Welkom bij Carnavalaalstkoentje: uw dagelijkse portie Oilsjt Carnaval!! // De carnavalsstoet was van uitmuntend hoog niveau! Eirg, Bedesterd, De Schoitkitten en Pladasj wonnen élk in hun categorie! // De blog staat vol sfeerverslagjes: vanaf de 'Voorbereiding' en ons bezoek bij ALLE 71 de AKV's tot en met de Popverbranding en het 'Slotartikel'! // Aalst Carnaval 2024 was een plezante, vrij rustige editie! // Volg ook ons YouTube-kanaal 'Koentje75', met daarop veel nieuwe stoetclipjes, maar ook de Stoetfilms vanaf 2010! // Nico Poppe Leo is de 40e Arendprins! // Peter Van Keer stelde zich voor als Kandidaat-Prins Aalst 2025! // Ook het andere carnavalsnieuws zijn we niét vergeten! // Fan van de blog(s) & mediapartner AjoinPedia? Check dan zéker ook onze sociale media! // 'Weir leven mé giejl ons ❤️ vér Oilsjt Carnaval: aftellen naar de 95e editie op 2, 3 & 4 maart 2025!'

zaterdag 28 april 2018

Aalst Carnaval 2019 - Meyst is Kandidaat-Prins!


DE MEYST VER 2019

In een goedgevulde Carnavalskantine Halle 13, stelde Bart De Meyst zich, op woensdag 25 april 2018, voor als Aalsterse Kandidaat-Prins 2019!

'Meyst' is de naam, die iedereen al altijd gebruikt voor deze sympathieke kandidaat!
Hij wil én zal er een 'fantastisch' jaar van maken, 50 jaar nadat ook zijn vader kandidaat-Prins was!


Silke Hermans én Patrick De Boeck waren onze verslaggevers ter plaatse....

CAMPAGNELIEDJE



VOORSTELLING

'Meyst':
"Als ik me even moet voorstellen... Graag! 
Mijn naam is Bart De Meyst, in Aalst beter gekend als ‘Meyst’.
Geboren op 9 December 1982 in onze ajoinenstad en momenteel woonachtig in de Pachthofstraat te Gijzegem. En privé? Ik heb een relatie met Sien


In Augustus 2006 werd ik de trotse papa van een zoon die de naam Nuno kreeg.
Ondertussen is hij al een flinke tiener, die eveneens de carnaval microbe te pakken heeft en al jaren niet meer weg te denken is uit onze Aalsterse carnavalsstoet...


Een anekdote? Mijn naam 'Bart'!
Tsja, in de geburen van ons ma haar café was er 't Paviljoen en daar was er ne kleine die Bart noemde. Ons ma vroeg of ze die naam mocht gebruiken en ja, dat was 'oké'.
Ik heb dus letterlijk nog in 'zijn wieg' gelegen, de wieg van Prins Bart Van den Neste... "


'Meyst':
"Zelf kreeg ik het ‘Oilsjters bloed’ mee van mama Frieda Schoon en papa Alfons De Meyst.
Frieda, van wie de ‘roots’ in het Aalsters centrum liggen (Zonnestraat / Korte Zoutstraat / Hoogstraat = nu Louis D’Haeseleerstraat). Zij had in de jaren ’70 een café op de Grote Markt (Café Tiger).


Fons had zelf een eigen zaak met materiaal voor de sportvisser in de buurt van de watertoren en was vrijwillig brandweerman. Het lokaal van de brandweer was destijds in café Tiger en Fons was dus vaste stamgast, bij het vervolg moet ik ongetwijfeld geen tekening maken… ☺"


'Meyst':
"Op professioneel gebied ben ik werkzaam bij een grote Duitse leverancier van heftrucks en tal van andere logistieke systemen. Op de after-sales afdeling ben ik als ‘technical advisor & trainer’ verantwoordelijk voor de technische scholing van meer dan 100 buitendiensttechnici.
Tevens geef ik technisch advies aan klanten en technici voor het verhelpen van storingen aan de verschillende heftrucktypes."



'Meyst':
"Uiteraard is carnaval mijn grootste hobby, maar daarnaast volg ik ook al jaren de prestaties van Okapi Aalstar van op mijn vast zitje in het Forum. En ook het Piere Cornelisstadion is absoluut geen onbekend terrein.

De carnaval microbe zat er van jongs af aan al in en eind jaren ’90 liep ik mijn allereerste stoet met ‘De Toisers’.
Toen deze legendarische groep er mee ophield, maakte ik de overstap naar ‘De Poipeplekkers’ en wat later bij ‘Geloeif Mè Goed’.
Het was bij deze laatste groep dat ik mijn grootste teleurstelling ooit heb moeten meemaken. Toen in 2004 de wagen afbrandde in de loods aan de Tragel was ik lid van GMG.
Zoals algemeen geweten is, heeft deze zaak ons nog jarenlang achtervolgd en heel veel onzekerheid gebracht. 


Maar ook tegenslagen vormen deel van het leven, je leert de lessen en komt er sterker weer bovenop. Anno 2018 ben ik nu vooral blij opnieuw vooruit te kunnen kijken.
Na nog een passage bij ‘Schiefregt’oever’ ben ik sinds 2011 trots en fier lid van ‘Beschomt’."



'Meyst':
"Bij Beschomt vind ik de perfecte uitlaatklep om mij op tal van verschillende manieren artistiek uit te leven. Zo werk ik actief mee aan de jaarlijkse Beschomt-CD, serveer ik de mensen graag een overheerlijke wokschotel, maar vooral in de werkhallen kan ik mijn hartje ophalen.
Je vindt er me meestal met het lasscherm op, het ‘old-school’ uitplooien van metalen figuren is een techniek die ik als jonge snaak heb meegekregen en tot op de dag van vandaag is dit nog steeds mijn grootste ‘specialiteit’."



'Meyst':
"Ook ben ik al 20 jaar fervent medewerker van tal van kandidaten Prins Carnaval. Van decorbouwer, bediener van volgspotten, show medewerker tot zelf danser toe. 
Mijn getuige is de Nordin. Mijn campagneteam wil ik nu alvast even kort toelichten: een groep prachtige mensen, carnavalisten met een groot hart... Over de grenzen van groepen en rivaliteit heen.
Samen willen we  ons amuseren en tonen dat we een positief verhaal kunnen schrijven! Op naar een leuk jaar vol vriendschap en plezier! Daarover gaat het tenslotte...

Bijna alle aspecten van een verkiezingsshow heb ik dus van dichtbij meegemaakt. Behalve één rol die ik nog niet op mij nam… die van kandidaat zelf. 

Tijd om hier verandering in te brengen. Het lijkt me dan ook de logica zelve om het zelf eens te proberen en vooraan op het podium te staan en te schitteren.
Vandaar mijn beslissing om exact 50 jaar na mijn vader Alfons De Meyst, die in 1969 deelnam aan de prinsverkiezing, zelf kandidaat Prins Carnaval van Aalst te zijn in 2019."



'Meyst':
"Hopelijk zijn jullie nu wat meer te weten gekomen over mezelf en mijn campagne. Mag ik jullie tevens nog even inlichten over mijn komende activiteiten.
• Mijn eetfestijn op 15 en 16 september 2018. Dit zal doorgaan in SBS De Duizendpootjes, Binnenstraat te Aalst, alwaar ik iedereen graag verwelkom.
• Mijn campagnebal in oktober 2018. Meer info hierover zal eerstdaags bekend gemaakt worden.
Je kan mij steeds bereiken via het mailadres meystver19@gmail.com en je kan ook steeds de laatste stand van zaken volgen op mijn facebookpagina: Meyst ver 19

Mijn campagnelokaal is Bowling The New Cat, Vredeplein 7, te Aalst, wat de uitvalsbasis zal worden voor de komende weekends en maanden.
Carnavaleske groeten, Bart De Meyst"



Reportage: ©Patrick De Boeck, Silke Hermands & Kandidaat-Prins / Team De Meyst

• Foto's: ©Patrick De Boeck & ©Silke Hermans


Geen opmerkingen:

Een reactie posten