Welkom bij Carnavalaalstkoentje: uw dagelijkse portie Oilsjt Carnaval!! // Aalst Carnaval 2024 was een legendarische editie vol hoogtepunten! Eirg, Bedesterd, De Schoitkitten en Pladasj wonnen élk in hun categorie! // De blog staat vol sfeerverslagjes: vanaf de 'Voorbereiding' en ons bezoek bij ALLE 71 de AKV's tot en met de Popverbranding en het 'Slotartikel', maar ook alles wat erna kwam van 'Prijsuitreikingen' // Volg ook ons YouTube-kanaal 'Koentje75', met daarop veel nieuwe stoetclipjes, maar ook de Vollédige Stoetfilms vanaf 2010! // Peter Van Keer, Seppe Baeten, Johan 'Droeven Badmoesj' Pessemier & Karel 'Sjalen' Van de Winkel, stelden zich voor als kandidaten-Prins 2025! Zo zijn er 4 gegadigden om de 71e Aalsterse Prins Carnaval te worden! De Prinsverkiezing vindt plaats op zaterdag 17 oktober 2024! // Op 5, 6 & 7 april genoot de Orendwoik van hun 41e Arendcarnaval, onder leiding van Prins Nico! // De hertrekking voor de 95e stoet is een feit! In de (voorlopige) versie zonder stoppende AKV's, is 't Es Noig de stoetopener en mogen De Snotneizen afsluiten! // Fan van de blog(s) & mediapartner AjoinPedia? Check dan zéker ook onze sociale media! // 'Weir leven mé giejl ons ❤️ vér Oilsjt Carnaval: aftellen naar de 95e editie op 2, 3 & 4 maart 2025!'

maandag 25 april 2016

Aalst Carnaval telt 4 Kandidaten-Prins in 2017: Wij stellen ze voor! *UPDATE / DE KICK-OFF INTERVIEWS*

 Foto's: ©Carnavalaalstkoentje: Prins Dennis & 5 kandidaten 2017

KANDIDOTEN 2017

Het rijk van Prins Dennis...
maar net als vorige jaren, richten we onze blik op de toekomst.

Wie zijn de Kandidoten-Prinsj van Oilsjt in 2017?

Carnavalaalstkoentje stelde ze als eerste aan u voor!


VIJF VERHALEN

Liefst 5 namen bevestigden hun deelname!

Hun verhaal? Wat is hun 'geschiedenis' en waarom doen ze mee?
En vooral... hoe kijken ze uit naar hun campagnejaar...

Een overzicht met 5 uitgebreide interviews, gemaakt samen met de kandidaten zelf...

Maar op 19 september bevestigde het stadsbestuur maar 4 kandidaturen:
Mil Arijs mag helaas niet meedoen... KLIK

DAVID


Naam? David Bockstael
Carnavalsgroep? Beplekt Of Bezoepen


David:
"Ik ben geboren op 12 november 1974,
vrijgezel en kok van opleiding, een beroep dat ik nog steeds uitoefen in Brassserie 't Houten Hand in Erembodegem.
Ik woon in Aalst en carnaval is een rode draad in mijn leven!
Ik ben familielid van 'Ons Paula', die we elk jaar 'herinneren' als één van de reuzen.
Ik keek al van jongsaf met grote fascinatie naar de stoet en al zijn pracht en praal!

Rond mijn 20e startte ik, samen met enkele vrienden, de toen nog Losse Groep Beplekt Of Bezoepen op. Ondertussen een AKV, waar ik nog steeds actief lid en ere-voorzitter ben.
De kriebel om Prins te worden is er al altijd geweest.
Sinds 2010 volg ik het prinsengebeuren van nabij, zo werkte ik jaar na jaar mee in campagneteams van Kandidaten.
Het is niet omdat je in een ander team zit dat je problemen hebt met medekandidaten en hun teams want in een ander jaar werk je waarschijnlijk toch eens samen als je in dat 'wereldje' meedraait. Respect voor iedereen is zeer belangrijk en dat heeft niets met 'kiezingen' te maken, maar met mens zijn!
Door de jaren heen is de drang dan ook gestaag gegroeid om het zelf ook eens te proberen!

Om deze droom te kunnen waarmaken mag ik alvast rekenen op steun en hulp van een tiental trouwe medewerkers, die het klappen van de 'verkiezingszweep' kennen en me een gans jaar lang zullen begeleiden met raad en daad.
Daarnaast zijn er de vele losse medewerkers en sympathisanten die me zullen helpen,
zodat het een prachtig jaar mag worden, met veel plezier en veel leuke momenten, die er ongetwijfeld aankomen op vele activiteiten!

Een hartelijke dank aan iedereen die mijn droom wil werkelijkheid zien worden.

Groetjes van uw kandidoot-Prinsj 2017, David!"


RONNY


Naam? Ronny Eemans


Ronny:
"Ik ben 'De Ronny' natuurlijk hé,
geboren op 14 oktober 1977,
getrouwd met ons Annelies en papa van 2 kindjes.
Werken moet ik spijtig genoeg ook doen en daarvoor ga ik elke dag naar den ILVA.
Daar vertrek ik elke dag met een volle oplegger afval naar de verbrandingsovens.

Ik vind het een uitdaging om jonge groepen te helpen op te bouwen en heb zo onder andere bij, n'Oeverschot, De Bosselkeire, De Smauk Es Ter Af en Geschalotterd gezeten.
Ook AKV Oeverboeft heb ik, samen met mijn neef David, uit de grond gestampt en die zijn nu toch wel goed bezig.

Meestal werk ik vooral achter de schermen mee, maar dit jaar ga ik eens proberen de titel van prins binnen halen.
Een droom die ook vele carnavalisten hebben, maar weinigen die dan ook echt hun kans wagen.
We gaan dit dan ook op een creatieve, financieel vriendelijke manier aanpakken, waarbij we ons dan nog eens goed gaan amuseren ook!
Volgens mij kan iedere doorsnee carnavalist kans maken om prins te worden en dit ga ik van de jaar eens proberen.
Ik heb reeds enkele jaren geleden al gezegd dat ik dit jaar zou meedoen, en ben dan ook van mijn woord en hier sta ik dan.
Met een sterk team gaan we er los invliegen voor een tof campagnejaar vol amusement.
Ik ben geen geboren zanger zoals bv den Boein, want ik heb nog geen micro in handen gehad, maar ben volop onder 'den douche' aan het oefenen *lacht*

Wat ik wil realiseren?
Een hulpfonds oprichten, pech kan élke groep overkomen en een 'ongeluk' is onvoorspelbaar...

Groetjes van uw kandidoot-Prinsj 2017 Ronny!"


RAF


Naam? Raf Sidorski
Carnavalsgroep? De Steijnzoel'n


Raf:
"Ik ben Raf Sidorski,
geboren op 21 juni 1985,
Ik ben samen met Annelies Van Dorpe, sinds 2007 en ik heb een zoontje van 6 jaar, Lander.
Dertig jaar jong (dus de jongste van de 5 ), ik werk als veiligheidsagent bij de NMBS.
Sinds 2001 zit ik al bij De Steijnzoel'n (enkele jaren uit de groep geweest uit persoonlijke redenen, maar sinds vorig jaar er terug bij).
Ik heb meegedaan met de Arend verkiezingen in 2008, tegen Dennis (2e geëindigd achter onze huidige prins).
En...ik kan een noot zingen!
Een aantal liedjes staan op verschillende carnaval CD's.

Waarom meedoen?
Het is een droom om als Prins carnaval onze stad binnen en buiten de stadsgrenzen te mogen vertegenwoordigen.
 

Verwachting voor dit campagnejaar? Het wordt niet gemakkelijk, zeker niet met 5 kandidaten.
Boein wordt (als ex prins) de te kloppen man, Mil had veel ervaring en volk achter hem enwas dus een gevaarlijke outsider, maar de rest valt ook niet te onderschatten.
We gaan ons best moeten doen om het zo goed mogelijk te laten verlopen.
Ons amuseren en vooral alleen naar onszelf kijken wordt de bedoeling.
We gaan ons puur op onszelf concentreren.
En ik mag trots zijn dat ik een super team achter mij staan heb, die mij met alles helpt.
Want alleen is het een onbegonnen zaak!

Volgend jaar gaat mijn zoontje voor het eerst mee in de stoet:
die zou 'supertrots' zijn,  mocht zijn papa prins geworden zijn...

Plezier zal centraal staan, al gaan we streven naar de perfectie om het hoogste te behalen en dat is Prins worden in 2017!"


BOEIN


Naam? Chris Boone
Carnavalsgroep? Gebosjt

Boein:
"Toen ik geboren werd in het moederhuis van Aalst op 13 april 1982, kreeg ik de naam Chris Boone mee, in de Carnavalswereld ondertussen beter gekend als 'Boein'.
Net als Keizer Kamiel ben ik vader van drie dochters: Hayley (10), Alyssa (4) en Elina (2) en samenwonend met de liefste vrouw op aarde, Lesley.

In 2015 & 2016 was ik begeleider bij 'De Smauk Es Ter Af', een klein groepje van 30 man.

Ik liep mijn eerste stoet op mijn twaalfde met Aaft Ons Vast, en was nadien actief bij onder andere De Poipeplekkers, 't Es Noig en De Zwiejtollekes.
Mijn eerste deelname aan de Prinsenverkiezing was in 2007 en toen verloor nipt tegen Klaus Gabrio. Daarna ben ik campagne blijven voeren om in 2010 opnieuw mijn kans te wagen, deze keer met de titel van Prins Carnaval op zak.

Mijn kinderdroom was maar voor de helft ingevuld, mijn Prinsenjaar was een moeilijk jaar.  

Daarom zou ik graag nog eens willen meedoen, om het op een andere en toffe manier te beleven. 
Met (als ik mag winnen) een Prinsenkostuum waar ik me volledig kan in vinden en ‘slèppendraugers’ die genoeg nominetten kunnen uitdelen. 
Ook om terug op het verkiezingstoneel te staan, want dat is echt de max!
Na 2010 zijn er nog twee kleine 'Boeintjes' bijgekomen en ook voor hen wil ik graag de titel nog eens behalen

Net zoals ervoor, bleef ik ook na mijn Prinsenjaar actief om groepen te helpen met hun stoetliedjes, en kandidaten met hun shows. Net daardoor is het terug bij mij beginnen kriebelen! De sfeer van de Prinsenverkiezing heeft iets magisch:
een idee uitwerken, kostuums ontwerpen, liedjes zoeken en schrijven, decor bouwen,...
Dit wou ik nog eens herbeleven, hopelijk terug met een mooi eindresultaat!

Weet je, niemand heeft heel de stad achter hem, elke kandidaat heeft voor en tegenstanders.
Ik hoop enkel dat de teams zich zullen bezig houden met hun eigen kandidaat en niet om andere mensen te boycotten. Het komt steeds op hetzelfde neer, iedereen doet het voor Oilsjt Carnaval en dat is nog altijd het belangrijkste, al de rest is bijzaak...

Groetjes van uw kandidoot-Prinsj 2017 Boein!"


MIL

Op 19 september werd Mil zijn droom (opnieuw) aan diggelen geschoten.
Mil mocht niet (meer) meedoen.

Uit respect vertellen we toch ook nog zijn verhaal...

In april 2016 gaf hij een uitgebreid woordje uitleg...


Naam? Mil Arijs
Carnavalsgroep? De Loizemaanen


Mil:
"Mijn naam is Emiel Arijs, beter gekend als 'Milleken'.
Ik zag het levenslicht op 8 december 1957, ik ben inderdaad niet van de jongste meer, maar ik ben altijd jong van geest geweest. *lacht*
Ik ben al enkele jaren lid van AKV De Loizemaanen, een groep vrienden die mij nauw aan het hart liggen.
Carnaval dat is mijn leven: de mensen die mij goed kennen kunnen dit beamen.
Ik heb mijn eerste stapjes gezet als kleuter in onze carnavalstoet met “onder ons”, begin jaren 60.
Carnavalgroepen waren toen nog folklore, de meeste zonder wagen.
Onze carnaval heeft een ongelofelijke evolutie meegemaakt net zoals de prinsenverkiezing.
Het is dus een rijkdom aan herinneringen die ik heb aan onze stad en carnaval.

Doorheen de jaren is er heel wat gebeurd, eind jaren ’90 hebben we samen (enkele vrienden en mezelf) AKV De Poipeplekkers opgericht.
Later zijn we allemaal onze weg gegaan, maar het is fijn om te zien dat het zotte idee van toen, jaren later uitgegroeid is tot de top van de kleine groepen.
In het “mil”lenium jaar 2000 was ik één van de 5 kandidaten.
Een unieke ervaring , ik werd toen 3e.
Meteen kreeg ik het zot in de kop en beloofde op de verkiezingsavond dat ik het erna er terug zou staan.
Misschien niet de meest verstandigste keuze, want in 2001 was Gary mijn tegenkandidaat.
Iemand die erg veel gedaan had in het verleden voor kandidaten, hij was dus enkele maten te sterk.

De jaren erna heb ik mij steeds ingezet voor andere kandidaten.
2002 Wim en 2003 Den Baal, liggen nog vers in het geheugen.
Fantastische jaren met fantastische mensen. De kriebel is nooit verdwenen, de droom is steeds gegroeid.
Ik zag hoe andere vrienden doorheen de jaren hun droom werkelijkheid werd. Het maakt mij dan ook ontzettend gelukkig, maar toch voelde ik binnenin de jongensdroom in mijn hart kloppen.

Vandaar ook het logische antwoord op de “waarom” vraag. Ik kan niet in woorden omschrijven hoe graag ik dat wil meemaken.
Ik heb het zelf al verschillende keren van heel dicht meegemaakt, maar ik zou zelf dolgraag eens de scepter in mijn handen houden gedurende één jaar.
Prins carnaval worden is mijn jongensdroom. Wanneer de prins in mijn buurt was voelde ik mijn hart in mijn keel kloppen.
Ook al was het één van mijn vrienden die recent gekroond is tot prins carnaval, ik vind het elke keer iets magisch hebben.
Alsof de carnavalgeschiedenis naast jou in levende lijve staat en dat is het eigenlijk ook.
De muur in het carnavalmuseum, waar alle prinsen hun foto ophangen, straalt dat zelfde charisma uit.
Prachtig om te zien wie over onze stad geregeerd heeft tijdens de carnavalsdagen.
Stuk voor stuk prachtmensen en mensen waar ik naar opkijk.

Wat ik verwacht van mijn campagnejaar?
Dat is een goeie vraag, alleszins hoop ik zoals alle kandidaten dat het sportieve en plezante ‘strijd’ zal worden.
Al twijfel ik daar geen seconde aan, de medekandidaten zijn echt toffe gasten die carnaval en sportiviteit hoog in het vaandel dragen.
Ik kijk er enorm naar uit om samen met mijn campagneteam op stap te gaan.
Al heb ik dit bewust nog een beetje sereen gedaan, we weten ook niet wat de dienst organisatie met de verkiezing zal aanvatten nu er 5 kandidaten zijn.
In 2000 is bewezen dat dit perfect kan.
Mocht dit jaar een kopie van 2000 zijn, dat zou schitterend zijn.
Al hoop ik dat ik nu met de scepter mag naar huis mag!

Groetjes van uw kandidoot-Prinsj 2017 Mil!"


Met dank aan alle Kandidoten-Prinsj voor hun tijd en waardering!

Vanaf 19 september ging de strijd verder met 4...

Tussen Boein, Raf, Ronny en David zal blijken wie uiteindelijk de scepter mag krijgen op zaterdag 21 januari 2017 en ermee mag pronken tijdens Aalst Carnaval!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten