EXCLUSIEVE EMAILLE BORDEN (PANELEN)
De Prinsengarde bracht het 2e van de 5 exclusieve 'Emaille Borden' uit!
Bram De Baere ontwierp na het eerste bord, dat de 50-jarige Aalsterse Gilles in de kijker zette, nu ook het 2e bord: een 'Ode aan Keizer Kamiel'
Woensdag 22 september stelde De Prinsengarde het voor aan pers en publiek in Het Volkshuis.
Bram De Baere:
"Ik heb gewerkt in de 'full color karikatuurstijl'.
Dus aandacht voor héél véél details en kleuren. Waarbij ik sowieso het volle vertrouwen kreeg van Frank en De Prinsengarde om er al mijn 'kunnen' in te leggen.
Een opdracht die ik uiteraard met hart en ziel aanvaardde. Het is de eerste keer dat ik dergelijk ontwerp moest maken (voor een verzamelobject in emaille).
Bij opdrachten voor een biermerk maakt men ook nadien emaille borden, maar dan is het een bord op basis van een bestaand ontwerp.
Hier is het specifiek voor De Prinsengarde gecreëerd.
Frank en ik hebben al meerdere ideeën uitgewisseld. We gaan 5 jaar lang dezelfde stijl behouden, met telkens een ander passend onderwerp.
Na De Aalsterse Gilles, is het nu Keizer Kamiel die 'in the picture' staat!"
5 jaar een 'Emaille Bord' (paneel) van 80 op 50 cm!
Prins Frank:
"Het idee kwam er na het 'bekijken' van mijn eigen collectie.
Ik beschik over emaille platen van Bergenbier, Safir, ... Zo borrelde het plots bij mij op.
Het hoeven niet steeds Nominetten of medailles te zijn, laat ons eens 'iets anders' durven doen. Daar komt het op neer.
Na De Aalsterse Gilles, kozen we voor Koizer Kamiel. Die staat erop afgebeeld als Prins (1963, 1966 en 1968) én als Keizer.
Het is bij ons weten de eerste keer dat 'Kamiel als Prins' verwerkt werd in een tekening.
Wat is nog nieuw? We hebben wimpels laten maken van zowel de tekening van vorig jaar (De Aalsterse Gilles) als van dit jaar (Kamiel Sergant).
Verder drukten we affiches van onze Koizer én die verschenen in verschillende formaten.
Kwaliteitsdrukwerk, want het werd gedrukt op de oude drukwijze, op dik papier en voorzien van teksten die verband houden met het leven van Kamiel.
Om het exclusief te houden, werd alles in (zeer) beperkte oplage gemaakt (100 tot 150 stuks, van de affiches maakten we er iets meer).
Op de carnavalsbeurs bieden we aan wat we (nog) in voorraad hebben, maar... op = op!"
Nogmaals, De Prinsengarde wou iets doen wat nog nooit in de Aalsterse carnavalsgeschiedenis voorkwam."
SFEERBEELDEN
• Reportage: ©Carnavalaalstkoentje
• Foto's: ©Silke Hermans
• Reportage Oilsjt Een Weireldstad: KLIK
• Reportage DRA: KLIK
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten