Welkom bij Carnavalaalstkoentje: uw dagelijkse portie Oilsjt Carnaval!! // De carnavalsstoet was van uitmuntend hoog niveau! Eirg, Bedesterd, De Schoitkitten en Pladasj wonnen élk in hun categorie! // De blog staat vol sfeerverslagjes: vanaf de 'Voorbereiding' en ons bezoek bij ALLE 71 de AKV's tot en met de Popverbranding en het 'Slotartikel'! // Aalst Carnaval 2024 was een plezante, vrij rustige editie! // Volg ook ons YouTube-kanaal 'Koentje75', met daarop veel nieuwe stoetclipjes, maar ook de Stoetfilms vanaf 2010! // Nico Poppe Leo is de 40e Arendprins! // Peter Van Keer stelde zich voor als Kandidaat-Prins Aalst 2025! // Ook het andere carnavalsnieuws zijn we niét vergeten! // Fan van de blog(s) & mediapartner AjoinPedia? Check dan zéker ook onze sociale media! // 'Weir leven mé giejl ons ❤️ vér Oilsjt Carnaval: aftellen naar de 95e editie op 2, 3 & 4 maart 2025!'

dinsdag 8 januari 2019

Guy Claus legde de eed af als gemeenteraadslid en had daarvoor wél 'de juiste papieren'...."Ik zweer da'k verig joor ne goeie Prinsj Carnaval was geweist!"


CARNAVALIST GUY CLAUS IS VOORTAAN GEMEENTERAADSLID

Guy Claus zorgt voor opmerkelijke 'eedaflegging'!

'Guyken, Guyken', zijn naam stond als een huis en hij was bijzonder populair als Kandidaat-Prins, toch viel in september 2017 alles in duigen, door één fout uit zijn verleden...

Een fout waardoor je in Aalst géén Prins Carnaval mag worden, maar...  wél gemeenteraadslid.


Tijdens de installatie van de nieuwe Aalsterse gemeenteraad liet hij zich even horen...


Guy werd verkozen voor zijn partij Vlaams Belang en behaalde liefst 724 voorkeurstemmen!

Op 7 januari 2019 vertelde hij volgende woorden, nét voor zijn officiële eedaflegging...

Guy Claus:
"Ik zweer da'k verig joor ne goeie Prinsj Carnaval was geweist!"

Guy heeft steeds het hart op de juiste plaats...


Ook tijdens zijn persconferentie na de weigering van zijn kandidatuur, had hij het al over het strenge(re) reglement om Prins te mogen worden, dan een officieel mandaat te mogen uitoefenen...

Guy:
"Iedereen weet wie ik ben.
In 2004-2005 heb ik een faillissement gehad, dat wist ik...

Had ik het geweten...
Tsja... als mensen uit mijn omgeving, ook met kennis van zaken, zegden dat het geen probleem is?
Wie ben ik? Ik mag rijden met grote voetbalploegen: Manchester United, Bayern München, tot de Rode Duivels toe en alle andere wereldploegen.
In de politiek gaan zou ik wél mogen en ja, wie weet... doe ik dat ooit...
Maar 3 dagen op het feest van lach en spot als Prins?
Dat mag niet, daarvoor heb ik niet de 'juiste papieren'..."



Reportage: Carnavalaalstkoentje
Foto's: ©Carnavalaalstkoentje, Guy Claus en Patrick De Boeck

Geen opmerkingen:

Een reactie posten