Welkom bij Carnavalaalstkoentje: uw dagelijkse portie Oilsjt Carnaval!! // De carnavalsstoet was van uitmuntend hoog niveau! Eirg, Bedesterd, De Schoitkitten en Pladasj wonnen élk in hun categorie! // De blog staat vol sfeerverslagjes: vanaf de 'Voorbereiding' en ons bezoek bij ALLE 71 de AKV's tot en met de Popverbranding en het 'Slotartikel'! // Aalst Carnaval 2024 was een plezante, vrij rustige editie! // Volg ook ons YouTube-kanaal 'Koentje75', met daarop veel nieuwe stoetclipjes, maar ook de Stoetfilms vanaf 2010! // Nico Poppe Leo is de 40e Arendprins! // Peter Van Keer stelde zich voor als Kandidaat-Prins Aalst 2025! // Ook het andere carnavalsnieuws zijn we niét vergeten! // Fan van de blog(s) & mediapartner AjoinPedia? Check dan zéker ook onze sociale media! // 'Weir leven mé giejl ons ❤️ vér Oilsjt Carnaval: aftellen naar de 95e editie op 2, 3 & 4 maart 2025!'

woensdag 7 december 2016

Carnavalisten en Toezichters zorgen voor kerstsfeer in BAKA!

Foto's: De Carnavalisten van BAKA

DE BAKA FAMILIE

Heel veel warmte en licht in de huiskamers,
op het werk misschien ook...

Maar wat met BAKA?
Sinds 7 december bloeit de kerstsfeer open...


Toezichter Guyken:
"Dit is toch wel fijn, Kerst voor iedereen!
Deze mensen hebben zoveel meegemaakt,
hun '2e thuis' verloren in die verschrikkelijke brand
en nu zaten we hier al enkele maanden samen...

Zelf ben ik grote voorstander van warmte en sfeer...
Dus gooide ik het idee van 'heeft er iemand een boom op overschot'.

Die van Zwisj kwamen af met een exemplaar van 4,5 meter, maar dat was wel wat teveel van het goede.
Nu brachten ze ene mee, die een stuk groter is dan mij, maar nog binnen de perken:
een 2 meter schat ik zo...
Ik had nog wat versiering mee,
want dat doe ik graag he..."


Foto's: Guyken aan de Werkhallen Hoge Vesten (2014)

Toezichter Guyken:
"Er hangt al wel wat in de BAKA-kerstboom,
ballen en lichtjes.
Maar ik mis toch nog wat slingers....
Mocht iemand er teveel hebben?

Of nen kartonnen os en ezel *lacht*"


Toezichter Guyken:
"Hoe de sfeer hier te beschrijven valt?
Eigenlijk vormen we één grote familie!
Allemaal samen, dicht bij elkaar...

Weet je aan wat het me doet denken?
Aan de legendarische Couverture-sfeer.
Dat gevoel heb ik hier al dikwijls gehad!"



Toezichter Guyken:
"Ik , Paroi en Herman, alle 3 hadden we het idee dat er hier een eigen sfeer heerst.
Een warme, gezellige sfeer.
Met warme, gezellige mensen...
En dat is ook zo belangrijk!

We proberen er hier dagelijks het zo goed mogelijk te doen.
Zonder internet!
Maar 'met elkaar'..."



'Steirk', AKV Zwisj:
"Ja, rond de kerstboom zitten is toch zo wat een familiemoment hé.
Na de miserie die we allemaal gekend hebben is et toch wel leuk om is te laten zien dat we er voor
elkaar zijn en dat we eigenlijk één grote familie zijn.
Onder het motto:
'WEIR ZEN OILSJT, WEIR ZEN ÉÉN'!"


Met dank aan de carnavalisten van BAKA!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten