Welkom bij Carnavalaalstkoentje: uw dagelijkse portie Oilsjt Carnaval!! // De carnavalsstoet was van uitmuntend hoog niveau! Eirg, Bedesterd, De Schoitkitten en Pladasj wonnen élk in hun categorie! // De blog staat vol sfeerverslagjes: vanaf de 'Voorbereiding' en ons bezoek bij ALLE 71 de AKV's tot en met de Popverbranding en het 'Slotartikel'! // Aalst Carnaval 2024 was een plezante, vrij rustige editie! // Volg ook ons YouTube-kanaal 'Koentje75', met daarop veel nieuwe stoetclipjes, maar ook de Stoetfilms vanaf 2010! // Nico Poppe Leo is de 40e Arendprins! // Peter Van Keer & Seppe Baeten stelden zich voor als Kandidaten-Prins Aalst 2025! Binnenkort volgen Johan & Sjalen nog! // De hertrekking voor de 95e stoet is een feit! In de (voorlopige) versie zonder stoppende AKV's, is 't Es Noig de stoetopener en mogen De Snotneizen afsluiten! // Fan van de blog(s) & mediapartner AjoinPedia? Check dan zéker ook onze sociale media! // 'Weir leven mé giejl ons ❤️ vér Oilsjt Carnaval: aftellen naar de 95e editie op 2, 3 & 4 maart 2025!'

woensdag 26 februari 2014

Bram De Baere ontmoet Keizer Kamiel! / Aalsterse roots vol creatief talent! *INTERVIEW*

(Foto ©Bram De Baere)

Creatievelingen uit het Aalsterse Carnavalswereldje,
ooit verdienen ze alle aandacht op deze blog!
Zo ook Bram De Baere, graficus.
Woont in Leuven, maar heeft een flinke dosis 'Aalsterse roots' in zijn bloed.
Hij 'barst van ontwerptalent'!


Carnavalaalstkoentje sprak met hem...


KEIZER KAMIEL


Met een briljante affiche, op de cover gesierd door een trotse, ajuindragende Keizer Kamiel Sergant,
werd Bram de Baere net niet de laureaat van de 'Carnavalsaffiche-ontwerpwedstrijd 2014'


Bram zocht Keizer Kamiel op en toonde hem z'n affiche!

Bram:
"Ik mocht op bezoek komen, maar lang blijven kon uiteraard niet.
Keizer Kamiel was érg trots op de affiche en vond het 'goed gemaakt'...
Een ongelofelijke man, wat heb ik respect voor hem!"



AFFICHES

(Foto ©Bram De Baere)

Carnavalaalstkoentje:
"Je ontwierp wel meer affiches, zo won je in 2004 en 2010..."

Bram:
"Dat is mijn ding hé: ik heb een idee, bouw het op en wanneer ik het zie zitten en het scoort dan ook nog...
Ik won de ontwerpwedstrijd van 2004 en 2010..."



KARIKATUREN

(Foto ©Bram De Baere)

Carnavalaalstkoentje:
"Eén van je sterkste punten zijn je 'karikaturen'...?"

Bram:
"Sommige mensen hebben nu eenmaal een 'hoofd' dat al een karikatuur op zich is!
Ik ontwerp dat graag en ja, ze lijken er wel op hé.
Maar de 'karaktertrekken' moeten wel kloppen en dat lukt me (meestal)..."



KOPPEN

(Foto ©Bram De Baere)

Carnavalaalstkoentje:
"Hier in de werkhallen staat werk van jouw hand?"

Bram:
"Laat me je verbeteren:
er staat werk dat ik ooit ontworpen heb!
Ik teken de 'kop' en het is de isomosnijder die ze uitwerkt.
Maar het ontwerp (de 'basis') is van mijn hand, dat klopt.
En ja, daar ben ik best 'trots' op!"


(Foto ©Carnavalaalstkoentje: Bram bij één van z'n ontwerpen)

We danken Bram voor de vlotte medewerking aan dit artikel!

Website van Bram, KLIK HIER 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten