Welkom bij Carnavalaalstkoentje: uw dagelijkse portie Oilsjt Carnaval!! // Aalst Carnaval 2024 was een legendarische editie vol hoogtepunten! Eirg, Bedesterd, De Schoitkitten en Pladasj wonnen élk in hun categorie! // De blog staat vol sfeerverslagjes: vanaf de 'Voorbereiding' en ons bezoek bij ALLE 71 de AKV's tot en met de Popverbranding en het 'Slotartikel', maar ook alles wat erna kwam van 'Prijsuitreikingen' // Volg ook ons YouTube-kanaal 'Koentje75', met daarop veel nieuwe stoetclipjes, maar ook de Vollédige Stoetfilms vanaf 2010! // Op 5, 6 & 7 april genoot de Orendwoik van hun 41e Arendcarnaval, onder leiding van Prins Nico! // Peter Van Keer, Seppe Baeten & Johan 'Droeven Badmoesj' Pessemier stelden zich voor als kandidaten-Prins 2025! Binnenkort volgt Karel Van de Winkel 'De Sjalen' nog en zijn er al zeker 4 gegadigden om de 71e Aalsterse Prins Carnaval te worden! De Prinsverkiezing vindt plaats op zaterdag 17 oktober 2024! // De hertrekking voor de 95e stoet is een feit! In de (voorlopige) versie zonder stoppende AKV's, is 't Es Noig de stoetopener en mogen De Snotneizen afsluiten! // Fan van de blog(s) & mediapartner AjoinPedia? Check dan zéker ook onze sociale media! // 'Weir leven mé giejl ons ❤️ vér Oilsjt Carnaval: aftellen naar de 95e editie op 2, 3 & 4 maart 2025!'

zaterdag 25 januari 2020

Aalst Carnaval 2020 - Werner of Yvan? Wie wordt de 68e Aalsterse Prins?


WIE WORDT DE 68e OILSJTERSE PRINS CARNAVAL?

Werner Kinoo en Yvan De Boitselier strijden op zaterdag 25 januari voor de titel van Prins Carnaval!

Met geboortejaren 1967 (Yvan) en 1969 (Werner) heeft Aalst een pak ervaring op het podium staan van de Florahallen, als kandidaten-Prins 2020.

Wanneer in de vroege ochtend van 26 januari de 68e Prins de scepter overhandigd krijgt van zijn voorganger Prins Meyst, staat het 'getal 3' centraal!

Vast staat dat beide heren al lang bewezen hebben wat ze waard zijn en waar ze voor staan.
Met achter hen telkens een bijzonder sterk team, mogen we minstens rekenen op 2 zinderende finales!



WERNER KINOO


Werner:
"Wie ik ben?
Werner Kinoo, 50 jaar, kapper van beroep en bekend als Oilsjteneer die zich graag smijt op een podium!

Ik heb eerst, samen met mijn vader, verschillende jaren meegelopen bij een losse groep. Nadat hij (Popoll) Prins Carnaval werd, sloot ik me aan bij De Schoimers, een legendarische grote groep, waarvan ik 12 jaar lid was.
Nadien werd ik een Popolleken, de groep waarbij ik nu nog steeds erg actief ben.
Eerste podiumervaring heb ik opgedaan met het AKV en de Oilsjtersen Auvend.
Nadien met verschillende kandidaten-prins carnaval zowel voor Aalst, als voor de Arend.
Tal van optredens gedaan tijdens carnavalbals, presentatie van carnavalbals, campagnebals, afscheidsbals...

Waarom ik meedoe in 2020?
Omdat het plezant is, daarom! Ik zing graag een liedje, ik amuseer mij nog steeds énorm en... ik had het aangekondigd!
Nadat ik erin slaagde om na 1994, ook in 2014 Prinsj te zèn (20 joor tissen), heb ik plechtig beloofd op mijn afscheidsbal begin 2015, om het in 2020 'vedrom' te proberen.
Ik heb woord gehouden!"


YVAN DE BOITSELIER


Yvan:
"Ja, het is nu of nooit...
Wie ik ben? Yvan, 52 jaar en in het dagelijks leven kok en begeleider bij vzw Schoonderhage.

Mijn vader was mijn idool, mijn vriend, mijn icoon, maar ik wil niet teren op zijn succes. Hij werd Prins in 1967 (mijn geboortejaar) en 1970.
Grootvader Fransky werd 3x Prins in 1954; 1955 en 1956. Hij werd de eerste Keizer Carnaval.
In 1991 en 2000 lukte het niet, nu hoop ik van wel...
Ooit al verliezend kandidaat tegen Prins Michelleken (Heck) in 1991 en ik was één van de vijf die een gooi deden naar de titel van Prins in het magische jaar 2000. Bart won toen.

Het was ook nét Bart Van Den Neste, de Prins van 2000, die in 2018, op het afscheidsbal van prins Raf tegen mij is beginnen praten. Hij zei dat ik het nog eens moest proberen.
Ik dacht dat hij zot geworden was. Maar het verhaal ging de ronde dat ik nog eens zou meedoen en dat is dan een eigen leven gaan leiden.
En wanneer je dan de juiste mensen aanspreekt of nog beter... zij mij, dan besef je: dit is serieus...

Allen 'fan van Yvan', maar ik ben en blijf een eenvoudige kandidaat...
Het was een tof campagnejaar met veel vriendschap!
Carnaval is me met de paplepel ingegeven, het is mijn leven en ja, ik wil graag jullie Prins worden in 2020!"


TERUGBLIK OP HET CAMPAGNEJAAR

• Wie is Yvan? KLIK / Campagnebal Yvan: KLIK
• Wie is Werner? KLIK / Campagnebal Werner: KLIK
• Lintoverhandiging: KLIK
• Race tickets voor Verkiezing Prins Carnaval werd emotionele rollercoaster!
• Werner nr. 1, Yvan nr. 2: Kandidaten-Prins kregen hun nummer!
Reportage: ©Carnavalaalstkoentje
Foto's: ©Silke Hermans

We wensen beide heren véél succes toe!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten