Welkom bij Carnavalaalstkoentje: uw dagelijkse portie Oilsjt Carnaval!! // De carnavalsstoet was van uitmuntend hoog niveau! Eirg, Bedesterd, De Schoitkitten en Pladasj wonnen élk in hun categorie! // De blog staat vol sfeerverslagjes: vanaf de 'Voorbereiding' en ons bezoek bij ALLE 71 de AKV's tot en met de Popverbranding en het 'Slotartikel'! // Aalst Carnaval 2024 was een plezante, vrij rustige editie! // Volg ook ons YouTube-kanaal 'Koentje75', met daarop veel nieuwe stoetclipjes, maar ook de Stoetfilms vanaf 2010! // Nico Poppe Leo is de 40e Arendprins! // Peter Van Keer stelde zich voor als Kandidaat-Prins Aalst 2025! // Ook het andere carnavalsnieuws zijn we niét vergeten! // Fan van de blog(s) & mediapartner AjoinPedia? Check dan zéker ook onze sociale media! // 'Weir leven mé giejl ons ❤️ vér Oilsjt Carnaval: aftellen naar de 95e editie op 2, 3 & 4 maart 2025!'

dinsdag 5 januari 2016

Op bezoek bij Ryen, Jonge Carnavalist 'In de Kijker'!

Foto's ©Carnavalaalstkoentje: Ryen Lambertin

JONGE CARNAVALIST

Interviews maken doen we genoeg,
maar omdat de jeugd dé toekomst is van onze carnaval,
gingen we wat graag in op de vraag om eens langs te gaan bij Ryen...

11 jaar en 'Verslaufd Oon Vastelauved'!


Ryen:
"De carnavalskriebels zaten in mijn bloed en zijn er al direct uitgekomen in de kleuterklas!
Toen vierden we dat al...
en ik deed enthousiast mee.

In het 2e leerjaar van de St-Annaschool werd ik Prins
De interesse voor carnaval groeide dag na dag...
Ik ging al 6 keer per jaar naar de hallen gaan kijken toen.
Alles boeit me: de voorbereiding en hoe ze alles maken, de stoet, de liedjes, de kostuums
en ik heb ook telkens een voorgevoel van wie de stoet kan winnen..."


Ryen:
"Elk jaar heb ik wel een voorkeur voor een kandidaat-Prins.
Vorig jaar Joeri en dit jaar Dennis,
maar je weet het nooit hé...
2 jaar terug was ik fan van Bart en die won toen niet..."



Ryen:
"Ik verzamel postkaarten.pins, nominetten en lintjes, foto's , folderkes, zelfs een zakske van snoep dat ik in de stoet kreeg.
Daarna diende het om plakkers en affiches in te stoppen.
En ik heb mijn eigen Nominetten 'De Verzaumeleirs' in 3 kleuren..."



Ryen:
"Ik ben grote fan van jouw blog, enkele jaren geleden maakte ik tekeningen van je 'welkomstbericht'.
Zelfs toen ik nog niet kon lezen, keek ik naar de prentjes...

Hoe ik daar ooit terecht kwam?
Ik zocht naar een carnavalsgroep op basis van foto's en gelijk welke groep je 'op zoekt', je komt steeds bij jou terecht...
Ook de filmpjes op YouTube, per groep en al zoveel jaar lang...
Je kunt blijven kijken..."


Ryen:
"Ik heb ooit een paar stukken isomofiguren gekregen:
een ajuintje van Wadesdavoriet...
Hebben ze gewoon als 'nieuw' van hun wagen geplukt voor me:
ze gingen wel een nieuwe snijden.
Ik heb er een tijdje een scepter van gemaakt op een stok.

En ook deze ajuin kreeg ik.
Is eigenlijk 'mis gesneden' en gingen ze weggooien,
maar ik vond het zo mooi."



Ryen:
"Dit jaar is mijn droom uitgekomen:
voor het eerst mogen deelnemen aan de Voil Jeanettenstoet!
Maar ik heb nog een grotere droom:
Prins Carnaval worden in 2023!
Dan ben ik 18 jaar.

Ik zou ook graag in een carnavalsgroep gaan,
daar moet ik nog even mee wachten,
maar ik ben een échte carnavalist!"



Met dank aan Ryen voor het leuke interview!

Als afsluiter nog enkele foto's van 2 jaar terug:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten