Welkom bij Carnavalaalstkoentje: uw dagelijkse portie Oilsjt Carnaval!! // De carnavalsstoet was van uitmuntend hoog niveau! Eirg, Bedesterd, De Schoitkitten en Pladasj wonnen élk in hun categorie! // De blog staat vol sfeerverslagjes: vanaf de 'Voorbereiding' en ons bezoek bij ALLE 71 de AKV's tot en met de Popverbranding en het 'Slotartikel'! // Aalst Carnaval 2024 was een plezante, vrij rustige editie! // Volg ook ons YouTube-kanaal 'Koentje75', met daarop veel nieuwe stoetclipjes, maar ook de Stoetfilms vanaf 2010! // Nico Poppe Leo is de 40e Arendprins! // Peter Van Keer stelde zich voor als Kandidaat-Prins Aalst 2025! // Ook het andere carnavalsnieuws zijn we niét vergeten! // Fan van de blog(s) & mediapartner AjoinPedia? Check dan zéker ook onze sociale media! // 'Weir leven mé giejl ons ❤️ vér Oilsjt Carnaval: aftellen naar de 95e editie op 2, 3 & 4 maart 2025!'

woensdag 11 juni 2014

Ingrid verzamelt een 2.000 euro in voor GMG! / Café 'De Gaadvis' mag GMG gratis uitbaten!

(met een 'banner' ontworpen door Carnavalaalstkoentje steunden we Ingrid enkele keren)


Ingrid Roelandt van Patisserie Edelweiss deed op zondag 1 juni via deze blog (en later ook via de dagbladen) een oproep naar solidaritiet onder handelaars ten voordele van Geloeif Mè Goed.

BIJNA 2.000 EURO

De elf Aalsterse handelszaken die meewerkten aan het project verzamelden samen een kleine 2.000 euro!
Velen zetten een collectebus en gaven ook zo'n 5% van hun opbrengsten af ten voordele van de carnavalsvereniging!

Ingrid Roelandt is ontzettend tevreden!
Eén van de acties (jeugdhuis Allewin) loopt ook nog volgend weekend, 
maar de tussenbalans is zeker niet slecht.

Ingrid: (reactie aan Carnavalaalstkoentje):
"Ik ben uiteraard erg tevreden! 
Maar ik wou graag nog even doorgaan en ook deze week een vervolg maken op de actie.
Ik contacteerde nog een 15-tal andere zaken,  zelfs 'grote bedrijven'
maar telkens was de reactie dat ze 'vorig jaar al meededen'...
Maar goed, ik kon het maar vragen hé...
Ik had de actie graag verlengd gezien en nog meer gegeven,
ik had eerlijk toch een 5.000 euro in mijn hoofd.

Maar ik ben ontzettend dankbaar dat ik die mensen kon helpen!"

Met een voorlopig tussentotaal van bijna 2.000 euro mogen we Ingrid erg dankbaar zijn voor haar inzet!


GAADVIS

Ingrid: (reactie aan Carnavalaalstkoentje):
"Ik heb hen (GMG) vandaag in contact gebracht met bierhandel Podevijn
en ze mogen van hem 'De Gaadvis' (Rozemarijnstraat) open houden!
Ze moeten geen huishuur en geen electriciteit, gas of water te betalen...
Alleen, alles van drank moet wel van hem komen natuurlijk...
Amai dat vind ik een zeer mooi voorstel!"


AKV Geloeif Mè Goed moet dit voorstel nog bestuderen,
vooral naar 'persoonlijke haalbaarheid'.
Maar voorlopig is men erg gecharmeerd!

GMG steunen? Dat kan nog steeds!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten