzinnen.
Eerder stelde hij ook al voor om op diverse locaties 'carnavalssculpturen' te plaatsen, iets dat volgens hem perfect kon.
Maar er was niet veel animo voor te vinden en ook op het stadhuis én bij de carnavalsgroepen bleef de respons eerder lauw. Wie zou de kosten dragen, wie beveiligt deze werkstukken tegen vandalisme en vooral de grootste vrees: hoe zorg je ervoor dat er geen 'massa volk' samenkomt?
Daarentegen is zo'n spandoek 'affiche' vanop diverse plaatsen te bekijken. Zowel met de auto, per fiets, als te voet is het een welgekomen verademing dat er nog iets van 'carnavalsgevoel' overblijft. Want elke activiteit die ook maar het minste gevaar rond covid-19 teweegbrengt, werd tot nu toe verboden.
Daarom wou Willy op vrijdag 16 januari een coronaproof ‘carnavalsevent’ organiseren, waarop viroloog Marc Van Ranst 'aanwezig' zou zijn.
Maar door de voorspelde 'minder gunstige weersomstandigheden', verscheen Van Ranst 48 uur eerder dan voorzien... aan de Aalsterse skyline!
Free Willy
In een persbericht op zijn eigen pagina, gaf burgemeester Christoph D'Haese toe dat hij eerst toch zijn bedenkingen had bij 'de grote eyecatcher', die uiteraard ook zichtbaar is vanuit het Administratief Centrum....
Burgemeester Christoph D'Haese:
"Aalst houdt van Carnaval. Ook U en ik. Eens carnavalist, altijd carnavalist.
Beste Willy, het zijn echt niet de tijden om ‘Free Willy’ te spelen, hoe graag ik de Bjein Treizen ook zie 😉
Een persconferentie over een nieuwe carnavalsaffiche, zoals de voorzitter van AKV Bjein Treizen aankondigde, kan helaas niet doorgaan.
In coronatijden wil de Aalsterse veiligheidscel hiervoor geen toelating geven. 'Gastpreker' zou Marc Van Ranst zijn. Ofwel is de aankondiging een grapje van de organisatoren en dan is het geestig gevonden. Ofwel is het geen grapje en plant men een echte persvoorstelling, al dan niet met gastspreker.
Maar in beide gevallen is de conclusie dezelfde: het is momenteel niet toegelaten om voorstellingen of evenementen te organiseren.
Het is niet veilig en bovendien riskeren we een domino-effect. De lat ligt voor iedereen gelijk.
Sorry Willy, maar soms moet het medisch bewustzijn worden aangescherpt of wakker worden gehouden. We dienen nu nog even te focussen op de maatregelen die de pandemie onder controle moeten houden, en nadien vliegen we er dubbel zo hard in. U begrijpt mij wel!
Tot noste joor 😉 !"
Hiermee bedoelde de burgemeester vooral die 'persconferentie'.
Over de Affiche zelf, klonk het na een nachtje slapen...
Burgemeester Christoph D'Haese:
"Mijn eerste reactie ging niet over het spandoek zélf.
Ik wou het niet létterlijk verbieden, laat staan dat ik 'op bevel' metéén actie zou laten ondernemen.
Maar wie me kent, weet dat ik een felle tégenstander ben van 'censuur', mijn carnavalshart apprecieert deze affiche zéker en vast. Ik ben zélf carnavalist in hart en nieren.
Maar in deze tijden zijn voorstellingen en evenementen tot nader order niet toegelaten!
Het ging er niet over dat er geen affiche zou mogen hangen. Wél dat samenscholingen in coronatijden allesbehalve goed te praten zijn.
Laat ons dus genieten van de affiche, maar (nog) niet van het gezellig samen keuvelen, daarvoor moeten we nog enkele maanden geduld oefenen...
Wees gerust. Iedereen snakt naar betere tijden, ook ik." *
* Er komt een aparte politieverordening die bepaalt dat er geen plaats is voor carnavalsgerelateerde feestjes én bijeenkomsten in de carnavalsweek.
• Affiche in de sneeuw:
Bjein Treizen laat weten dat er 100 genummerde affiches te koop werden aangeboden aan €20 per stuk.
Marc Van Ranst en ontwerper Bram De Baere zetten er op 20 januari in het Rega Institute van Leuven 'coronaproof' hun handtekening op (zonder échte persconferentie dus).
Naast de 'betalende affiches' aan €20, verkocht men ook kwaliteitsaffiches aan €5 (zonder handtekening). Kopieën van de affiche gaf men gratis weg...
• Foto's 9, 10 & 11: ©Kurt Buyens / Bjein Treizen
• Reportage: ©Carnavalaalstkoentje
• Foto 3: ©Patrick De Boeck, Foto's 4& 5: ©Bjorn Van Ryckeghem, Foto's 6, 7 & 8: ©Carnavalaalstkoentje
Bram De Baere (ontwerper / designer van de affiche):
"Zelfs in een jaar zonder carnaval, slaagt Aalst er in 'heisa' te maken... over de affiche!" 😉
donderdag 14 januari 2021
Keizer Kamiel-Bier werd met veel smaak goedgekeurd door de Keizer zelf!
• Foto: Brenda Van Den Eeckhout
Keizer Kamiel-bier verovert Aalst!
Steven De Mol brouwde uniek blond biertje ter ere van de carnavalskeizer!
Als er 1 iemand in Aalst is die zijn eigen bier verdient! • Foto: Jaron Sertin
Steven:
"Enkele jaren geleden volgde ik bij Syntra 3 jaar lang de opleiding tot 'microbrouwer'. Zo ben ik zelf in mijn garage beginnen experimenteren met allerlei ingrediënten, om tot een resultaat te komen dat 'mijn ding' was.
Keizer Kamiel is een icoon in Aalst, iemand waar iedereen nu eenmaal naar opkijkt!
Een biertje maken ter ere van hem was een droom die uitkwam.
Nadat ik in contact kwam met Mia, één van de dochters van Kamiel Sergant, gaf onze fiere Keizer het project groen licht...
De bedoeling was om een (h)eerlijk blond biertje te creëren, met een volle smaak, met een aroma dat 'fruitig, zoet en hoppig' is, maar waarbij alles perfect is uitgebalanceerd, zodat het een groot publiek zou kunnen bekoren.
Met een alcoholgehalte van 6,5% én 'hergisting op fles', is het een kwaliteitsvol biertje geworden."
Steven:
"Het bier is exclusief van smaak en al fijn geproefd door de Keizer zelf! Keizer Kamiel is een zeer toegankelijk persoon, vandaar ook dit zeer toegankelijke bier.
Op zaterdag 9 januari, mocht hij ermee klinken op zijn 86e verjaardag.
Met een dikke duim bevestigde hij de volmaaktheid van dit bier!
Dan ben ik trots op mijn 'werkstuk', want bierbrouwen is een proces van afwegen, doortastend handelen, kennis, een goed recept en vooral... liefde voor het vak.
Dit ambachtelijk biertje, met een breed smaakpatroon, is ondertussen voor iedereen verkrijgbaar.
Voorlopig brouwen we het bij een brouwerij uit Limburg, maar vanaf het realiseerbaar zou zijn, wil ik het graag in Aalst zelf brouwen.
Dan is de 'droom' compleet! 'Weir doeng voesj'..."
Keizer Kamielbier verovert Aalst!
Hoe kun je het biertje verkrijgen?
Steven:
"Nog wat anekdotes? We voegden een mousseerpunt toe aan het glas. Dit is een oneffenheid in de bodem van het glas, zodat de bubbels altijd vanaf dit punt naar boven komen.
Het etiket is dan weer bewust 'neutraal' gehouden. We willen dat dit bier klasse uitstraalt, maar eveneens toch de link bevat met de Keizer (het 'kroontje' bovenaan), de stad Aalst (het Belfort), het bier (het graan) en het jaar 2020 (de 4 sterretjes). Ook mensen van buiten de stad mogen dit uiteraard proeven. En daarom kozen we bewust niét voor een foto of cartoon van onze Keizer. Het is ook géén carnavalsbier, maar een kwaliteitsbier om het volle jaar van te genieten! We hebben eveneens bierkaartjes en in de toekomst ontwerpen we nog een eigen bijpassende 'kroonkurk'.
Smakelijk!"
• €11,40* euro voor sixpack 33cl in kartonnen draagmandje.
• €39,60* euro voor 24x33cl.
• €5 euro/glas.
* Prijzen BTW inbegrepen, maar zonder leeggoedkostprijs.
-> TE KOOP VIA:
• Dranken Picqueur (Gentsesteenweg 331, 9300 Aalst)
• Vandenameele - Aalst Drinks (1 meistraat 4, 9300 Aalst)
• Dranken Vercruyssen (Pastoor Christiaensstraat 27, 9290 Berlare)
• Ambarosa streekproducten (De Ridderstraat 38, 9300 Aalst)
• Spar Hofstade (Zijpstraat 13, 9308 Aalst)
• Spar Schellebelle (Hekkergemstraat 104, 9260 Schellebelle)
• Sabrina Chocolate's & Gifts (Dorpstraat 5, 9260 Serskamp)
• AD Delhaize Aalst Terlinden (Gentsesteenweg 410, 9300 Aalst)
• AD Delhaize Aalst Arend (Dompelstraat 2, 9300 Aalst)
• AD Delhaize Erembodegem (Hogeweg 51, 9320 Aalst)
• AD Delhaize Lede (Wichelsesteenweg 192 C, 9340 Lede)
• Proxy Delhaize Nieuwerkerken (Nieuwerkerken-Dorp 71, 9320 Aalst)
• Proxy Delhaize Wieze (Aalstersestraat 79, 9280 Wieze)
• Nuelant Drankencentrale Baardegem (Dorp 99, 9310 Baardegem)
• Nuelant Drankencentrale Moorsel (Hollestraat 15, 9310 Moorsel)
• Surprise Drankenhandel (Aarstraat 18, 9310 Herdersem)
-> Keizer Kamiel-Bier won GOUD op de 'European Beer Challence 2021'!
-> TE PROEVEN BIJ:
👉 De Kastelein
👉 De prins drinkt koffie
👉 Denderend Lekker
👉 Dug out
👉 Sjinka Poenka (zondag)
👉 't Half Maentje
• Reportage: ©Carnavalaalstkoentje i.s.m. Steven De Mol
Keizer Kamiel-bier verovert Aalst!
Steven De Mol brouwde uniek blond biertje ter ere van de carnavalskeizer!
Als er 1 iemand in Aalst is die zijn eigen bier verdient! • Foto: Jaron Sertin
Steven:
"Enkele jaren geleden volgde ik bij Syntra 3 jaar lang de opleiding tot 'microbrouwer'. Zo ben ik zelf in mijn garage beginnen experimenteren met allerlei ingrediënten, om tot een resultaat te komen dat 'mijn ding' was.
Keizer Kamiel is een icoon in Aalst, iemand waar iedereen nu eenmaal naar opkijkt!
Een biertje maken ter ere van hem was een droom die uitkwam.
Nadat ik in contact kwam met Mia, één van de dochters van Kamiel Sergant, gaf onze fiere Keizer het project groen licht...
De bedoeling was om een (h)eerlijk blond biertje te creëren, met een volle smaak, met een aroma dat 'fruitig, zoet en hoppig' is, maar waarbij alles perfect is uitgebalanceerd, zodat het een groot publiek zou kunnen bekoren.
Met een alcoholgehalte van 6,5% én 'hergisting op fles', is het een kwaliteitsvol biertje geworden."
Steven:
"Het bier is exclusief van smaak en al fijn geproefd door de Keizer zelf! Keizer Kamiel is een zeer toegankelijk persoon, vandaar ook dit zeer toegankelijke bier.
Op zaterdag 9 januari, mocht hij ermee klinken op zijn 86e verjaardag.
Met een dikke duim bevestigde hij de volmaaktheid van dit bier!
Dan ben ik trots op mijn 'werkstuk', want bierbrouwen is een proces van afwegen, doortastend handelen, kennis, een goed recept en vooral... liefde voor het vak.
Dit ambachtelijk biertje, met een breed smaakpatroon, is ondertussen voor iedereen verkrijgbaar.
Voorlopig brouwen we het bij een brouwerij uit Limburg, maar vanaf het realiseerbaar zou zijn, wil ik het graag in Aalst zelf brouwen.
Dan is de 'droom' compleet! 'Weir doeng voesj'..."
Keizer Kamielbier verovert Aalst!
Hoe kun je het biertje verkrijgen?
Steven:
"Nog wat anekdotes? We voegden een mousseerpunt toe aan het glas. Dit is een oneffenheid in de bodem van het glas, zodat de bubbels altijd vanaf dit punt naar boven komen.
Het etiket is dan weer bewust 'neutraal' gehouden. We willen dat dit bier klasse uitstraalt, maar eveneens toch de link bevat met de Keizer (het 'kroontje' bovenaan), de stad Aalst (het Belfort), het bier (het graan) en het jaar 2020 (de 4 sterretjes). Ook mensen van buiten de stad mogen dit uiteraard proeven. En daarom kozen we bewust niét voor een foto of cartoon van onze Keizer. Het is ook géén carnavalsbier, maar een kwaliteitsbier om het volle jaar van te genieten! We hebben eveneens bierkaartjes en in de toekomst ontwerpen we nog een eigen bijpassende 'kroonkurk'.
Smakelijk!"
• €11,40* euro voor sixpack 33cl in kartonnen draagmandje.
• €39,60* euro voor 24x33cl.
• €5 euro/glas.
* Prijzen BTW inbegrepen, maar zonder leeggoedkostprijs.
-> TE KOOP VIA:
• Dranken Picqueur (Gentsesteenweg 331, 9300 Aalst)
• Vandenameele - Aalst Drinks (1 meistraat 4, 9300 Aalst)
• Dranken Vercruyssen (Pastoor Christiaensstraat 27, 9290 Berlare)
• Ambarosa streekproducten (De Ridderstraat 38, 9300 Aalst)
• Spar Hofstade (Zijpstraat 13, 9308 Aalst)
• Spar Schellebelle (Hekkergemstraat 104, 9260 Schellebelle)
• Sabrina Chocolate's & Gifts (Dorpstraat 5, 9260 Serskamp)
• AD Delhaize Aalst Terlinden (Gentsesteenweg 410, 9300 Aalst)
• AD Delhaize Aalst Arend (Dompelstraat 2, 9300 Aalst)
• AD Delhaize Erembodegem (Hogeweg 51, 9320 Aalst)
• AD Delhaize Lede (Wichelsesteenweg 192 C, 9340 Lede)
• Proxy Delhaize Nieuwerkerken (Nieuwerkerken-Dorp 71, 9320 Aalst)
• Proxy Delhaize Wieze (Aalstersestraat 79, 9280 Wieze)
• Nuelant Drankencentrale Baardegem (Dorp 99, 9310 Baardegem)
• Nuelant Drankencentrale Moorsel (Hollestraat 15, 9310 Moorsel)
• Surprise Drankenhandel (Aarstraat 18, 9310 Herdersem)
-> Keizer Kamiel-Bier won GOUD op de 'European Beer Challence 2021'!
-> TE PROEVEN BIJ:
👉 De Kastelein
👉 De prins drinkt koffie
👉 Denderend Lekker
👉 Dug out
👉 Sjinka Poenka (zondag)
👉 't Half Maentje
• Reportage: ©Carnavalaalstkoentje i.s.m. Steven De Mol
maandag 11 januari 2021
Ludieke en warme actie van carnavalsradio schenkt préparé voor vzw Arminaa!
WARME ACTIE VIA CARNAVALSRADIO!
Programmamakers van Ajoin music schenken 50 gezinnen een portie préparé tijdens ‘Make Americain Great Again’-uitzending.
vzw Arminaa mag gezinnen gelukkig maken!
Gil De Boeck:
"Elke dinsdag tussen 20u en 22u kunnen luisteraars in de regio groot-Aalst en daarbuiten via 107.8 luisteren naar de ‘Late-night show’ op carnavalszender Ajoin Music, gebracht door mezelf en Jens Van Gyseghem. Als carnavalisten maken we iedere uitzending uniek en telkens spelen we in op de actualiteit...
Dit doen we steeds met een kwinkslag, de nodige satire en humor.
Het (soms minder goede) nieuws tot iets ludiek te brengen hoort erbij, want humor zorgt voor relativering. Iets wat we in deze tijden hard nodig hebben.
De maatschappij is echt wel hard geworden, dat wensen we te verzachten.
Afgelopen weken hadden we onze kerstspecial, de terugblik (met nodige blikjes tonijn, cola, cornedbeef, kortom alles in blik)... Ook de aflevering als wielerterrorist (met het nodige knieënwerk) kon heel wat luisteraars bekoren.
Vaak worden er grappige prijzen verloot."
Jens:
"Een flauw mopje breekt soms een lans en dan bouwen we daarop verder. Deze keer wordt het Trump-gewijs 'presenteren'.
vzw Arminaa mag van ons op 'bijval' (charcuterie) rekenen...
Naast het ludieke, waarbij via een prijsvraag één kilogram verse americain préparé kan gewonnen worden, willen we ook deze vzw en haar bezielster (Rosita Monsieur) nog eens ‘in the picture’ plaatsen.
Dit door een schenking i.s.m. plaatselijke slagerij t’Schuurtje...
We nodigen iedereen uit om dinsdag mee te luisteren!"
De ‘Make Americain Great Again’-uitzending kan dinsdagavond live gevolgd worden via FM op 107.8 of 105.8 en via de website https://ajoinmusic.be
• 'Hoe Lank Goot Da Nog Dieren?' Gil maakte recent ook dit carnavalsclipje...
Programmamakers van Ajoin music schenken 50 gezinnen een portie préparé tijdens ‘Make Americain Great Again’-uitzending.
vzw Arminaa mag gezinnen gelukkig maken!
Gil De Boeck:
"Elke dinsdag tussen 20u en 22u kunnen luisteraars in de regio groot-Aalst en daarbuiten via 107.8 luisteren naar de ‘Late-night show’ op carnavalszender Ajoin Music, gebracht door mezelf en Jens Van Gyseghem. Als carnavalisten maken we iedere uitzending uniek en telkens spelen we in op de actualiteit...
Dit doen we steeds met een kwinkslag, de nodige satire en humor.
Het (soms minder goede) nieuws tot iets ludiek te brengen hoort erbij, want humor zorgt voor relativering. Iets wat we in deze tijden hard nodig hebben.
De maatschappij is echt wel hard geworden, dat wensen we te verzachten.
Afgelopen weken hadden we onze kerstspecial, de terugblik (met nodige blikjes tonijn, cola, cornedbeef, kortom alles in blik)... Ook de aflevering als wielerterrorist (met het nodige knieënwerk) kon heel wat luisteraars bekoren.
Vaak worden er grappige prijzen verloot."
Jens:
"Een flauw mopje breekt soms een lans en dan bouwen we daarop verder. Deze keer wordt het Trump-gewijs 'presenteren'.
vzw Arminaa mag van ons op 'bijval' (charcuterie) rekenen...
Naast het ludieke, waarbij via een prijsvraag één kilogram verse americain préparé kan gewonnen worden, willen we ook deze vzw en haar bezielster (Rosita Monsieur) nog eens ‘in the picture’ plaatsen.
Dit door een schenking i.s.m. plaatselijke slagerij t’Schuurtje...
We nodigen iedereen uit om dinsdag mee te luisteren!"
De ‘Make Americain Great Again’-uitzending kan dinsdagavond live gevolgd worden via FM op 107.8 of 105.8 en via de website https://ajoinmusic.be
• 'Hoe Lank Goot Da Nog Dieren?' Gil maakte recent ook dit carnavalsclipje...
vrijdag 8 januari 2021
*SOAP* Terugblik / Vooruitblik 2020-2021/2022 - Aflevering 41: AKV Stièndoeid
TERUGBLIK / VOORUITBLIK
In deze eenenveertigste aflevering van het zevende seizoen 'Terugblik / Vooruitblik', blijft het concept hetzelfde!
Een vlot gesprekje met een groep over het wel en wee tijdens het vorige carnavalsjaar en een vooruitblik naar de volgende editie...
Twee eenvoudige vragen:
1) Hoe kijk je terug op 2020?
2) Welke weg stippel je uit richting 2021/2022?
• Stoetclipje:
'Anuna Matata'
Interview met Achille! Achille (PR / woordvoerder):
"Carnaval 2020... een editie die onze groep nog lang zal bijblijven.
Anuna Matata, de ‘clash’ tussen de klimaatjongeren en de rechtse 'Vlomsche Lieje-vlagskes'.
Anuna en Greta als grote spilfiguren, aangevuld met de nodige ‘Lion King’ elementen en Vlaamse Leeuwen.
Simpel, maar de perfecte basis voor een ludiek en herkenbaar thema met de nodige spot en satire. Het publiek moet je thema in één oogopslag begrijpen en daar zijn we dit jaar méér dan in geslaagd. Het leefde onder de massa! Een actueel thema brengen blijft natuurlijk altijd een beetje een risico, maar de ‘boottochtjes’ van Anuna en co hielden ons thema nog steeds brandend actueel."
Achille:
"Grotendeels alles zelf doen is en blijft ons handelsmerk, wat het niet altijd makkelijk maakt.
Van het tekenen en maken van kostuums tot het snijden van de koppen/ figuren. Al dat moois wordt al van bij het begin door Karl gesneden, waarbij hij jaar na jaar zichzelf blijft overtreffen.
We staan erop dat alles binnenshuis wordt gemaakt. Op het einde van de rit heb je toch meer voldoening over iets wat je voor meer dan 95% zelf hebt gemaakt.
We proberen onszelf ook ieder jaar uit te dagen met nieuwe (digitale) technieken. Zo hebben we ons dit jaar volledig verdiept in de wereld van 3D-Printing. Verschillende (kleine) onderdelen van het kostuum werden door onze printers gerealiseerd. Van logo’s tot leeuwenklauwen, met als pronkstuk onze Simba-koppen!
Kort voor carnaval plaatste ik enkele 'leeuwenkopjes' online en er werd duchtig over gespeculeerd. Mochten we tijd over gehad hebben, we zouden een aardig centje verdiend hebben aan de verkoop van extra kopjes... Maar het schilderwerk vergt zoveel inspanning dat het onmogelijk was om aan die vraag te voldoen.
Eén ding staat vast: met 3D-print gaan we in de toekomst nog meer aan de slag gaan!"
Achille:
"En dan kwam er die bewuste maandag in februari, de dag waarop onze ‘hit’ wereldkundig gemaakt werd.
We hadden wel wat respons verwacht, maar dit... Het herkenbare liedje ging heel Vlaanderen rond. Alle credits trouwens voor Kurt, Jens, Filip en Gerd! Weinigen konden ontsnappen aan ‘Anuna Matata’. Na de lokale media, volgden de nationale media snel.
De volgende ochtend werden we hét gespreksonderwerp bij zowat alle nationale radiozenders!
QMusic, MNM, Studio Brussel, Joe, NRJ, Radio 2... noem maar op.
Al onze verwachtingen werden overtroffen, zeg maar omvergeblazen. De (veelal) positieve reacties bleven binnenstromen. We vonden het vooral belangrijk om Aalst Carnaval nog eens positief en ludiek in de nationale media te krijgen, want dat konden we wel eens gebruiken. Opzet geslaagd!"
Achille:
"Je merkte zeer duidelijk in de groep dat deze opsteker voor een extra ‘drive’ zorgde tijdens de laatste weken. Iedereen wou er een succes van maken. Naar goede gewoonte gebeuren er bij ons de laatste weken wonderen. Hoort er wat bij zeker?
Zondag van carnaval... Zoals iedereen moesten ook wij de windvlagen trotseren.
Dat moesten we bij het vormen aan de hallen aan den lijve ondervinden, toen onze presentatiekar omvergeblazen werd, met een persoon eronder... En dat allemaal live te volgen op VTM Nieuws trouwens. Tja, sensatie... Gelukkig geen blijvende letsels aan overgehouden en ook de kar op zich kon gewoon nog mee in de stoet."
Achille:
"De stoet op zich is al bij al vlot verlopen.
Wind en regen moeten trotseren met hoge hoed en de nodige pluimen was geen sinecure. Maar het was voor iedereen zo. Gelukkig weten we na vele jaren wel hoe we een hoofddeksel stevig moeten bevestigen.
Het publiek liet ons dit alles snel vergeten toen er spontaan Anuna Matata Sing-Alongs ontstonden in de straten.
Dan weet je echt dat het goed zit. Ook respect voor het publiek dat ondanks het weer toch talrijk bleef kijken naar de stoet. Er zijn natuurlijk altijd dingen die anders uitdraaien dan gepland, maar we zijn méér dan tevreden met het resultaat dat we brachten..."
Achille:
"Ook ’s avonds was er de nodige ambiance. Meestal zijn we te vinden aan de pompier die ergens in de buurt van onze uitvalsbasis het Vredeplein staat, maar ook de markt en de ‘kaffeis’ staan ieder jaar op de planning. Zolang we ons maar verplaatsen als groep.
Over de uitslag kunnen we kort en bondig zijn. We waren héél tevreden!
We behaalden een 7e plaats vanuit ‘den B’, met een totaalconcept waarbij we zo goed als alles zelf fabriceren... ons hoor je niet klagen.
Bovendien moesten we alleen 6 C-groepen laten voorgaan, zij speelden uiteraard veel meer in op het voordeel van het lichteffect."
Achille:
"Enkele weken na carnaval kwam daar nog de extra erkenning van Oilsjt Mjoezik; ‘Beste stoetlieken 2020’ bij.
Na de massale media-aandacht hadden we er stiekem wel echt op gehoopt. De erkenning deed ons meer dan deugd!
Het fameuze clipje is ondertussen wel jammer genoeg door YouTube offline gehaald... auteursrechtelijke 'troubles'. Keerzijde van de ‘medaille’ zeker? De teller stond al op om en bij de 150.000 ‘views’, wat bijna ongezien is voor een Aalsters Carnavalliedje.
Wie het clipje nog wil zien, kan het zeker nog vinden. Het werd de weken voor en na carnaval duchtig gekopieerd via alle verschillende kanalen."
Achille:
"Naar goede gewoonte starten wij meteen na carnaval met een goedgevulde agenda vol buitenstoeten. Dit jaar in het bijzonder kwamen de aanvragen nét iets vlotter binnen. Ook andere carnavalsteden wouden een stukje ‘Anuna Matata’ in hun stoet.
De week dat we aan onze marathon buitenstoeten gingen beginnen, was daar... Gezondheid gaat voor!
In juli hebben we als alternatief onze 'Kip & Rib Delivery' gedaan. Een groot succes dat zéker voor herhaling vatbaar is.
Buiten hier en daar wat Oilsjt@Work-activiteiten was het dat voor het afgelopen jaar.
Er liggen wel wat activiteiten in de ‘ideeënschijf’, maar we wachten momenteel nog wat af. Op naar de toekomst!"
Achille:
"Wat carnaval 2022 gaat geven, is nog wat af te wachten.
Ik ga daar ook nog geen uitspraken over doen. We lopen in het felbegeerde C-gedeelte, dat brengt meteen wat extra druk met zich mee.
Dat je het nét iets beter wil doen dan voorgaande jaren is logisch, maar wij leggen onszelf geen extra druk op.
Kijk, we zijn een groep die zich nooit op voorhand hard gaat vastpinnen op bepaalde plaatsen, dan kan je uiteindelijk vooral bedrogen uitkomen...
We werken een concept uit op onze eigen, typische Stièndoeid-manier, en dat willen we ook zo houden. De laatste jaren hebben we ons niveau wat opgekrikt, zonder onze spirit te verliezen. We zullen er alleszins opnieuw staan!"
Achille:
"Eens een jaar géén carnaval is jammer, maar we zijn er niet rouwig om.
Een carnavalsjaar is intensief: buitenstoeten, eetfestijnen, afbreken, opnieuw opbouwen... Het een jaar rustiger aandoen is ook eens welkom. Dat geeft ons nét die extra drive om ons daarna weer te smijten. Toch blijven we veilig (online) in contact met elkaar, om de sfeer er toch wat in te houden. We moeten er gewoon even door.
Ons ledenaantal houden we altijd op het ‘gezonde’ aantal van 30 vaste leden.
We zijn ten slotte een kleine groep, het moet plezant blijven. Nieuwe leden moeten ook steeds de nodige portie Stièndoeid-DNA hebben. We zijn een eigenzinnige groep die sterk aan elkaar hangt, alle schakels moeten dus kloppen."
Achille:
"Een anekdote?
We hebben Anuna De Wever ‘herself’ meermaals aan de lijn gehad voor carnaval. Was ze tevreden met ons thema/liedje? Dat laten we in het midden. Laat ons zeggen dat haar gevoel voor humor toch niet 'dat' is... Het was haar alleszins niet ontgaan.
Ook zij kreeg heel wat reacties binnen na de release van ons liedje. Maar ze had respect voor wat we deden en haar familie en vrienden waren enthousiast over wat we brachten. Ze konden het wel smaken.
Er was even sprake dat ze naar de stoet ging komen... jammer maar helaas. Ze zal haar ode alleszins niet snel vergeten!
Om af te sluiten wil ik sowieso alle leden bedanken.
Van wagenteam, kostuumteam, tot zelfs ons eigen team ‘flexi’! Verschillende personen met elk hun eigen talenten, ideeën en visie... Niet altijd makkelijk om een harmonie hiertussen te vinden, maar we slagen er toch elk jaar in om met een sterk concept buiten te komen waarbij we alles van A tot Z intern uitwerken!
Carnavaleske groeten,
AKV Stièndoeid"
• Reportage: ©Carnavalaalstkoentje i.s.m. AKV Stièndoeid
• Foto's: ©Cris De Wolf, ©Bjorn Van Ryckeghem, ©Patrick De Boeck, ©Hans Stieperaere & ©Carnavalaalstkoentje
• Stièndoeid 2020 via 'Blog 2': KLIK
In deze eenenveertigste aflevering van het zevende seizoen 'Terugblik / Vooruitblik', blijft het concept hetzelfde!
Een vlot gesprekje met een groep over het wel en wee tijdens het vorige carnavalsjaar en een vooruitblik naar de volgende editie...
Twee eenvoudige vragen:
1) Hoe kijk je terug op 2020?
2) Welke weg stippel je uit richting 2021/2022?
• Stoetclipje:
'Anuna Matata'
Interview met Achille! Achille (PR / woordvoerder):
"Carnaval 2020... een editie die onze groep nog lang zal bijblijven.
Anuna Matata, de ‘clash’ tussen de klimaatjongeren en de rechtse 'Vlomsche Lieje-vlagskes'.
Anuna en Greta als grote spilfiguren, aangevuld met de nodige ‘Lion King’ elementen en Vlaamse Leeuwen.
Simpel, maar de perfecte basis voor een ludiek en herkenbaar thema met de nodige spot en satire. Het publiek moet je thema in één oogopslag begrijpen en daar zijn we dit jaar méér dan in geslaagd. Het leefde onder de massa! Een actueel thema brengen blijft natuurlijk altijd een beetje een risico, maar de ‘boottochtjes’ van Anuna en co hielden ons thema nog steeds brandend actueel."
Achille:
"Grotendeels alles zelf doen is en blijft ons handelsmerk, wat het niet altijd makkelijk maakt.
Van het tekenen en maken van kostuums tot het snijden van de koppen/ figuren. Al dat moois wordt al van bij het begin door Karl gesneden, waarbij hij jaar na jaar zichzelf blijft overtreffen.
We staan erop dat alles binnenshuis wordt gemaakt. Op het einde van de rit heb je toch meer voldoening over iets wat je voor meer dan 95% zelf hebt gemaakt.
We proberen onszelf ook ieder jaar uit te dagen met nieuwe (digitale) technieken. Zo hebben we ons dit jaar volledig verdiept in de wereld van 3D-Printing. Verschillende (kleine) onderdelen van het kostuum werden door onze printers gerealiseerd. Van logo’s tot leeuwenklauwen, met als pronkstuk onze Simba-koppen!
Kort voor carnaval plaatste ik enkele 'leeuwenkopjes' online en er werd duchtig over gespeculeerd. Mochten we tijd over gehad hebben, we zouden een aardig centje verdiend hebben aan de verkoop van extra kopjes... Maar het schilderwerk vergt zoveel inspanning dat het onmogelijk was om aan die vraag te voldoen.
Eén ding staat vast: met 3D-print gaan we in de toekomst nog meer aan de slag gaan!"
Achille:
"En dan kwam er die bewuste maandag in februari, de dag waarop onze ‘hit’ wereldkundig gemaakt werd.
We hadden wel wat respons verwacht, maar dit... Het herkenbare liedje ging heel Vlaanderen rond. Alle credits trouwens voor Kurt, Jens, Filip en Gerd! Weinigen konden ontsnappen aan ‘Anuna Matata’. Na de lokale media, volgden de nationale media snel.
De volgende ochtend werden we hét gespreksonderwerp bij zowat alle nationale radiozenders!
QMusic, MNM, Studio Brussel, Joe, NRJ, Radio 2... noem maar op.
Al onze verwachtingen werden overtroffen, zeg maar omvergeblazen. De (veelal) positieve reacties bleven binnenstromen. We vonden het vooral belangrijk om Aalst Carnaval nog eens positief en ludiek in de nationale media te krijgen, want dat konden we wel eens gebruiken. Opzet geslaagd!"
Achille:
"Je merkte zeer duidelijk in de groep dat deze opsteker voor een extra ‘drive’ zorgde tijdens de laatste weken. Iedereen wou er een succes van maken. Naar goede gewoonte gebeuren er bij ons de laatste weken wonderen. Hoort er wat bij zeker?
Zondag van carnaval... Zoals iedereen moesten ook wij de windvlagen trotseren.
Dat moesten we bij het vormen aan de hallen aan den lijve ondervinden, toen onze presentatiekar omvergeblazen werd, met een persoon eronder... En dat allemaal live te volgen op VTM Nieuws trouwens. Tja, sensatie... Gelukkig geen blijvende letsels aan overgehouden en ook de kar op zich kon gewoon nog mee in de stoet."
Achille:
"De stoet op zich is al bij al vlot verlopen.
Wind en regen moeten trotseren met hoge hoed en de nodige pluimen was geen sinecure. Maar het was voor iedereen zo. Gelukkig weten we na vele jaren wel hoe we een hoofddeksel stevig moeten bevestigen.
Het publiek liet ons dit alles snel vergeten toen er spontaan Anuna Matata Sing-Alongs ontstonden in de straten.
Dan weet je echt dat het goed zit. Ook respect voor het publiek dat ondanks het weer toch talrijk bleef kijken naar de stoet. Er zijn natuurlijk altijd dingen die anders uitdraaien dan gepland, maar we zijn méér dan tevreden met het resultaat dat we brachten..."
Achille:
"Ook ’s avonds was er de nodige ambiance. Meestal zijn we te vinden aan de pompier die ergens in de buurt van onze uitvalsbasis het Vredeplein staat, maar ook de markt en de ‘kaffeis’ staan ieder jaar op de planning. Zolang we ons maar verplaatsen als groep.
Over de uitslag kunnen we kort en bondig zijn. We waren héél tevreden!
We behaalden een 7e plaats vanuit ‘den B’, met een totaalconcept waarbij we zo goed als alles zelf fabriceren... ons hoor je niet klagen.
Bovendien moesten we alleen 6 C-groepen laten voorgaan, zij speelden uiteraard veel meer in op het voordeel van het lichteffect."
Achille:
"Enkele weken na carnaval kwam daar nog de extra erkenning van Oilsjt Mjoezik; ‘Beste stoetlieken 2020’ bij.
Na de massale media-aandacht hadden we er stiekem wel echt op gehoopt. De erkenning deed ons meer dan deugd!
Het fameuze clipje is ondertussen wel jammer genoeg door YouTube offline gehaald... auteursrechtelijke 'troubles'. Keerzijde van de ‘medaille’ zeker? De teller stond al op om en bij de 150.000 ‘views’, wat bijna ongezien is voor een Aalsters Carnavalliedje.
Wie het clipje nog wil zien, kan het zeker nog vinden. Het werd de weken voor en na carnaval duchtig gekopieerd via alle verschillende kanalen."
Achille:
"Naar goede gewoonte starten wij meteen na carnaval met een goedgevulde agenda vol buitenstoeten. Dit jaar in het bijzonder kwamen de aanvragen nét iets vlotter binnen. Ook andere carnavalsteden wouden een stukje ‘Anuna Matata’ in hun stoet.
De week dat we aan onze marathon buitenstoeten gingen beginnen, was daar... Gezondheid gaat voor!
In juli hebben we als alternatief onze 'Kip & Rib Delivery' gedaan. Een groot succes dat zéker voor herhaling vatbaar is.
Buiten hier en daar wat Oilsjt@Work-activiteiten was het dat voor het afgelopen jaar.
Er liggen wel wat activiteiten in de ‘ideeënschijf’, maar we wachten momenteel nog wat af. Op naar de toekomst!"
Achille:
"Wat carnaval 2022 gaat geven, is nog wat af te wachten.
Ik ga daar ook nog geen uitspraken over doen. We lopen in het felbegeerde C-gedeelte, dat brengt meteen wat extra druk met zich mee.
Dat je het nét iets beter wil doen dan voorgaande jaren is logisch, maar wij leggen onszelf geen extra druk op.
Kijk, we zijn een groep die zich nooit op voorhand hard gaat vastpinnen op bepaalde plaatsen, dan kan je uiteindelijk vooral bedrogen uitkomen...
We werken een concept uit op onze eigen, typische Stièndoeid-manier, en dat willen we ook zo houden. De laatste jaren hebben we ons niveau wat opgekrikt, zonder onze spirit te verliezen. We zullen er alleszins opnieuw staan!"
Achille:
"Eens een jaar géén carnaval is jammer, maar we zijn er niet rouwig om.
Een carnavalsjaar is intensief: buitenstoeten, eetfestijnen, afbreken, opnieuw opbouwen... Het een jaar rustiger aandoen is ook eens welkom. Dat geeft ons nét die extra drive om ons daarna weer te smijten. Toch blijven we veilig (online) in contact met elkaar, om de sfeer er toch wat in te houden. We moeten er gewoon even door.
Ons ledenaantal houden we altijd op het ‘gezonde’ aantal van 30 vaste leden.
We zijn ten slotte een kleine groep, het moet plezant blijven. Nieuwe leden moeten ook steeds de nodige portie Stièndoeid-DNA hebben. We zijn een eigenzinnige groep die sterk aan elkaar hangt, alle schakels moeten dus kloppen."
Achille:
"Een anekdote?
We hebben Anuna De Wever ‘herself’ meermaals aan de lijn gehad voor carnaval. Was ze tevreden met ons thema/liedje? Dat laten we in het midden. Laat ons zeggen dat haar gevoel voor humor toch niet 'dat' is... Het was haar alleszins niet ontgaan.
Ook zij kreeg heel wat reacties binnen na de release van ons liedje. Maar ze had respect voor wat we deden en haar familie en vrienden waren enthousiast over wat we brachten. Ze konden het wel smaken.
Er was even sprake dat ze naar de stoet ging komen... jammer maar helaas. Ze zal haar ode alleszins niet snel vergeten!
Om af te sluiten wil ik sowieso alle leden bedanken.
Van wagenteam, kostuumteam, tot zelfs ons eigen team ‘flexi’! Verschillende personen met elk hun eigen talenten, ideeën en visie... Niet altijd makkelijk om een harmonie hiertussen te vinden, maar we slagen er toch elk jaar in om met een sterk concept buiten te komen waarbij we alles van A tot Z intern uitwerken!
Carnavaleske groeten,
AKV Stièndoeid"
• Reportage: ©Carnavalaalstkoentje i.s.m. AKV Stièndoeid
• Foto's: ©Cris De Wolf, ©Bjorn Van Ryckeghem, ©Patrick De Boeck, ©Hans Stieperaere & ©Carnavalaalstkoentje
• Stièndoeid 2020 via 'Blog 2': KLIK
Abonneren op:
Posts (Atom)