Welkom bij Carnavalaalstkoentje: uw dagelijkse portie Oilsjt Carnaval!! // De carnavalsstoet was van uitmuntend hoog niveau! Eirg, Bedesterd, De Schoitkitten en Pladasj wonnen élk in hun categorie! // De blog staat vol sfeerverslagjes: vanaf de 'Voorbereiding' en ons bezoek bij ALLE 71 de AKV's tot en met de Popverbranding en het 'Slotartikel'! // Aalst Carnaval 2024 was een plezante, vrij rustige editie! // Volg ook ons YouTube-kanaal 'Koentje75', met daarop veel nieuwe stoetclipjes, maar ook de Stoetfilms vanaf 2010! // Nico Poppe Leo is de 40e Arendprins! // Peter Van Keer stelde zich voor als Kandidaat-Prins Aalst 2025! // Ook het andere carnavalsnieuws zijn we niét vergeten! // Fan van de blog(s) & mediapartner AjoinPedia? Check dan zéker ook onze sociale media! // 'Weir leven mé giejl ons ❤️ vér Oilsjt Carnaval: aftellen naar de 95e editie op 2, 3 & 4 maart 2025!'

dinsdag 1 januari 2019

Aalst Carnaval 2019 - Wa wensjte nen Oilsjteneer? Prins Alex en kandidaten Meyst en Massi wensjen eir... Ne Goeie Carnaval!


WA WENSJTE NEN OILSJTENEER?!

We vroegen het aan 3 prominenten waarmee we al bijna een gans jaar 'op stap' zijn...

Prins Alex 2018 staat nu nog in de spotlights, maar, de 2 Kandidaten-Prins 2019 willen uit zijn schaduw treden! 
En, hebben ook voor al onze bloglezers hun nieuwjaarswensen...


Prins Alex:
"Het jaar is effectief voorbij gevlogen, de driedaagse was hét hoogtepunt. Je wordt geleefd, dat klopt.
Maar toch probeer je ervan te genieten.
Het memorabelste moment is als ze uw naam afroepen als Prinsj, want die avond moést het gebeuren: het was nu of nooit en ik won.
Belangrijk is dat je niet kan omschrijven wat er door je heen gaat. Dat moment op dat podium met de scepter in uw handen, de dankbaarheid van en voor je team en uw supporters die je letterlijk op handen dragen...
Ik heb na carnaval ook nog mijn opdrachten vervuld: bezoek aan rusthuizen, dan officiële activitoiten en een heleboel fuiven en eetfestijnen, het ganse jaar door!
Alles liep goed, ook dankzij de mensen die me van dichtbij omringd hebben: mijn vriendin, mijn ouders, mijn carnavalsgroep en de kammeroden.
Ik kan ze niet genoeg bedanken!

Binnenkort dan het afscheid met mijn bal op 19 januari.
Iedereen is van harte welkom in het Forum. We gaan er nog eens een 'lap' op geven!
's Namiddags een kinjerfoif: de bedoeling is dat de kinderen zich amuseren, voor sommige misschien hun eerste stapjes in de carnavalswereld.
Dat ze het plezant vinden... Zij zijn de volgende generatie, ooit moet de jeugd het overpakken.
Er is een podium, ik zal zélf ook DJ zijn en er is de wedstrijd van 't stad: wie een 'talent' heeft, kan zich melden op de website en zijn ding doen en... zo een plaats winnen op het Ros Balatum!

Ik heb ook mijn inbreng gehad: het zal 'typisch Alex' zijn. Emotioneel, maar ik heb mogen meewerken aan 90%...
Dus heb ik er een goed gevoel bij en de week erop, ja, dan is het écht afscheid. Da's waar, dan weten we wie me opvolgt. Maar wie het ook is, ik heb er alle vertrouwen in dat het 2 goede kandidaten zijn en dat ze een waardige Prins kunnen zijn voor onze stad.

Ik wens dus alle carnavalisten het allerbeste voor het nieuwe jaar en uiteraard, want voor een Oilsjteneer begint en eindigt het jaar met vastelauved, ne goeie carnaval!"



Kandidaat-Prins Meyst:
"Toen ik de prins vroeger zag, was dat voor mij een 'popster', je keek ernaar op...
Met al mijn 'onnozelheid' heb ik er jaren op gewacht... Komt er een goed moment? Maar het 'bleef hangen'.
Het beestje was aan het kriebelen, ging nooit weg...

En plots was dit hét goede moment: me aangeven als kandidoot 2019!

Mijn jaar zal bepaald worden door die ene show van 20 minuten, die 26e januari.
Die 20, 25 minuten kunnen ze niet afpakken. Ik ga ervan genieten en enorm hopen nadien beloond te worden, al ben je nooit zeker.
Da's nu eenmaal competitie...

En in de namiddag telt ook je theoretische kennis van stad en carnaval, net als het belang van de publieksstem... Op élk vlak moet het meezitten.
Ik weet dat ik er veel ga voor doen... En ik wil liefst niemand teleurstellen.
Je bent met twee... Je hebt 50% kans. Punt.
 
Voor iedereen die het wil weten: geniet zoveel je kan!!
Een 'nieuw' jaar begint voor ons met carnaval, een 'Oilsjters joor' dan toch.
Het belangrijkste is een goede gezondheid. En omringt worden door familie en vrienden.

U amuseren zoveel je kunt en gelukkig zijn met kleine dingen!!

Voor veel Oilsjteneers maakt vastelauved heel veel uit van het leven.
Maar, je moét vieren en ook weten dat élke (andere) dag een dag is die je zelf moet maken!

Eire kandidoot, Meyst!"



Kandidaat-Prins Massi:
"Twee jaar terug, toen Raf prins was, zag ik dat evolueren. Van een 'zot gedacht' naar een 'wat als?'
Ik maakte die campagne van héél dicht mee: in  mijn omgeving, carnavalsgroep, vriendenkring...
Raf werd Prinsj en ik kreeg het besef...
Waarom zou ik dat niet riskeren? 'Gij zijt zot' zei ik tegen mezelf en ja, toch beslist het te 'doen'!
Laten zien wat ik zélf kan!

Feit is,  als prins willen regeren, wil zeggen 3 dagen het gevoel intensief beleven!
De stoet, de tribune, op andere manier meegaan en carnaval beleven...
Je werd als kandidaat al een stuk 'geleefd', je kan nog jezelf zijn en plots moet je je bewijzen.
Maar na mijn campagnebal had ik het gevoel dat ik er 'klaar' moét voor zijn.
Veel repeteren, nadenken, bijsturen, streven naar het best mogelijke en dat dan brengen voor een groot publiek, da's mijn wens...

Inderdaad, elk 50% kans, dus moet ik mijn kansen grijpen! Punten voor de vaste proef, de zaal en het volk en ... je show!
Je hebt een gans jaar meegemaakt al, veel mensen leren kennen je houdt er heel veel vrienden aan over.
Je kunt alleen maar je best doen, wat er ook gebeurt, aan iedereen een fantastische vastelauved!
Amuseer jullie... En laat carnaval een uitlaatklep zijn... Geniet!!

Feit: naar familie toe alles wensen wat je wilt, ook al vanaf 'niefjoor'.
Familie en kammeroden, da's toch belangrijk: mensen die er zijn voor jou, je omringen en samen vieren! Het mooiste wat er is...

Eire kandidoot, Massi!"


Ook 'team Carnavalaalstkoentje' en al onze partners, wensen u een spetterend 2019 & ... Ne Goeie Carnaval!

Aalst Carnaval 2018 in één Filmpje:



Elk joor rond de niefjoorsdaugen
Vraugen mé de miejste mensjen
Altéd just dezelfste vraugen
Wa ‘k emmen a et liefste wensjen
Wa wensjte nen Oilsjteneer?
Da’s na toch zu moeilék ni!
Ge wetj toch woor da’t Oisjteneers mé eir gedachten ten verzonken zén!

Ne goeie Carnaval
Ten es mé joor geslaugd
Da d’es genoeg vér moi… echt woor - echt woor
Ne goei Carnaval
Dades wa nen Oilsjt’neer vraugt
Vér just nen dag of droi... per joor


Reportage: Carnavalaalstkoentje
Foto's: ©Silke Hermans & ©Carnavalaalstkoentje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten