Welkom bij Carnavalaalstkoentje: uw dagelijkse portie Oilsjt Carnaval!! // Aalst Carnaval 2024 was een legendarische editie vol hoogtepunten! Eirg, Bedesterd, De Schoitkitten en Pladasj wonnen élk in hun categorie! // De blog staat vol sfeerverslagjes: vanaf de 'Voorbereiding' en ons bezoek bij ALLE 71 de AKV's tot en met de Popverbranding en het 'Slotartikel', maar ook alles wat erna kwam van 'Prijsuitreikingen' // Volg ook ons YouTube-kanaal 'Koentje75', met daarop veel nieuwe stoetclipjes, maar ook de Vollédige Stoetfilms vanaf 2010! // Peter Van Keer, Seppe Baeten, Johan 'Droeven Badmoesj' Pessemier & Karel 'Sjalen' Van de Winkel, stelden zich voor als kandidaten-Prins 2025! Zo zijn er 4 gegadigden om de 71e Aalsterse Prins Carnaval te worden! De Prinsverkiezing vindt plaats op zaterdag 19 oktober 2024! // Op 5, 6 & 7 april genoot de Orendwoik van hun 41e Arendcarnaval, onder leiding van Prins Nico! // De hertrekking voor de 95e stoet is een feit! In de (voorlopige) versie zonder stoppende AKV's, is 't Es Noig de stoetopener en mogen De Snotneizen afsluiten! // Dit voorjaar bezochten we opnieuw de Carnavalsacademie. Zowel 'foamhoed maken' als 'isomo sculpturen'! // Steve van Carnavalskantine Halle 13 neemt afscheid van de job na 9 bijzondere jaren! // Fan van de blog(s) & mediapartner AjoinPedia? Check dan zéker ook onze sociale media! // 'Weir leven mé giejl ons ❤️ vér Oilsjt Carnaval: aftellen naar de 95e editie op 2, 3 & 4 maart 2025!'

maandag 30 november 2020

Aalst Carnaval - DAK-Fotograaf Ludwig 'Loeken' verkoopt opnieuw lintjes voor het goede doel!

VOOR HET GOEDE DOEL

DAK-fotograaf Ludwig 'Loeken' Coessens, verkoopt ook dit jaar opnieuw lintjes voor het goede doel!

De opbrengst schenkt hij trouw aan WZC OLV Ten Rozen!

lancering van het verzamelblad & de nieuwe lintjes
HART VAN GOUD

Loeken:
"Mijn gezicht kent men in Aalst wel, Ludwig 'Loeken' van DAK.
Met plezier probeer ik elk jaar ons uniek vastelauvedfeest in beeld te brengen voor het nageslacht, samen met mijn DAK-collega's.
In mijn vrije tijd tijdens de rest van het jaar, ben ik eveneens natuurfotograaf en bracht ik reeds een prachtig fotoboek uit.

Maar ik heb er voor het 4e jaar een 'jobken' bijgenomen!
Toen mijn moeder ziek werd en aldus opgenomen in WZC OLV Ten Rozen, kon ik ook achter de schermen van zo'n centrum kijken.

In zo'n rust- en verzorgingstehuis is alle hulp welkom!
Zowel qua handen, als financieel. En ik wou een positieve impuls geven aan haar afdeling.
Mijn eerste gedacht was een lintje te verkopen en de opbrengst te schenken aan het onderzoek naar de ziekte van Alzheimer en dementie.
Maar da's een druppel op een hete plaat. Daarbij weet je niet hoe concreet je bijdrage wel is.
Daarom liever een opbrengst die rechtstreeks gebruikt kan worden..."


De lancering vorig jaar, 'betere tijden' in de werkhallen!
Loeken:
"Ik ging indertijd op zoek naar een tekenaar en kwam toen terecht bij Dennis De Wolf.
Daarna liet ik het ontwerp inkleuren en we kozen er dan één kleur uit om te laten maken.
Vierde jaar, dus... vierde kleur.

Niet alleen is opnieuw een lintje te koop voor €2,5. Dit keer, hoe kan het ook anders, gaat het om een tekening met een mondmaskertje.
In héél beperkte oplage verkoop ik voor het 2e opeenvolgende jaar ook verzamelbladen. De prijs daarvan is 10 euro'loekes', je krijgt daarvoor een groot en een klein lintje samen...

Grote onbekende was het aan de man/vrouw brengen. Maar ook dat loopt verrassend vlot.
Het eerste plan was het blad en het 'losse lintje' te lanceren bij de boekvoorstelling van DAK. Omdat die activiteit een 'lightversie' werd (enkel het afhalen van het carnavalsboek op afspraak bij de drukkerij bleef over), kreeg ik de toestemming om het daar aan te bieden. Er hapten al mensen toe."


Interesse? Mail via: ludwig.coessens@telenet.be

De overhandiging van de cheque 2019-2020:
Loeken:
"Vele carnavalisten kopen ook 2 lintjes.
Eén om aan te doen bij de 'collectie' op hun kostuum of muts én eentje om meteen in hun verzamelalbum te stoppen.
Ik heb een jaarlijkse opbrengst in gedachten van €500.
Die som kon ik de jongste jaren persoonlijk overhandigen aan WZC Ter Rozen!
Zij waren tevreden, ik ook...
Zeker in deze tijden waarin WZC's het héél erg moeilijk hebben door corona."


Ludwig te gast op de radio:

Loeken:
"Op zaterdag 28 november was ik te gast bij Patrick Barrez in zijn radioprogramma op Oilsjt Mjoezik.
Een ergotherapeute van WZC OLV Ten Rozen vergezelde me en vertelde aan de luisteraars waaraan men de opbrengst besteedt.
Demente personen genieten vaak van prikkels (voelen, ruiken, horen...) en hebben baat bij therapieën, waarbij men gebruik maakt van bv. voelboekjes.
Het zijn dit soort didactische zaken die men graag wil aankopen.

Het doet iets als je gelukkige mensen ziet...
Met een 'klein initiatief' kun je grote dingen bereiken!"

Reportage / Interview: ©Carnavalaalstkoentje
Foto's: ©Carnavalaalstkoentje & ©Ludwig 'Loeken' Coessens

Geen opmerkingen:

Een reactie posten